1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij is dat een beetje hetzelfde verhaal als Component-VGA. Met een DVI-D aansluiting gaat het sowieso niet werken, bij DVI-A zou het nog wel kunnen, maar ik weet het echt niet zeker.

    Maar zoals ik al zei; is een VGA schakeldoosje niet gewoon de oplossing voor jou?

    edit: Ow wacht...het is al opgelost :D
     
  2. Shizzel

    Shizzel Guest

    Vraagje: een oom van me heeft een oude beamer, die kan via component alleen 50Hz aan, dus Gears, Halo 3, etc. etc. kunnen er niet op.
    Zou dit verholpen kunnen worden met een VGA kabel? Of verandert er dan niks? Of is er toevallig een trucje met je 360 instellingen waardoor je het toch kan spelen?

    Guitar Hero III marathon van 4 uur is namelijk veel vetter op een scherm van 2 bij 2 meter ;).
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even slechts ter aanvulling aangezien het probleem al is opgelost ;):

    Mijn videokaart heeft alleen 2 DVI poorten. Er zitten ook 2 verloopstukjes bij geleverd die van de DVI, VGA maakt. Ik heb een tijd alleen een VGA tft scherm gehad. Toen ik een DVI tft kocht heb ik alleen het verloopstukje weggehaald en het werkte meteen. Heb niets op de PC ingesteld. Waarschijnlijk zendt de videokaart zowel Digitaal als Analoog uit en wordt datgene gekozen welke net aangesloten zit.

    Zoals dynamike al zegt, moet het inderdaad wel een DVI-A poort zijn. Een DVI poort die ook VGA ondersteunt. Volgens mij zijn dat tegenwoordig de meeste videokaarten wel.
     
  4. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele middag bezig geweest met de instellingen van mijn TX100.
    Tevens mijn kamer zo ingedeeld dat ik rustig kan 'beameren' en mijn vriendin kan tv kijken.

    Toen ik klaar was kwam COD4 door de brievenbus, en ik heb nog nooit zo'n big smile gehad. Tering wat mooi :D

    Volgende week komt er een Monster cable binnen, flink wat $$$. Maar dan heb je ook wat.
     
  5. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, wat een gedoe. Schroefgaten hoefde ik niet op te boren, maar alle bijgeleverde moertjes en boutjes waren van kut kwaliteit en of te lang of te kort. Sommige draaiden nog lekker door...

    Na flink wat dremelen en gevloek was de ophanging klaar, nu nog 2 gaten in het plafond boren voor de bevestiging. Kwam er met geen mogelijkheid door, dikke klopboor erop en het duurde te lang. Andere plek geprobeerd en ja hoor :D 5sec was die er door.

    Altijd leuk dat klussen :D
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die berichten, maar waar blijven die pics? :D
     
  7. chilly willie

    chilly willie Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb inmiddels een elec scherm besteld, 92" (16: 9) 203×114. Helaas pas 15januari leverbaar
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2007
  8. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst de muren even een likje verf geven. Muur achter het scherm wordt gewoon pikzwart. Boeit me niks hoe het eruit ziet, tis gewoon beter voor het contrast }:]
     
  9. chilly willie

    chilly willie Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je zelf een plafon bevestiging in elkaar geknutels????of gewoon zelf gekocht?

    Ik heb zelf een tx 300, en wil 'm aan t plafon hangen, maar die originele beugels zijn zo duuuur!
     
  10. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 1 van Vogel gekocht, gast had hem in de winkel hangen en kreeg ik 50% korting omdat het een demo-model was.

    Hoe relaxed :)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ga waarschijnlijk die van mij de deur uit doen. Reden: ik wilde boven een game/film kamer en beneden alleen een (plasma)tv. Wat is er nu uiteindelijk gebeurd: beide kamers zijn ingericht richting de plasma en beamer en ik pendel met mijn 360, ps3 en pc heen en weer tussen beiden. Dat was dus niet helemaal de bedoeling. Ik hou dan de plasma omdat mijn zoon in het weekend echt tekenfilmpjes wil kijken :+

    Het gaat dus om een hitachi pj-tx100 met 137 uur op de teller en het zelfbouwscherm van verduisteringsstof(1.60 bij 0.90 excl de zwarte rand) en een hdmi kabel van 5 meter incl dvi verloopstekker doe ik er gratis bij. Tevens heb ik de oude lamp nog die om en nabij de 1600 uur op de teller heeft en het nog wel doet.

    Tis hier dan wel geen bazar, maar wilde het toch even delen :)

    [​IMG]
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Verkoop je toevallig niet het scherm los?

    En alles bij mekaar hoeveel vraag je ervoor?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tnx voor je interesse. Echter verder afhandeling graag via pm. Zoals gezegd het is hier geen bazar. Ik weet dat de vraag en interesse hier naar beamers erg groot is, vandaar dat ik het onder de aandacht wilde brengen. Maar laten we er geen verkoopthread van maken ;)
     
  14. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog sterk te twijfelen tussen de hitachi pj-tx100 (die hier wordt aangeboden) of een nieuwe epson tw-700. Zit er nou echt een zichtbaar verschil tussen beide als je kijkt naar het beeld/contrast/scherpte?
    Qua specificaties zie ik dat de epson ''wat''beter is maar is dit dan ook echt te zien?
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zichtbaar ja als je ze naast elkaar hangt.

    De vraag is of je het wat mindere contrast van de TX100 irritant gaat vinden als je gewoon die koopt. Waarschijnlijk niet. Ik ga zelf altijd gewoon zo op in de game of film, dat ik me echt niet druk kan maken om dat tintje contrast.

    Ik heb paar dagen geleden voor het eerst gegamed en film gekeken op een FullHD Samsung. In het begin is dat natuurlijk geweldig (en later ook nog wel natuurlijk :) ), maar als je gewoon in een game of verhaal zit, let je er echt niet op.
     
  16. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg misschien ook een beamer, ik heb daar laatst tv gekeken en was uitstekend beeld. (Behalve dan dat ze soms wat moesten pakken en dan licht aandeden die vlakbij de beamer was, dan krijg je redelijk verrukt beeld.)

    De prijs en type weet ik nog niet, maar wat ik meer afvraag is van wat is nou handig om een zelfbouwscherm te maken? Zoals wat ik hierboven zie ziet er heel mooi uit, lijkt me gewoon hout aan de zijkanten die gekleed zijn met zwarte stof, of zwart geverfd, en dan een wit "verduisterings" stoffen doek?

    _0/
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is idd een houten frame waar ik verduisteringsstof overheen heb gespannen. Daar zit weer een houten frame overheen met zwart fluweel.
     
  18. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee bedankt, verduisteringsstof is gewoon te halen bij Praxis / Gamma en dat soort "doe-het-zelf" ketens?

    En hoe kan je het beste je goeie grootte doen? Gewoon kijken wanneer het beeld het best is in je kamer, en via daar opmeten?

    Bij voorbaat dank, en sorry als het domme vragen zijn!

    _0/
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat opmeten is een goede optie. Ik heb zelf ook van kranten een nepscherm gemaakt, om te kijken hoe groot het nou zou worden als ik een 72 inch scherm zou ophangen, voordat ik hem kocht.

    Er zijn ook van die soort regeltjes: kijksafstand = 1,5 x schermbreedte. Maar ik zou gewoon even kijken van je zelf lekker lijkt om te kijken. Bij mij kwam het wel aardig uit met die regel trouwens :)
     
  20. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal die regel ook toepassen, en dan als ik de beamer heb kijken wat een goeie afstand is om te kijken enzovoort, en hoe groot ik hem dan wil hebben.

    Bedankt! :)

    _0/
     

Deel Deze Pagina