1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Guitar Hero III: Legends of Rock [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassie, 25 jul 2008.

  1. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    ...dan overweeg ik t. :+
     
  2. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet gratis toch? Ik hoef het niet iig. Tenzij het moeilijke shit is waar 750k haalbaar is :D
     
  3. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Nog nieteens aan gedacht eigenlijk... Als Activision slim is is op een van de nummers eindelijk 750k te halen \o/
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Guitar Hero III: Dragonforce Track Pack Hands-on
    Yep, it's hard.


    August 20, 2008 - Guitar Hero III proved to be the test of all tests for plastic axe-wielders worldwide with the most difficult set list of any music game to date (on these shores, at least). However, nothing in the last couple skill-testing sets compared to the bonus song that awaited those who managed to defeat Louie: Dragonforce's "Through the Fire and the Flames". The track was mind-numbingly filled with notes that only the ultra-elite could complete on Expert.

    Well, Dragonforce is coming back to Guitar Hero III with not one but three new tracks in the aptly-titled Dragonforce Track Pack. Hitting Xbox Live Marketplace and the PlayStation Store tomorrow, the pack will contain the songs "Heroes of Our Time", "Operation Ground and Pound" and "Revolution Deathsquad". I had the chance to try all three tracks today, and just like that time I flew to New Jersey, my arms sure are tired.

    [​IMG]
    Not so easy.

    Being that the songs are basically blitzes of notes and you're easily able to go sample the songs online (or by way of the videos we've posted), I'm not going to talk about how the actual songs themselves sound (though it's notable that they're very much in line with "Through the Fire and the Flames"). Instead, I'll focus on how incredibly hard they are, because, well, that's what everyone cares about.

    Let me start out by giving you a quick overview of my Guitar Hero "abilities" so that you have some context. I've been playing guitar for close to 17 years now, with a reasonably strong focus towards metal and related genres, so I can play pretty fast. I'm also pretty good at Guitar Hero and Rock Band. Not completely amazing, mind you, but I can clear the games on Expert. I have never, however, been able to beat "Through the Fire and the Flames" on Expert.

    By and large, the three tracks in this pack are exactly what you'd expect. They're extremely difficult, though not quite as bad as "Through the Fire and the Flames" in my opinion. All three tracks are quite long, running around the seven minute mark or so on average. Crazy trills fill the solo sections, and notes come at you fast enough that you have to rely more on playing patterns rather than trying to pick out each and every single note.

    I ran through each of the songs first with the "No Fail" cheat enabled so that I could get a good feel for the song, as well as the footage you'll find in the video section (and above). After that, I went back and tried each track a couple times without the cheat to see how far I could get. It wasn't pretty. Here are my results:

    "Heroes of Our Time"
    Notes Hit Percentage (Full Song): 72%

    Longest Note Streak (Full Song): 54

    Completion Percentage (Without No Fail Cheat): 4%


    "Operation Ground and Pound"
    Notes Hit Percentage (Full Song): 75%

    Longest Note Streak (Full Song): 50

    Completion Percentage (Without No Fail Cheat): 14%


    "Revolution Deathsquad"
    Notes Hit Percentage (Full Song): 73%

    Longest Note Streak (Full Song): 62

    Completion Percentage (Without No Fail Cheat): 13%

    For comparison's sake, I also went back and played "Through the Fire and the Flames". I managed to hit 71% of the notes but only racked up a 26 note streak, which is clearly lower than any of the new tracks.

    So there you have it. In short, the Dragonforce Track Pack is hard as hell. Have fun storming the castle.

    [ign]858010&downloadURL=http://xboxlivemovies.ign.com/xboxlive/video/article/901/901030/gh3dragon_revdeathsquad_082008_flvlowwide.flv[/ign]

    Krijg spontaan kramp in mijn vingers. 8)
    Dit zijn toch juist dé nummers voor jou Bassiej? ;)
     
  5. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Je weet blijkbaar niet hoe verschrikkelijk erg ik Dragonforce haat he? Ik vind het muzikaal echt verschrikkelijk. Een beetje irritante poepgeluidjes met een neppe zeikstem, en de teksten zijn altijd lekker emo. Ik krijg al oor-aids van Through The Fire And Flames, terwijl veel mensen dat al het beste nummer vinden van Dragonforce. =(

    Bovendien vind ik Rock Band gewoon 10 keer gruwelijker dan Guitar Hero.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik had wel door dat je Dragonforce niet echt leuk vond, maar ik dacht gewoon dat deze track pack wel wat voor jou was vanwege de hoge moeilijkheidsgraad. Uitdaging enzo ;)

    Rock Band is heel leuk, maar toch neig ik er naar om Guitar Hero aan te wijzen als 'winnaar'.
    Misschien omdat Guitar Hero de eerste was?
    Misschien omdat ik ronde noten fijner vind dan rechthoekige?
    Misschien gewoon omdat ik een haat jegens RB heb ontwikkeld vanwege hun fucked-up release beleid.

    Ik weet het niet, maar als GH: WT en RB2 op dezelfde dag uit zouden komen zou ik blind als eerste GH kopen.
    (Maar aangezien dat niet zal gebeuren koop ik ze gewoon beide)
     
  7. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Uitdagend hoeft van mij niet, het gaat mij om de leuke charts. TTFAF was gewoon niet leuk om te spelen (en horen), en dan ga ik het ook niet doen.

    Ik vind dat Neversoft het best wel heeft verpest. De 'magie' van GH2 zit er totaal niet meer in...Rock Band had dat wel weer een beetje. Ik merkt best wel het verschil tussen Harmonix en Neversoft charts.

    En trouwens, nu heeft RB een voorsprong op alle instrumenten, dus dat maakt niks uit. Release is kut, maar dat veranderd gewoon niks aan het spel. De DLC is echt te bruut.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2008
  8. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    damn, speel ik eerst GH3 kapot, heb ik afgelopen week besloten GH2 te halen, wat best vet is mar net ietsje moeilijker vanwege meer precisie.
    En gvd dan brengen ze net een Dragonforce Trackpack uit op GH3 O M G!!?!? En dan nog MET Operation Ground and Pound zomg -.-.
    Mja ben toch net bijna klaar met GH2 mar toch.
    Ground and pound moet wel 2x zo makkelijk zijn als Through the Fire and Flames in principe marja, we'll see, toch vet nummer.
     
  9. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    loool dat zijn echt 3 dikke pwnage nummers.
    zojuist alle 3 geprobeerd met flink wat hyperspeed erop... verrek dat was lekker }:].
    een van de weinige DLC's die de prijs waardig is in mijn ogen.
    Marja ik vind een beetje uitdaging dan ook wel lekker, + dat het echt geweldige (lange) nummers zijn.
     
  10. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Geweldige tering herrie noemen we dat. :cool:
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    :cool:

    By the by, jullie expert-spelers. Houden jullie de strumbar vast alsof het een plectrum is en dan op en neer. of gewoon dat ding met je duim naar beneden rammen?
     
  12. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Plectrum doe je niet altijd op en neer, ligt er maar net aan. Maar ik hou 'm gewoon vast.

    En het is "By the way" niet "By the by". xD
     
  13. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Bij de snelle stukken houdt ik m vast als plectrum en doe ik op en neer, en als het langzaam downstrum kan met je duim dan doe ik het vaak ook.:)
     
  14. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ram met men middelvinger dat ding omhoog.
    Tenzij het snelle noten zijn dan trek ik da ding alle kanten op.
     
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Smartass ;) weet ik allebei, maar je snapt toch wel hoe ik bedoel met vasthouden als plectrum :+
     
  16. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    By the by kan ook ;) En ik doe altijd vasthouden en dan op en neer bewegen. Moet je wel een goed gevoel voor ritme hebben.
     
  17. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    En de nummers kennen, bij veel nummers alternate strum (zo heet dat) ik gewoon op het geluid anders raak ik zeker confused.

    Laatst weer even GH3 gespeeld, ik ben mijn mojo een beetje kwijt. Teveel gedrumt bij Rock Band denk ik :+
     
  18. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    LoooL omg :p.
    haal net gewoon 4 sterren op "Operation Ground and Pound" op expert.
    relaxed :D.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach het is in elk geval beter dan een eventuele Slayer Pack. Das pas grafherrie. Ik zeg niet dat DragonForce briljante muziek is (zeker niet zelfs), maar ik dig het wel af en toe. DragonForce Pack dus ook maar gedownload, al is het maar voor de uitdaging, heb het alleen nog niet geprobeerd. Teveel bezig met Rock Band. Heb van GHII en III tot nu toe ook alle DLC, behalve die los uitgebrachte nummers en het Coldplay Pack (bah :emo:) voor GHIII.
     
  20. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeeeh!! \o/ Het lukt me eindelijk om de intro van TTFAF (foutloos) te tappen.
    Blijf nu alleen haken bij de solo's, maar met een beetje oefenen lukt het me wel denk ik. Heb de Dragonforce pack nog niet gedownload, maar dat ga ik zeker nog doen. Is TTFAF nou het moeilijkst van de DF nummers of zijn die nieuwe moelijker?
     

Deel Deze Pagina