1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Kan iemand me uitleggen hoe ik het makkelijkst avi's kan streamen?


    ik kom er niet uit.
     
  2. Yaz

    Yaz Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Javdalen

    Javdalen Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn. Je moet hiervoor wel een Netwerk HDD hebben die upnp ondersteund. Ik geloof dat niet dat alle netwerk HDD's die upnp ondersteunen ook direct zullen werken. Het schijnt dat de Xbox 360 nogal kieskeurig is wat met betrekking tot wat hij wel en niet wil tonen. Netwerk HDD's waar Twonkymedia op draait schijnt hij wel te pakken.

    Er staan nogal wat "geloof" en "schijnt" woorden mijn post, maar dat komt doordat ik het op dit moment nog niet zelf heb draaien. Ik ben het wel voor mezelf aan het uitzoeken omdat ik het ook erg prettig zou vinden als ik video's zou kunnen streamen zonder dat mij PC daarvoor hoeft aan te staan.

    Mocht ik een nieuwe netwerk HDD hebben die het doet dan laat ik het weten.

    Grt, J
     
  4. Towel

    Towel Guest

    Waarom heeft niemand mij verteldt dat je .mkv's kan streamen met Media center icm DIVX7 ???
     
  5. stilwater2

    stilwater2 Saw player

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    23
    !!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  6. Doopstah

    Doopstah Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik use PS3 media server maar het lukt me niet om 5.1 geluid eruit te krijgen. 5.1 werkt prima op mijn versterker (360 is aangesloten via optical). Games in 5.1 ook geen probleem maar zodra ik DVD vanaf mijn desktop stream (.ISO of Video_TS) schakelt ie automatisch over naar stereo.

    Iemand een oplossing??
     
  7. stilwater2

    stilwater2 Saw player

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    23
    !!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  8. Sentenis

    Sentenis Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar vraagjes over Windows Media Center i.c.m. Xbox 360 want ik kan echt bar weinig hier over vinden op internet.
    - Welke 720p formaten & welke 1080p formaten worden nou ondersteund door Windows Media Center?
    - Waar bevind het rekenwerk van het afspelen van de media nou plaatst? Ik twijfel tussen m'n Xbox 360 te gebruiken en m'n PC direct aan m'n TV te hangen maar ik ben bang dat m'n PC niet snel genoeg is om 1080p af te spelen, ik ben nu bezig met het downloaden van een 1080p film om te testen, maar als de Xbox 360 het media afspeelt dan weet ik zeker dat ik goed zit.
     
  9. Paolo®

    Paolo® Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb lost afleveringen gedownload, nu heb ik die in mijn videomap gezet en wil ik ze via mediacenter afspelen op de xbox maar dit lukt niet?! Moet het een avi of een mpeg of een bepaald bestand zijn oid.....

    Hoor het graag!!
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik ook een vraagje over WMC van windows 7

    Als ik media center op mijn computer open zie ik mooi in het mapje 'films' een paar dvd's die op de computer staan. (.vob) Top nieuwe (?) functie en speelt de dvd's perfect af. Alsof je de dvd gewoon in je drive hebt zitten.

    Als ik Media Center echter via de 360 openen zegt hij elke keer dat het mapje films leeg is. (geen bestanden gevonden). Terwijl er tegelijkertijd op mijn computerscherm staat dat ze er wel zijn. Hoe kan ik zorgen dat ik op de 360 deze films ook te zien krijgt? Of is het een of andere rare beveiliging dat dit niet mag?

    Verder werkt alles perfect tussen media center en de extender (360).

    Edit: Kan ze natuurlijk ook gewoon in het 'video' mapje van media center zetten. Dan kan de 360 extender PER .vob bestand ze afspelen. Of ze coderen naar .mpeg/.avi/whatever. Maar dat zou het doel voorbij schieten. Waarom willen ze niet gewoon dvd's streamen. Als media center het op je computer ook kan.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    vobs kan je niet met media center via de xbox afspelen. De echte media center functie is live tv kijken met de pc via xbox.. wil je films streamen dan kan je beter media delen gebruiken .. zoals tversity en ps3mediaserver
     
  12. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je met Windows Media center films van mkv formaat streamen met je 360 en ook met ondertittel erbij?
    En met welk programma kan ik als ik een youtube filmpje(url) zie en ik wil het naar me tv streamen. Want bij de ps3 kan dit. dus dat ik in een programma een url zet en datie meteen streamt naar me tv via de 360.
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Het nut van een media center is zoals de naam al zegt dat je al je media centraal hebt? :+ Daarnaast kan media center alles (behalven vobs afspelen als dvd) perfect streamen. Daar hoef je echt (niet meer iig) media delen voor te gebruiken.

    Snap de keuze van Microsoft alleen niet om dit niet te ondersteunen. .mkv/.avi/bijna alles streamt hij perfect met Windows media center. Vobs kan je overigens ook gewoon streamen, maar dan wel vob voor vob afspelen. Zelfs met Full HD heeft hij geen enkele moeite.

    Muziek doet hij ook perfect en foto's ook. Daarnaast vindt ik de interface fijn.

    De media center van windows 7 ondersteund (out of the box) ripped dvd's. Kan je dan afspelen en werkt perfect. Kom je gewoon in het dvdmenu, kan je makkelijk bij de extra's, wisselen tussen sound-tracks, ondertiteling, you name it. Dus media center kan het wel. Alleen een of ander maloot heeft bepaald dat streamen hiervan niet wordt ondersteund...

    Media delen is gewoon minder gebruiksvriendelijk. (naar mijn mening).

    Snap het echt niet. M$ geeft ook geen echte reden waarom dit niet wordt ondersteund. Zou tegen illegaal kopiëren zijn, maar das echt onzin. Als je een film download is het meestal geen vobs en daarnaast kan je vobs vrij makkelijk overzetten.

    Ik wil gewoon mooi in het menu van mijn dvd's kunnen, makkelijk bij de extra's, mooie chapters indeling in het menu enzovoort. Ik gebruikte vroeger tversity, maar toen kon ik ook nooit vob's fatsoenlijk afspelen. Hij zag ze ook altijd als lossen bestanden en afspelen was vob voor vob. Is dit nu veranderd? Anders heb ik echt helemaal niets aan tversity.


    Droomt verder van een wereld waarin ik niet meer de schijfjes in de lade hoef te doen en er vaak achter kom dat er weer een nieuwe kras op zit.... Of de schijfjes zoek raak.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De Maloot die dat heeft bepaald is de Amerikaanse en Europese wetgeving en de entertainment industrie, omdat de bron niet achterhaald kan worden. Men denkt dat er ook mensen zijn die geen originele dvd's hebben. Als ze dan het streamen van dit soort media toe staan, dan kan ms worden aangeklaagd door deze instanties.

    Helaas is er geen een xbox applicatie welke vob's ondersteund. Als je dit wilt kan je het beste bijv. een standalone media appliance kopen (zoals de popcorn hour). Je kan ze wel converten zodat je ze wel kan afspelen: http://www.gizmocafe.com/tv-video/stream-dvd-movies-to-xbox360.aspx

    via tversity ook niet ideaal: http://iukini.com/downloads/tversity-xbox-dvd-movie-streaming-directions-01282008.pdf


    Nee dat kan helaas niet .. Dit kan wel met Tversity of met PS3mediaserver



    youtube kan ook met tversity maar ook niet perfect: http://www.afterdawn.com/guides/archive/how_to_watch_youtube_videos_on_xbox_360.cfm
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  15. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met ps3server en tversity kan je die youtube urls direct streamen?
    En welke is het best ? En welk gebruikt u zelf ?
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0


    Van geen een media bestand is de bron toch echt te achterhalen? Daarnaast lijken vobs mij nog betrouwbaarder als .mkv/.avi/enz. Vobs kom ik iig niet vaak tegen op newsgroups :+ Blijf het echt onzin vinden. Zeker omdat het ook heel simpel is om ze te converteren en dan mag het ineens wel. Volgens mij is die wet niet goed doordacht.

    Raar dat het op je eigen pc wel mag dan.

    Bedankt voor de hulp iig ;)

    @ latino: Voor media center waren er volgens mij wel plug-ins zodat je ook you-tube en ander internet video's kan bekijken. Ik heb hier alleen geen ervaring mee en weet ook niet hoe goed ze werkten. Laatste keer dat ik er echt naar zocht (hele tijd geleden) kosten de plug-ins ook nog geld.

    Wie weet wordt dit opgelost als internet-tv wordt ondersteunt in media center in Europa. In Amerika hebben ze dit al en kunnen ze nu al msn video's kijken. Volgens mij zijn ze het daar nu aan het testen ;) En geen mens weet wanneer ze het hier ook gaan ondersteunen.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  17. Barbossa

    Barbossa Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik kan niet alle 60 pagina's bekijken, mijn vraag is, kun je op WMC tv kijken via internet (Alleen in VS?) of is het alleen met aparte antenne? Hoe kan ik iets op tv afspellen via WMC zonder iets opslaan op laptop, gewoon reekstreeks? Als iets heb wat wordt niet ondersteund door xbox dvd, dan openen met een of ander bestand en zo streamen naar tv via WMC. Kan hem wel op andere manieren op tv verschijnen, wil gewoon doen via WMC.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat in de startpost (als je films wilt streamen kan je beter ps3mediaserver op tversity gebruiken)
     
  19. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ik een concert of film kijk via de xbox en dan via mijn video als ik het goed heb, dus niet via het mediacenter.
    Dan loopt het geluid enorm achter het beeld aan, is dit op te lossen?
     
  20. RUBBERBURNER

    RUBBERBURNER Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje van een beginnende Xbokser O-) ;
    Ik heb een 20gig harde schijf in m'n nieuwe arcade 360 die HD kan afspelen.
    Nu heb ik wat films gedownload speciaal voor X360 in WMV formaat (6 a 7 gig).
    KAN ik die via de usb op de harde schijf zetten vanaf m'n externe harde schijf die aan m'n laptoppie hangt ?! :confused::confused:
     

Deel Deze Pagina