1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet een Elite lijst, maar een black list...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 5 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hutkofer

    hutkofer Guest

    Maybe een idee, maar ik word gek van de mensen die het leuk vinden mensen te naaiden. Jezus, en het gebeurd steeds vaker! ZO is het niet leuk meer..

    Nou had ik een ideetje. Wat dachten jullie van een Black list? Als iemand 1 keer iemand naaid oké..dat kan nog..maar als het 2 of meer keer gebeurd, meteen op die lijst!! Zo weet iedereen met wie hij niet moet dealen, en zal een stuk waterdichter zijn.
     
  2. hutkofer

    hutkofer Guest

    Dit, omdat het naaien ook per ongeluk kan gaan, of de post zijn fout is ofzo..
     
  3. Cadillac

    Cadillac Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is al vaker gezegd en altijd hebben ze gezegd dat het te fraudegevoelig is. BTW, dus je kan iemand gewoon een keer naaien? En als het 2 keer gebeurt dat de post het kwijtmaakt?
     
  4. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich wel goed idee, is volgens mij ook al wel vaker geopperd. Maar bij een blacklist heb je misschien weer van die 'leuke' mensen die erop kicken om gewoon mensen op te gaan geven terwijl ze helemaal niet 'black' zijn (voor de lol, dus).
     
  5. hutkofer

    hutkofer Guest

    Hmm..
    Daar moet ook iets op zijn, maar dat moet ik me nog ff bedenken..als er maar iets aan die gasten gedaan kan worden!
     
  6. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoel je met 'iemand naaien'??
     
  7. hutkofer

    hutkofer Guest

    Dealen, en dan wel een game ontvangen, maar het afgesproken game/geld niet terug sturen.
     
  8. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    je zou kunnen dat je altijd je ruil ff moet opgeven ofzo bij iemand, dan is er geen fraude. Is wel omslachtig maar misschien wel een ideetje
     
  9. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    het werkt gewoon niet; je belazerd iemand, komt om de lijst te staan en maakt een nieuwe account. Heeft het geholpen: nee. het helpt wel de site 'groeien' :p, maar dat is wat anders.
     
  10. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zijn echt klotestreken, heb ik gelukkig nog nooit gehad. Ik doe altijd dat ze het moeten komen ophalen of brengen.
     
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
  12. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet waar je woont maar ik zou echt neit naar maastricht komen om en spel om te halen... :l
     
  13. hutkofer

    hutkofer Guest

  14. Egamer

    Egamer Je weet waarom

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar wat nou als we gewoon elkaars IP kunnen zien, dan kun je makkelijk zien of het een dubbele account is of niet. ;)
     
  15. hutkofer

    hutkofer Guest

    Idd..of mensen niet bannen, maar ip bannen :)
     
  16. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Mensen met variabele IP's zijn er ook nog...
     
  17. hutkofer

    hutkofer Guest

    HHmm..maar dan is niet de hele ip anders toch? alleen de laatste 3 cijfers..
     
  18. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, kan ook het hele IP verschillen...
     
  19. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Met het risico dat als je zo'n IP bant je misschien wel 500 users in 1 keer bant.
    Je zou best (weer) een nickname lijst kunnen opzetten maar voorkomen kan je het nooit, net als al eerder aangegeven maak je snel een nieuwe gebruiker aan en kun je weer verder gaan met mensen oplichten. Het is niet te voorkomen.

    Je kan het wel zelf proberen te voorkomen door zoveel mogelijk gegevens te vragen en ook te controleren. Je handelt hier met bedragen van €60,- (of meer), dat is niet zomaar iets! Vraag om telefoonnummer, aan iemands stem kan je horen of je diegene wel of niet kan vetrouwen. Twijfel je nog dan kan je beter niet ruilen, waarom onodig risico lopen voor zo'n groot geld bedrag. Xbazar is best groot en de kans zit er vaak in dat je dezelfde deal met meerdere mensen kan sluiten. Als de andere kant dan nog zo graag wil ruilen vraag dan of diegene eerst zijn zooi wil opsturen en dat jij pas iets op hoeft te sturen als de spullen binnen zijn.
    Eigenlijk wijst dit voor zichzelf maar volgens mij gaat er ook wel iets mis bij mensen die het addertje onder het gras niet zien. Er zullen vast types rondlopen die prachtige spellen beloven en er minder voor terug willen, b.v.: Zijn Ninja gaiden tegen jouw Bloodwake (overdreven, ff punt verduidelijken). Het moge duidelijk zijn dat dit eigenlijk geen eerlijke ruil is, loop dus niet te hard van stapel als je denkt "winst" te maken.
     
  20. hutkofer

    hutkofer Guest

    Tsjah..allemaal heel leuk, en waar..maar zo hoort het toch eigelijk niet..

    Erg jammer dat het zo moet..Maar het hoeft ook helemaal niet op Username, maar kan ook op Adress, of naam.
    OMG, ik heb een idee...niet de naam noteren van die gene die "naait" Maar zijn postcode..Idee?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina