[Multi] Project Cars 2

Discussie in 'Games' gestart door Kimi NL, 8 feb 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL Respect to the man in the icecream van!

    Berichten:
    1.993
    Leuk Bevonden:
    1.506
    [​IMG]

    Launch Trailer:


    Screenshots:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Over Project Cars 2:
    With 170+ cars, 60+ tracks, varying terrains and motorsports, tested and approved by world-class drivers, and featuring more iconic cars from the world’s most elite brands, Project CARS 2 is the most beautiful, authentically-crafted, and technically-advanced racing simulation game you’ve ever experienced.

    https://www.gtplanet.net/new-detail...manual-pit-stops-multi-class-racing-and-more/
    Release datum:
    Project CARS 2: the ‘ultimate driver journey’ returns late 2017 on PlayStation 4, Xbox One, and PC.

    De Officiële PCars2 Car List:
    In een mooi gifje van @B Tender :
    [​IMG]
    http://www.projectcarsgame.com/the-cars.html?lang=en


    De Officiële Tracklist van PCars2:
    http://www.projectcarsgame.com/the-tracks.html?lang=en
    Het grootste aantal circuits ooit op console, een uitgebreide selectie van meer dan 170 gelicenseerde wagens van de meest iconische merken en ondersteuning voor VR en 12K;

    Voor dit deel van Project Cars, heeft de studio gebruik gemaakt van Laserscanning middels een Drone. Ook zijn er banen die in PC1 zaten zijn opnieuw gescanned met de laser.

    Race Disciplines:
    Nieuw in PCars2 is de komst van RallyCross, Hillclimbs(point-2-point) en Banen in de Sneeuw.

    Weersomstandigheden:
    Zoals de trailer laat zien, heeft PCARS2 de mogelijkheid om elke baan in de game, onder verschillende weersomstandigheden, in verschillende seizoenen te spelen.

    Benieuwd of een bepaalde functie of feature in dit spel zit?:

    Dan is hieronder het antwoord te vinden:

    Extra Informatie:
    Online Championships:
    http://www.projectcarsgame.com/onlinechampionships.html


    Mercedes-Benz Winter Training Ice Track:
    Dedicated Servers / Online options:
    Video's


    Startpost wordt geupdate naarmate er meer details bekend zijn.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2017
    Racerblade01 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    830
    Leuk Bevonden:
    907
    Porsche is bevestigd. Zat niet alleen in de trailer van vorige week, maar is ook vanmiddag bevestigd door Ian Bell op GT Planet. :)
     
    Olijke Poffer en Kimi NL vinden dit leuk.
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer patissier in ruste.

    Berichten:
    3.491
    Leuk Bevonden:
    2.200
    Zal wel vast wat money vasthouden. Moet heel gek lopen wil ik deze niet kopen.
     
  4. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    57
    Project cars 2 op de Scorpio?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  5. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    78
    ondersteuning voor vr... ook alsin PSVR? zoja... dan moet er voor de ps4 ook een stuurtje besteld worden.

    en de nieuwe ps4
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    3.848
    Leuk Bevonden:
    145
    Koop hem later wel op de Scorpio als die minder buggy dan PC1 blijkt te zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2017
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    4.514
    Leuk Bevonden:
    184
    Zal interessant worden om te zien hoe ze de directe concurrentie aangaan met Forza 7, waarvan ik ook wel iets bijzonders verwacht mbt de Scorpio..

    Sowieso hoop ik dat Forza eens flink op de schop gaat met veel nieuwe content in de vorm van originele tracks.
     
  8. inoway

    inoway Hello ...

    Berichten:
    3.120
    Leuk Bevonden:
    346
    Userbase technisch begrijp ik dat ze VR niet op de eerste plaats zetten. Maar rij belevingstechnisch kan je nu al niet meer om VR heen. Dat e.e.a 'er mooi uit ziet' op een 4K boeit me helemaal niet meer. Ik wil IN de auto zitten. No VR = No purchase :) (Dan heb ik het nu even over PSVR+PRO)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL Respect to the man in the icecream van!

    Berichten:
    1.993
    Leuk Bevonden:
    1.506
    VR is nog altijd een "Gimmick". Zeker voor kleine ontwikkelaars als Slighty Mad Studio's is VR een enorme kostenpost vanwege het relatief kleine team dat ze hebben. Daarnaast hebben ze bij PCars1 ook een aantal dingen beloofd die ze niet na konden komen. Dat willen ze met PCars2 natuurlijk voorkomen.

    De reden dat PCars door velen wordt gezien als een flop, is dat ze een behoorlijk lijstje met features hadden bij de aankondiging die simpelweg nooit in het spel gekomen zijn. Ook de vele launch problemen en bugs tellen daarbij. Daar ligt ook voor mij het enige puntje van kritiek naar PCars 1.(ik heb hem niet gekocht bij de launch, omdat toen nog geen stuur had). Het is een hele ruwe diamant die in de basis erg goed is, maar door de vroege aankondiging van PCars 2 (nog voor PCars1 gereleased was) een redelijk vroege dood gestorven is qua verbeteringen en patches.

    ik hoop echt van harte, zeker ook vanwege de concurrentie in september van SimBin, dat ze PCars 2 echt helemaal gaan uitwerken en ondersteunen tot een tweetal jaren na de launch.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer patissier in ruste.

    Berichten:
    3.491
    Leuk Bevonden:
    2.200
    Voor mij was Pcars1 echt geen flop. Natuurlijk, zeker in het begin, was het soms niet zo leuk. Maar ik heb werkelijk nog nooit so veel plezier gehad met een racegame als met Pcars. Ieder zijn ding natuurlijk. Maar voor mij verre van flop.
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    828
    Je moet het in de juiste context zien. Ook ik heb enorm veel plezier aan PC1 beleefd. Ik wil niet weten hoeveel uur ik erin gestopt heb :) Het "probleem" is dat de game zonder de talloze bugs nog veel beter had kunnen zijn. En dat blijft toch op de achtergrond knagen. Je weet gewoon dat het beter had moeten zijn.
     
  12. inoway

    inoway Hello ...

    Berichten:
    3.120
    Leuk Bevonden:
    346
    VR is geen 'gimmick'. Een gimmick, dat was 3D tv. Overbodig stuff. VR is real. Je kan te snel instappen, maar je kan ook te lang wachten. We zitten nu nog aan het begin. Je kan het je als dev/publisher permiteren om nog even te wachten. Voor de goede orde. PCars1 is in VR op Rift en Vive. En Pcars2 VR is aangekondigd op release beschikbaar op Rift en Vive. Het is alleen de vraag of het op release ook voor PSVR komt (waarschijnlijk niet) source: http://uploadvr.com/project-cars-2-preview-racing-sim-ever/
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.794
    Leuk Bevonden:
    1.113
    Simracing is de perfecte markt voor VR. Maar als VR succesvol moet worden dan moet elke dev er nu mee aan de slag, want zonder VR support gaat niemand VR kopen.

    We hebben nu een coureur voor ons team rijden in iRacing met de Oculus op en hij staat eerste in het iRacing Formula Renault 2.0 kampioenschap. Komt dat dat alleen door de VR? Denk het niet. Maar als het slechts een gimick zou zijn dan zou het voor zo'n coureur eerder in de weg zitten dan helpen.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    828
    Precies. VR voegt daadwerkelijk wat toe. Het is ook praktisch uitvoerbaar, aangezien je bij simracen fysiek op dezelfde plek blijft zitten. Daarom zie ik VR bij simracing wel slagen en in shooters niet/minder.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  15. inoway

    inoway Hello ...

    Berichten:
    3.120
    Leuk Bevonden:
    346
    Exact. Shooters komen er trouwens ook, alleen iets later (vanwege de motion sickness e.d.) ... VR is onvermijdelijk (geen 'gimmick' en geen 'kan slagen'). Als je een (serieuse) game speelt die een FirstPersonView heeft, dan wil je 'er toch zijn'. Dat kan alleen met/in VR en daarom is VR onvermijdelijk geworden nu het technisch haalbaar is.

    Alle gasten hier in deze thread (Race game), die zitten binnen 3 jaar aan de VR racers op een of ander platform (PC, Scorpio, PS5), en gaan dan niet meer terug:)
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL Respect to the man in the icecream van!

    Berichten:
    1.993
    Leuk Bevonden:
    1.506
    Ik zeg ook niet dat VR geen toekomst heeft, alleen heeft het op dit moment nog niet echt een groot aandeel.

    Net zoals de 3D-TV, is de toekomst van de VR afhankelijk van de hoeveelheid content die aangeboden gaat worden voor de VR. Dat is op dit moment ook nog de reden dat PS-VR nog niet geweldig is. Tuurlijk is het leuk! Tuurlijk is het gaaf, maar is het op dit moment een aanvulling ten opzichte van je normale console gebruik qua aanbod? Nog niet.

    Ik geef VR meer kans van slagen dan 3D, maar op dit moment kan ik nog niet zeggen dat ik wat mis zonder VR. Ik heb redelijk veel geknoeid met de Dev-kit van de Oculus en hoewel die resolutie niet geweldig was, gaf het mij nog niet het gevoel van: "WOUW! ik moet dit hebben". En dat komt voornamelijk door het gebrekkige aanbod. Tuurlijk zou het tof zijn als PCars2 met VR te spelen is, maar om daar nu top-preoriteit te maken bij een studio die al eerder de "fout" is ingegaan met niet nakomen van de hoge verwachtingen? Dat gaat mij een beetje ver.

    Vind het zelf wel prijzenswaardig dat ze nog niet PS-VR hebben bevestigd en dergelijke.
     
  17. inoway

    inoway Hello ...

    Berichten:
    3.120
    Leuk Bevonden:
    346
    En daar ben ik het wel mee eens. Men moet ook geld verdienen om een belegde boterham te hebben dus tuurlijk kijkt men naar de userbase. Zou ik ook doen!

    Maar daarnaast kan je met een schuin ook het VR momentum in de gaten houden. Met daarbij de (waarschijnlijk terechte) aanname dat als een (serieuse) gamer eenmaal zijn/haar game genre op VR heeft gevonden, hij/zij niet meer terug gaat naar non-VR (voor dat genre). Het is dus een one-way-street. Net zoiets als emigreren. Wij als gamers emigreren naar een continent waar nog niet zoveel is. Maar ga over 5 jaar kijken en het nieuwe land is onherkenbaar veranderd. Dus is het interessant om te zien welke gamers als eerste emigreren, maar ook welke devs dat als eerste ondersteunen. Echter, tegenhouden/verbeiden is onmogelijk en gaat ook niet gebeuren
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    830
    Leuk Bevonden:
    907
    Je doet alsof VR er al helemaal is. Dat is het niet, het staat in de kinderschoenen en zoals hier al gezegd is, moet er de komende jaren nog wel een flinke groei komen (en dus meer support), wil het een blijvertje worden. Het is wel degelijk een 'kan slagen', want op dit moment zijn ze er nog lang niet.

    Je opmerking van 'niet teruggaan' snap ik niet echt. Het kan prima naast elkaar leven, en als VR echt het 'huidige systeem' gaat vervangen, zullen er ook een hoop de markt de rug toekeren.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. inoway

    inoway Hello ...

    Berichten:
    3.120
    Leuk Bevonden:
    346
    Je hebt gelijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Maar ik merk als ik 'in' een Xwing kan stappen ga ik niet meer naar een flat screen kijken. Nooit meer. Ik kijk dan uit na de volgende VR game. En welke flat game dan ook doet me niets meer. Ik hou van shooters ... naar welke game kijk ik uit? ... Farpoint VR.

    Racers ... waar kijk ik naar uit (een PSVR hebbende) ... dat is simpel Dirt Rally VR (over 1-2 weken). Daarna? Nou de volgende VR racer, welke dan ook. Desnoods koop ik een ander VR platform (bv toch een dikke PC + Rift). Maar ik ga niet meer terug naar flat. Flat is passé. Daar heb ik niets meer te zoeken. 20 jaar gedaan. Ik ben over op VR. En ik ben niet alleen. Veel VR gamers hebben hetzelfde gevoel. PSVR subreddit staat er vol mee. 2D doet ze niets/weinig meer. Het is dat er een enorme backlog aan goeie games is. Maar zelfs die backlog is niet interessant. Alleen de game die NU in de DVD drive zit is interessant. Op dit moment is dat RE7 VR. Volgende week is dat Dirt Rally VR, en over 2 maanden is dat Farpoint VR, en daarna Ace Combat VR, etc, etc.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.794
    Leuk Bevonden:
    1.113
    Naar eigen ervaring (en die van mijn coureur) is VR er zo goed als 100% klaar voor. Maar dat is op de PC met de Rift. Het probleem met VR op console is dat je geen grote stappen meer zal zien deze generatie. Met de PSVR zit je tegen de lage limieten aan van de hardware. Je zit vast aan de lage 1080p resolutie (ja dat is laag voor VR). De Rift zit op 1200p wat zelfs nog te laag is. Je wilt op zijn minst naar 1440p of zelfs 2160p uiteindelijk, maar dat zijn resoluties dieje nooit gaat zien op huidige consoles.
     

Deel Deze Pagina