1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    20 november dus toch :)
     
  2. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    hier kijk ik dus zo naar uit het , na ES, LO en UI ben ik hier wel aan toe nu al :cool: op naar 20nov :9
     
  3. dubbelstinkkk

    dubbelstinkkk Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    gratis pre-order code bij xboxhome volgens budgetgaming
    zit zelf nog heel erg te twijfelen, zoveel games momenteel, al lijkt deze me wel erg vet
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Terwijl ik zat weg te kwijlen bij de graphics en design van de game, heb ik het spel voornamelijk beoordeeld op wat ik heb gezien, en niet wat ik heb gelezen. Ik ben een RPG fan alhoewel ik turn-based gevechten niet haat geef ik toch de voorkeur aan realtime gevechten. Nu is The Last Remnant turn-based, iets waar ik mee kan leven en zelfs leuk kan vinden. Wat blijkt is dat er nog een totaal ander aspect bij komt, namelijk plaatsing van je characters op het veld(denk aan FF Tactics) iets wat mij totaal niet zint. Nu kan ik misschien overdrijven, alleen ik heb weinig zin om door al die menus te zoeken en klikken. Het gaat allemaal zo ontzettend langzaam en neemt het gevoel uit een bepaald moment echt weg, ondanks de af en toe realtime events.

    Misschien overdrijf ik nu, maar dit was toch best een klap in mijn gezicht.
    Ik weet het precieze er niet van, dus ik wacht wel af met de reviews en persoonlijke ervaringen van mensen.

     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2008
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik vind het alleen maar goed dat het zo is. Teveel spellen spreken tegenwoordig alleen de reflexen aan. Shooter elementen worden zelfs in RPGs overgebracht (Mass Effect, Fallout 3 etc). Niks mis mee, maar dat is niet de reden dat ik dit genre zo graag ben gaan spelen. Geef mij maar RPGs waar je tactisch inzicht nodig hebt en waar je tijd moet steken in je party / skills / equipment. Een beetje in het rond knallen doe ik wel als ik Halo of Gears speel.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2008
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    dit lijkt me echt een masterlijke game.. maar kan iemand me miss meer over het battlesysteem vertellen?
    is het iets ala final fantasy 8/9/10 of toch anders??
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    "zijn er nog andere mensen die em gaan halen??
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nope. LO moet nog uit en straks komt ff
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    lost odessesy bedoel je?
    maar final fantasy komt toch niet op de 360 of wel?
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Final Fantasy 13 komt op de Xbox. Dat is oud nieuws.
     
  11. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    wanneer komt die uit dan?!?!?!?!?
     
  12. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Is nog niet bekend, maar de verwachtingen liggen ergens rond 2009, erg ruim.
    Ik gok dan ook op Q3/Q4
     
  13. StreetSamurai

    StreetSamurai HAMMERTIME!

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    of je houd t gewoon ff last remnant hier;)

    heb m net gehaald uit mn werk bij MM
    masterlijke game...na t eten gelijk verder

    grafisch top, besturing top, menuutjes top, knokken top
    af en toe frame rate drops tijdens het vechten maar boeiend, de rest maakt t goed (Y)

    nja..dat was t wel...als jullie me missen...zit waarschijnlijk opgesloten in me kamer tot kerst samen met LR ;)
     
  14. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Mijne legale komt morgen binnen van xboxhome. :D
    Al stiekum aan het spelen.
    Maar als je het instaled op de Xbox harddisk zijn de frame drops dan wel weg of niet ?
    Mijn xbox is weer eens gebanned, dus kan het zelf niet testen. 8)

    /Mod Illegale meuk e.d. bespreken we hier niet op Xboxworld.nl. Zie ook de FAQ. ~Arjan

    Maare coole game so far.
    Als je Lost Odyssey leuk vond is dit ook erg vet.
    Battles gaan wel een stuk sneller.

    Waar blijven de reviews btw ?
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Famitsu gaf de game 38/40, behoorlijk goed! Jammer dat er in de grote gevechten slowdown is, maar gelukkig is het turn based dus nog te overzien.

    http://games.blogo.nl/?COMMENTS/20081112-the-last-remnant-review.html

    @VapoChill : Tenzij de framerate drops worden veroorzaakt door streaming van data (laden van textures enzo), lost het installeren van spellen op de harddisk nooit framerate drops op. Het laden gaat alleen sneller, maar het spel zelf zal nooit sneller gaan draaien.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb de game donderdag ook gehaald. Hele toffe RPG!
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik vind hem na 4-5 uren spelen toch best tegenvallen. Grafisch valt het tegen, veel slowdown, veel laadtijden (hoe kort ook) en ik voel mij erg beperkt in wat ik kan doen tijdens de gevechten. Ik heb gehoord dat de battles stukken uitgebreider worden na een tijdje, dus dat wachten we dan maar af.

    Het spel is door Square Enix gemaakt, maar straalt voor mij niet die kwaliteit uit. Pluspunten? Op zich is het combat systeem heel aardig gedaan en ook vind ik het spel heel compact overkomen. Bijvoorbeeld: in de steden ben je niet minuten kwijt met ronddwalen en niets-zeggende NPC's aanspreken. Het is allemaal klein gehouden met een overzichtskaart waarbij je van de ene locatie in de stad naar de andere springt (dat kan dus een markt zijn met allemaal winkeltjes of een pub voor quests met daarnaast een guild om extra troepen in te huren).

    Ik hoop dat LR nog beter word. Het potentieel is er zeker.

    Eurogamer review.

    [URL="http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/thelastremnant/review.html]Gamespot review.[/URL]
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2008
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Als jullie zouden moeten aanraden: Deze of Infinite Undiscovery?
     
  19. Snatcher NL

    Snatcher NL Cyber Punk

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    The Last Remnant for sure. Het turnbased combat systeem lijkt redelijk eenvoudig maar vereist toch de nodige strategie. Veel reviewers klagen over de technische mankementen (lag en popup), maar net als bij Lost Odyssey en Mass Effect is de Unreal Engine hier de oorzaak van en doet het geen afbreuk aan je spelplezier. Zeker al je het spel installeert op je HDD. De laadtijden waar iedereen over klaagt vallen eveneens reuze mee (plus minus 3 seconden).

    Ik vind met name de muziek erg geslaagd. The Last Remnant biedt mijn inziens meer op gameplay gebied. De omgevingen en karakters zien er tevens beter uit en hebben een serieuzere ondertoon.

    Hou je van oldskool turnbased gameplay met een vleugje strategie. Ben je geduldige gamer en heb je minder moeite met de genoemde technische mankementen, dan is dit volgens mij een prima aankoop. Hou je van een action based RPG's, dan zou je Infinite Undiscovery kunnen nemen. Eerlijk gezegd zou ik dan eerder wachten op Star Ocean.
     
  20. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo kijk naar de min -en pluspunten van de Gamespot review, dan lijkt mij die 6,5 echt veel te laag. De pluspunten zijn dingen die IMO heel veel belangrijker zijn dan die technische mankementjes. Ik zou wel eerst even een demo willen proberen. =/
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2008

Deel Deze Pagina