1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Iemand nog aanraders toevallig?
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    Net even gekeken. Vond het een van de betere Afghanistan docu's.
    Vond hem persoonlijk beter dan Restrepo. Ik denk dat dat meer kwam omdat je close op de acties zit en er meer wordt doorgefilmd.

    7.5/10
     
  3. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een aantal documentaires/documumentaire reeks over het romeinse rijk. Hebben jullie nog aanraders?
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Spartacus is een goede beginner. Goed uitgebalanceerde onderzoeksjournalistiek op een zeer hoog niveau.
     
  5. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je misschien een link voor me naar welke ik kan zoeken? Ik kom alleen maar op film/serie.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    Damn dit was misschien wel de meeste rauwe Afghanistan Docu die ik gezien heb.
    Maar wel heel goed.

    8/10
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben momenteel Richard Hammond's Journey to... aan het kijken.
    Een serie over de Aarde en hoe het in elkaar steekt. Met lagen etc en inner core. Hele goede CGI en op locatie filmen is het heel interessant om te zien hoe onze Aarde in elkaar steekt. Er is nu een aflevering geweest "Center to the Earth" en vanavond is de tweede aflevering. Als je Human Planet, Earth etc tof vind is dit ook een aanrader.

    Zal je graag een trailer willen laten zien. Maar die zijn nog area gebonden en op YT staat het nog niet.

    Wel een scene hier van de eerste aflevering.

     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    BBC - The Genius of Design

    Zie hoe DESIGN de wereld heeft veranderd. Van het ontstaan van de allereerste GUI en de eerste muis, tot aan de allereerste tafel van IKEA.

    Je ziet onderandere het ontstaan van de Bauhaus in duitsland, het begin van Apple Inc., IKEA, tal van andere meubel-goden en nog veel meer.

    Persoonlijk mijn favoriete documentaire van de BBC. Voor elke designer, cq mensen die erin geinterresseerd zijn een zware must !

     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Thx, ziet er cool uit. vandaag maar eens even zien :thumbs:
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Oja die ep heb ik ook gezien, ik dacht eerst ff dat ik live de dood van een scientist zat te bekijken :D.
    Beetje jammer dat Hammond het doet, vind dat een beetje overdreven kerel.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja Hammond zit er meer door zijn naam dan zijn interesse en wetenschap over het onderwerp. :)
     
  12. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Discovery Channel had je vroeger wel goede documentaires, vooral over de oorlog enzo. Jammer dat het al vele jaren wordt verpest met allemaal troep.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Op history channel heb je pas veel crap. Iceroad truckers, iets met zagers, dangerous roads, slicers en nog veel meer. De helft van de tijd heeft het niks maar dan ook niks met geschiedenis te maken. Erg jammer want Enigering an empire, rome rise and fall, the crusades, the dark ages en human weapon waren erg goeie docuseries.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Vroeger was er ook geen 24/7 documentaires op TV hoor, dat lukt gewoon niet. Je hebt fillers nodig. Waar ze vroeger lekker alles gingen herhalen, hebben ze nu nog dure shows om de dagen te vullen.

    Oftewel wat jullie zeggen klopt ook niet helemaal ;).
    NGC heeft bv. nog Apocalypse gemaakt dit jaar.
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    History Channel zou ik niet weten, maar Discovery Channel heeft onzin als: "dirty jobs, extreme jobs, dumbest jobs, proefjes met Hammond, wetenschap met hammond"

    "vroegah" toen was het: een documentaire van 2-3 uur over de 2de wereld oorlog en dan werd er iets onder de loep genomen. Bijvoorbeeld de voorbereiding voor D-day oid. Of juist iets in the pacific _O_. Heerlijk. En je had ook (maar dat weet ik niet meer zeker) programmas over mensen die dachten dat hun huis was behekst/ vol zat met paranormale activiteiten. Prachtig.


    Liever wat meer herhalingen van goede docs, dan crap shows zoals die nu op tv zijn.

    Als ik nu een leuke serie wil kijken dan zit ik wel eens op National Geographic, gisteren nog Border Patrol gekeken. Wel vermakelijk.

    Edit: Apocalypse is wel erg tof gemaakt!
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die 2e is ook tof. Net even gekeken. Ziekelijk wat er eigenlijk op de bodem van de Oceaan ligt.
     
  17. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Beetje laat misschien (:+), maar heb je toevallig een idee waar ik deze voor een redelijk prijsje kan halen? Lijkt mij ook wel boeiend :)
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik had hem voor redelijk cheap (weet niet meer precies) bij de Media Markt vandaan :)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Net even National Geographic Thougest Prisons in Russia gekeken. Vergeleken met dat zijn Amerikaanse gevangenissen, vakantie resorts. Damn. :D
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Iemand die nog een goeie docu weet over de Soviet Afghan oorlog?
     

Deel Deze Pagina