1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TRGXtreme

    TRGXtreme Xbox Addict!

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf actief in vele forums.....aangezien alleen de actieve topics bovenaan de lijst staan vind ik eigenlijk dat de problemen zichzelf oplossen....ook als er meer members komen zal er een bepaalde "actieve" groep zijn die elke dag actief zijn (zullen er natuurlijk al een paar zijn op het moment) deze helpen vaak ook nieuwe members een beetje op weg....nu zit dit forum denk ik in een stage waarin er nog maar een paar erg actieve members zijn en een HELE hoop niewbies.....als de actieve members de newbies een beetje wegwijs maken zullen deze uiteindelijk ook tot de actieve members horen.....na een tijdje zullen er meer actieve als niewbies zijn....waardoor de controle een stuk groter is en newbies niet zo snel onzin gaan uitkramen (zowel gewoon tijdelijk bannen).....Ik denk dat dit probleem vooral opgelost zal moeten worden over een bepaalde tijd....natuurlijk helpen dit soort maatregels om deze tijd te verkorten maar denk niet dat de problemen binnen een paar weken opgelost zijn.....denk dat als het te serieus word het forum wel informatief zal zijn maar niet meer zo "fun" waardoor mensen niet zo actief meer zullen zijn....nu check ik veel dingen voor info maar ook humor.....gewoon wat gechat etc....als dit wegvalt zullen veel mensen nog maar 1x per dag de forum checken voor nieuws maar zal het niet meer zo drukbezocht zijn....dus vind zeer zeker dat er ruimte moet zijn voor wat slap geouwehoer op zn tijd.....natuurlijk moet dit wel in een hiervoor gemaakte section op het forum gebeuren....denk dat er met de komst van Xbox live een HELE hoop van deze loose topics gemaakt gaan worden zoals "zoek iemand om GP2 tegen te spellen...add me as TERMINATOR" zoiets....denk niet dat dit per definitie slecht is aangezien dit een Xbox forum is en dit ook bij Xbox hoort....ook hebben mensen hier al vrienden gemaakt dus als ze dat op een ander forum moeten doen??....Dus ik zou zeker een "fun" gedeelte maken waar mensen kunnen afspreken....zoniet dan gaan ze het tussen de serieuse topics doen wat volgens mij nog een stuk frustrerender zal zijn.
     
  2. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie de bui al hangen inderdaad :)
    En natuurlijk weer een hele straal topics dat mensen het internet niet op kunnen met xbl...

    Ik hou deze hele topic al een aantal dagen bij en ik moet zeggen dat ik niet een sterke voorkeur heb voor soort aanpak.
    Vooral het optreden tegen het off-topic "chatten" in de gewone xbox forums is een goede start en het sluiten van 100% dubbele threads (met verwijzing naar de oorspronkelijke bij het slotje). Maar dat is o.a. mijn gedachte :{
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik bedoelde meer dat ik best van standpunten kan verwisselen :cool:

    Ik denk dat als je de loosheid zwaar terugbrengt je ook meteen een ietwat oudere en serieuzere doelgroep aanboort. Als je ook maar even over het forum heen surft zie je al meteen de 12-jarige eerste klassertjes de een na de andere zinloze posts plaatsen. Dam je dat in dan is de kans groot dat de gemiddelde leeftijd omhoog gaat, daarmee wordt het forum een stuk informatiever en ik denk dat je dan echt niet bang hoeft te zijn dat de humor wegblijft. Humor hadden we ook een dikke 12 maanden geleden toen het forum nog niet verpauperd was.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben zelf nog maar een paar maandjes member hier en ik zie het met de week erger worden. Ben pas een paar maandjes member omdat we pas sinds December ADSL hebben en het daarvoor klauwen met geld kostte zoveel op internet te zitten (vaak een boze pa gehad :D)

    Maar in deze periode van +- 3 maanden vind ik het al behoorlijk achteruit gegaan. Ook ik ben ongetwijfeld schuldig geweest aan minder informatieve posts, maar heb nooit lame-ass first posts gedaan of moedwillig onzin geplaatst. Nouja, waar het me om gaat is een beetje dit : Ik zie bij de Mods zelf ook dat jullie best houden van een geintje op zijn tijd. Probeer dit dan ook niet eruit te halen. Een "klinisch", formeel maar erg informatief forum is ook niet precies waar we op zitten te wachten denkik.

    Persoonlijk duurde het best een tijdje voor ik begon met replyen op posts en het starten van threads (hell, dat doe ik nog steeds zo goed als nooit). Gewoon om eerst aan te kijken hoe de boel hier gaat en wat de regels zo'n beetje zijn.

    Ik denk dat het belangrijk is om dat over te brengen op newbies hier. "Eerst aankijken, dan meedoen". Evt met wat strakkere hand, maar probeer altijd duidelijk te zijn waarom je iets doet en niet te snel geirriteerd :cool:

    Dus delete gelijk FIPO's en onzin threads gelijk slotje opgooien, maar idd met duidelijkheid. Geef onzin posters een waarschuwing maar vertel wat ze fout doen. Als je geirriteerd of met machtsvertoon zoiets doet, kun je weleens een heel andere uitwerking krijgen als wat je wilde. Niet dat jullie vaak zoiets fout doen trouwens.

    Anyway, just my 2 cents.. ik vind het een informatief forum en een uitstekende webiste die goed wordt bijgehouden. Thumbs up!

    (ps. ik heb nog niet echt oplossingen aangedragen maar ga daar nu goed over nadenken :))
     
  5. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Mischien een stom/slecht/onuitvoerbaar idee,maar wat denk je van newbie's een soort maximum posts geven,dat ze maar zoveel reactie's mogen geven in zoveel tijd,dan zullen ze wel proberen goed hun best te doen lijkt me,en spammen word onmogelijk voor hoe lange tijd moeten jullie dan maar uitvechten,maar het idee leek me wel wat.
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee want van sommige nieuwe mensen heb je totaal geen last en passen zich direct goed aan. Die mensen benadeel je dan ook.
     
  7. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Mjah daar heb je ook gelijk in,maar dan is dat ook een beetje hetzelfde met het off-topic idee :)
    Anyway's,mischien dat je die postmax invoert naar een waarschuwing bij iemand,of is dit veel werk(heb zelf niet zoveel verstand ervan namelijk,en niet zoveel mensen krijgen een waarschuwing,een tijdelijke postmax ofzo,een iets lichtere straf dan bannen)
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan restrict je alsnog het participeren in de belangrijke (=xbox) fora en dat lijkt mij niet de bedoeling.
     
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Een rating-systeem zou dan toch echt uitkomst kunnen bieden. -2 voor een loze post (na waarschuwing voor een newbie) en -4 voor een grote onzin thread ofzo. +2 voor een erg gewaardeerde post en +4 voor een erg gewaardeerde thread ofzo.
    (cijfers zijn maar een voorbeeld).

    Als je onder een bepaald niveau komt (bijv. -6 geef je iemand een beetje speling om toch nog te kunnen verbeteren) word je automatisch geband voor een bepaalde tijd. Als je deze tijd hebt uitgezeten word je rating weer naar 0 gezet. Als je positieve waarderingen krijgt krijg je bijv. een bepaald icoontje bij je Sig en kunnen andere mensen na verloop van tijd zien dat je een gewaardeerd member bent. Zorgt ook voor meer respect misschien??

    Die waardering zou dan door Mods moeten worden toegepast, en evt door members met een hele hoge waardering. Weet niet of dit mogelijk is met VBulletin, maar anders moet dat systeem maar op de schop worden genomen :)?

    ik ben zelf programmeur, maar heb nog niet veel verstand van web-programmeren dus daar heb ik niet veel inzicht in.
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    No way, 1. Dat kost echt BAKKEN met tijd om te maken. 2. Het is onnodig om het zo te beheren en zo automatisch te laten gaan. Dan heb je opeens gebande personen terwijl de modjes daar niks vanaf weten en kan je de gebande personen niet op de hoogte stellen van de ban etc blabla nee vind ik niks, sorry :cool:
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    euh ik zei al dat ik geen web-programmeur ben maar zo vreselijk complex is de opzet ook niet. Bij een ban word automatisch een message naar de Mods gestuurd. Die kunnen naast de auto-bans nogsteeds zelf alles doen wat ze altijd al doen (directe ban of whatever)

    en als je versterking nodig hebt, geef maar een brul en een boek "Hoe verander ik in 24 uur naar een web-programmeur" en alles komt goed!

    maar ok, ff serieus ik zie je problemen wel in ja..
    je bent wel veeleisend man! :+
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Jorrit heeft geen tijd voor extra script-werk, dat is een beetje ht probleem. :cool:
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Daarnaast is het denk ik ook de bedoeling het mod-werk 'menselijk' te houden en ik denk dat een dergelijk geautomatiseerd systeem niet heel erg aan zal slaan.
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    hmmm ok. Nou dan gooi je die automatische bans eraf, maar zou je evt wel over een rating systeem kunnen na gaan denken?

    wat voor scripts proggen jullie? Ik ben een vrij vergevordere VB programmeur. Heb al een aantal programma's gemaakt met een klasgenoot in het verleden welke worden verkocht (Nedsoft Reparatiebeheer en GSM-Link... sluikreclame :))

    evt wil ik wel wat hulp geven na een omscholing..
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    PHP/MySQL.
     
  16. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ik heb wel aardig wat SQL kennis, maar dan vooral VB => database SQL kennis.. dus in VB Code. PHP ken ik nog niet.. wel van gehoord natuurlijk.
     
  17. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt die poll nog od is die al geweest?
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm ja, maar heb denet peesje in mn hand verrekt dus ben ff 'out'
     
  19. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: ohhhhhhhhh. (serieus)
    extra mod nodig:+
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Net Dioga aangenomen ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina