1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [Vita] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 23 nov 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    HEY! Trouwens! Vergeet niet je reviews van de downloadable games. :+

    Ook zit ik nog te wachten op een hoop andere Vita vrinden uit het gewone Vita topic. Zouden ze nou echt over dit topic heen kijken, of klikken ze erop en denken ze '...nah, te veel moeite die ene regel'? :eek:
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Super Stardust Delta
    Lekkere game om even snel tussendoor te spelen. Gameplay werkt heel verslavend en het ziet er mooi uit
    +

    Motorstorm
    Net als SSD een perfecte game om even tussendoor te spelen. Het speelt lekker en het is behoorlijk uitdagend. Of ik ben er gewoon niet zo goed in :+
    +

    Escape Plan
    Eigenlijk te duur voor wat je krijgt, maar ook dit spel is weer geweldig om even snel tussendoor te spelen. Mogelijkheden van de Vita worden volledig benut en het is nog erg leuk ook.
    +

    Patapon 3
    Ik had de eerste twee delen op de PSP al gespeeld, enkel deel drie ontbrak nog. Superleuk spel voor een hele mooie prijs.
    +

    Mutant Blob blabla
    Leuke game. Wederom geldt: leuk om ff tussendoor te spelen.
    +

    Heb er nog wel een paar, maar daar kom ik even niet op :+
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah, laat ik net mijn Vita aan hebben. Husakee, op naar de friendslist om te kijken wat je bent vergeten. :cool:

    Treasures of Montezuma Blitz.
    Sound Shapes
    En, ehm. Hm, dat viel nog mee. Of mis ik nu iets. :p

    Patapon zet ik er uiteraard niet bij aangezien het geen Vita game is. ;) (niet dat PSP games niet gereviewed mogen worden, maar ik zet ze gewoon niet in de startpost :+)
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.816
    LittleBigPlanet is uiteindelijk een volledig pakket dat eindelijk echt gebruikmaakt van de opties op PlayStation Vita. De game bevat alle pluspunten en functies uit de voorgaande games en doet daar nog een schep bovenop. Dankzij het creëren van eigen levels en het spelen van minigames is de game oneindig lang te spelen. Erg handig gezien de game qua verhaal een beetje aan de korte kant is. Ligt je PlayStation Vita stof te happen? Dan is het tijd om LittleBigPlanet aan te schaffen, simpel.

    + Beste van LittleBigPlanet in je handen
    + Functies van PlayStation Vita goed benut
    + Creëren en delen van levels
    - Verhaal mocht wat langer
    - Touchpad werkt niet altijd

    Enige game die ik meer dan een uur heb gespeeld. Heel levensverhaal hier...
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Sound Shapes
    Lekkere muziekgame. Presentatie vind ik echt ge-wel-dig en de muziek is fijn. Heb het nog wel net wat te weinig gespeeld helaas.
    +

    Treasures blablabla
    Gratisch, dus leuk?! Voor ons Nederlanders wel natuurlijk :+ Maargoed: iedereen vindt dit soort spelletjes leuk. Het is gewoon leuk en dat zal het ook altijd blijven.
    +
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik was zelf ietswat teleurgesteld met de nieuwste Lumines. Misschien zijn het gewoon mijn ogen, maar ik vond de framerate best traag tijdens sommige skins, met name tijdens de drukker ogende skins. De kracht van Lumines zit hem in de ijzersterke gameplay, gecombineerd met een snazzy vormgeving en een lekkere soepel lopend spel. Dat laatste was niet altijd het geval.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou, als je in je post nog even een +, - of +/- zet heb je gelijk een review.
     
  8. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Rayman Origins heb ik trouwens naar aanleiding van de reviews hier toch maar een kans gegeven en besteld. Als ik dan zo naar alle reviews kijkt heeft de Vita wel erg veel goede launchtitels gehad (en zijn er eigenlijk sindsdien maar weinig goede games uitgekomen).
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah, het topic heeft dus iig al voor iemand nut gehad. :9
    Ik ben het met je eens dat de launch misschien té goed was (oftewel, misschien wat beter kunnen spreiden), maar ik vind het tempo waarop goede games uitkomen wel lekker eigenlijk. Het kabbelt goed voort, en het voelt nooit aan alsof ik bedolven ben onder de games waardoor ik niet meer weet waar ik het moet zoeken. :+

    Tales from Space: Mutant Blobs Attack!!!: + Leuke, soepele platformer, met een goed checkpoint systeem waardoor je nooit al te ver terug wordt gezet. De tilt levels zijn totaal niet leuk, maar het zijn er dusdanig weinig + het is optioneel dat het geen afbreuk doet aan de game.

    Pure Chess: + Ja, een schaakgame. Hoe wil je dit een minnetje gaan geven? Het is schaken. Als je dat leuk vindt, dan is de game ook leuk. Zoals de titel zegt is het Pure chess. Geen gameplay gimmicks. Gewoon. Puur. Schaken.
    Met een goede tutorial die je de basis aanleert en een moeilijkheidsniveau wat zo laag gaat als 'Aap' is het ook voor iedereen geschikt.
    En de game is nog best mooi ook.
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Unit 13, oordeel: +/-
    +/- Grafisch mooi, maar niet zo mooi als Uncharted
    + Zitten wel mooie objectives in, vooral de sluipmissies zijn mooi
    - Er zit geen verhaal in de game, totaal niet en dat mis je toch wel. Het lijkt allemaal vrij doelloos.

    Top Darts, oordeel: +/-
    + Besturing is goed bedacht, vaak zijn dartsgames te makkelijk maar deze zit eigenlijk precies goed.
    + Veel verschillende variaties qua spelsoorten.
    - Geen keuze uit de echte profdarters en speelarena's. Waarom eigenlijk niet?!
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik gok omdat voor zo een kleine PSN game de licentie kosten veel te hoog zijn om echte locaties/darters te gebruiken. ;)
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Maar niemand heeft tegen ze gezegd dat ze een kleine PSN-game ervan moesten maken.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet iedere developer kan zomaar even de kosten ophoesten om licenties te gaan betalen. Hoogstwaarschijnlijk was het of een kleine PSN game, of niks.
    Of failliet gaan. :+
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Kan allemaal best, maar ik beoordeel de game zoals die is en vind dat een gemis. Fifa zonder echte teams is ook minder leuk.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Natuurlijk moet jij de game beoordelen zoals jij wilt, dat probeer ik toch ook niet te veranderen? ;) Je eindigde de review met 'Waarom eigenlijk niet?!'. Dan reageer ik daar op. :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Travel Bug: + Tsja, het is eigenlijk geen game. Het staat in de PS Store niet voor niks tussen 'Sociaal', maar het idee erachter is gewoon leuk. Je maakt een bug aan, stuurt hem op weg (via Near) met een foto en wacht totdat iemand anders hem oppikt, een foto maakt en hem weer verder op weg stuurt. Zo kan ie theoretisch gezien de hele wereld over reizen, en heb jij straks een leuk fotoalbum van alle plekken wat hij bezocht heeft.
    Minpunt is dat als je in een klein dorp woont je gelijk wat minder hieraan hebt. Je bent afhankelijk van anderen die je bug oppikken via Near, dus ergens wonen met veel mensen zou wel handig zijn.
    Hopelijk gaan er nog mensen langsrijden die toevallig een Vita hebben, anders komt die van mij niet ver. :+

    Je kunt je bug (of die van anderen als je er een hebt opgepikt) ook voeren, kleertjes aantrekken etc. Dat doe je door te betalen met Bug Miles wat je verdient als je bug verre reizen maakt, of als jij andere bugs verre reizen laat maken.

    Ik vind het allemaal erg leuk, ook al is die van mij nog niet verder dan de voordeur gekomen en is het geen echte game. De moeite waard om eens te downloaden dus, misschien heb jij meer geluk.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat Top Darts klinkt zo wel leuk. Inderdaad gooi je met dat soort spellen zo triple 20. In GTA IV zat ook darts, veel te makkelijk. Maar als er nog een beetje uitdaging in zit ga ik die wel checken.
     
  18. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad,pure chess zit er mooi uit dulle !
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De game nog niet uitgespeeld, maar wel al genoeg uren gespeeld om er met vertrouwen een oordeel aan te geven:

    Gravity Rush: + Kat <3
    [​IMG]

    Een van de leukste personages sinds tijden, leuke stijl qua cutscenes (de eerste keer dat ik een comic stijl goed vind werken, normaal vind ik dat er extreem cheap en kut uitzien). En de controls werken ook lekker soepel; met een beetje oefening vlieg je als een speer door de stad heen. (ok, ik heb nog wat moeite met het sliden over de grond. :+)

    Qua side missions ed is er niet veel variatie, maar dat doet niks af aan de core gameplay die gewoon erg goed is. En Kat is awesome.

    Vanmiddag zitten spelen en 81 screenshots gemaakt. Dus ik denk dat het met de graphics wel goed zit. Blijft altijd leuk om Kat te zien rondfladderen als je de zwaartekracht opheft.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    WOESJ

    [​IMG]
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Uncharted Fight For Fortune: + Heel leuk kaartspel. In het begin lijkt het spel weinig diepgang te hebben, maar zodra je verder komt merk je dat je echt na moet denken bij welke acties je uitvoert. En gaandeweg je speelt leer je steeds meer over het spel en kan je je strategie aanpassen. Op screenshots lijkt het weinig voor te stellen, maar de core gameplay is echt goed. Voor 4 euro krijg je ook veel content. In de singleplayer kan je uren steken doordat er veel te unlocken is. Je verdiend steeds meer en betere kaarten. En je kan ook online spelen. Niks mis met het spel, ideale handheld game.

    Hustle Kings: + Beste poolspel dat ik ooit gespeeld heb. De controls door middel van het touch screen werken goed. De physics van de ballen zijn goed. Je hebt veel controle over je witte bal. Met andere woorden, het bootst het echte spelletje goed na. Uitgebreide singleplayer met veel variatie. En de moeilijkheidsgraad gaat geleidelijk omhoog. En ook dit spel heeft online multiplayer.

    Gravity Rush: +/- Het is een goed spel met een originele insteek. De controls zijn goed. Echter is er weinig variatie in vijanden en heeft het spel te veel bazen. Met de bazen ben ik steeds aan het wachten totdat mijn 'speciale' aanval weer uitgevoerd kan worden, dat is veel effectiever dan random aanvallen. Het spel is op zich prima, maar weet me niet echt te pakken. Ik moet me ertoe zetten om verder te spelen.
     

Deel Deze Pagina