1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kan dat? O-)
    Maar als het beeld idd trager is lijkt gamen met (goedkope) beamer mij niet zo'n succes.
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik game nu al maanden op een beamer, en wil NOOIT meer anders! Het is zo groot verschil, je ziet veel meer, kleine details komen op je af en het is gewoon genieten geblazen!

    Ook dikke onzin dat beamer duur zijn, ik heb een Epson TW10h en kost nog geen € 900! De kwaliteit die deze beamer toont via Progressive Scan is werkelijk super!

    Scherpte van games zijn veel scherper dan als op breedbeeld/tv's. Ook een speelfilm is gewoon super! Komt nog bij dat de tw10h een breedbeeld beamer is en geen gewone waardoor hij uitterst geschikt is voor film/gaming. Zelfs is het schitterend om op te internetten.. Ik heb mijn NGC, PS2, XBOX, DVD en PC erop aangesloten en werkt gewoon super! Ik heb alles aangesloten via component en dat is het mooist.

    Nu zullen er vast duurdere beamers zijn die nog weer beter zijn dan mijne, maar boeiend ! Ook zijn lampen voordelig voor deze beamer nl zo rond de 250 euro.
    }:] _0/
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2005
  3. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mijn vader werk neemt hij er af en toe wel eens een mee endat gamed erg goed. Alleen als je het te lang doet wordt je helemaal gek ervan.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mwaah dat valt best mee, ik had een keer een lan-party en toen hadden we ook een beamer. het was opzich wel grappig maar als je daarna op een tv gaat gamen dan schrik je wel ff hoe scherp je tv is.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp dat je laaiend enthousiast bent hoor maar hoe je het went of keert, de tw10h is gewoon een instapprojector. Heb er recentelijk een avondje op mogen gamen en filmkijken en ik was van het film gedeelte (progressief) nu niet echt onder de indruk ik vond het eerlijk gezegd lelijk. Je ziet heel erg het kippengaas / screendoor effect vooral in de lichtere tinten / gezichten etc. Daarnaast zijn de kleur overgangen errug hard alsof er maar een paar kleuren uit dat ding komen, er zit geen mooi verloop in de kleuren. Verder is de resolutie erg beperkt van de projector want de kwaliteit van het beeld ook niet ten goede komt. Om te gamen vond ik hem wel erg geslaagd daarbij vallen de eerder genoemde nadelen een stuk minder op en dat was erg goed te doen en vooral errug fun.

    Maar voor het geld mag je ook niet meer verwachten eigenlijk.
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef aub geen geld aan deze rotzooi uit, dit is echt vreselijk zonde van je geld. De foto's die er van dat ding stonden waren echt te vreselijk voor woorden, vandaar dat ze waarschijnlijk ook verwijderd zijn. Als je dan een leuke beamer wil ga dan voor die epson tw10h die hierboven genoemd wordt dat is echt een wereld van verschil. Dit is rotzooi!

    Dit is dus een foto van het beeld..... Als je hier geld aan wilt uitgeven, be my guest.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2005
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Das echt lelijk. Zien alle goedkope beamers er zo uit?
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is die van die inkoopactie, de epson die eerder is genoemd doet dat al veel beter.
     
  9. BaRT BeST

    BaRT BeST Goedendag

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    een beamer is uiterst plezant.. BRUUT!!!!!:D
     
  10. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ziet er niet uit beter dan maar meer geld uitgeven er voor.
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het eigenlijk ook uit of je een beamer hebt met 3 lampen of met 1 lamp?
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, eentje met 3 buizen (crt projector) maakt gebruikt van een heel andere techniek die gevoelig is voor inbranden. Bij games heb je nogal al eens stilstaande zaken continu in beeld en dat is dus gevaarlijk. Gamen kun je dus beter op een lcd / dlp doen dan op een crt. crt buizen zijn nogal kostbaar om te vervangen 1000 a 1500 euro per stuk ben je zo kwijt, gaan wel weer iets langer mee, 10.000 a 15.000 uur. Ga je voor film kijken heb je het meest aan crt, crt levert in alle gevallen mooiste beeld.
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang gaat een lamp van een beamer met 1 lamp dan ongeveer mee? En maakt het voor de levensduur uit of je ermee gamed of films kijkt?
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ergens tussen de 1000 en in extreme gevallen nu zelfs al 5 a 6000 duizend geloof ik maar dat zijn uitzonderingen, ga uit van 1 a 2000. Maakt niet echt wat uit waar je hem voor gebruikt. Meestal kun je hem wel in een soort van 'eco' stand oid zetten waardoor hij wat zuiniger is en zo zijn er wel meer standen.
     
  15. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel op een 50 cm tv is nie egt groot maar ik kan erop alles goed zien dus...
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit je in de verkeerde thread:D

    Ontopic: is het slim om een beamer tweedehands te kopen of is dat niet zo handig ivm de beamerlamp oid?
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er vanaf welke het is. Als het een recent model is prima, informeer naar het aantal uren dat er op de lamp zit zodat je weet of je daar ook binnenkort nog geld aan moet uit gaan geven.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Maar heeft de levensduur geen invloed op het beeld wat de beamer geeft ofzo?
     
  19. Mars

    Mars Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamen op een beamer is top, vooral bij spellen waar details tellen, want je ziet gewoon meer. Bij goede racespellen maak je van je boxje een soort simulator.
    Maar let in plaats van 100 euro meer of minder vooral op het volgende:
    de levensduur van de lamp: de volgende kost zomaar 400 euro, daar kun je al een aardig tv-tje voor kopen;
    de resolutie: geen vga of svga, maar xga!
    de aansluitingen: in ieder geval een s-video-aansluiting, dat is al veel beter dan de gewone gele composiet videokabel. RGB (component) is nog beter, maar dat moet de rest van je spullen ook aankunnen.

    Tip: gebruik een VCR als 'ontvanger en tuner', dus als link tussen je kabelaansluiting/tv/xbox/stereo/beamer, dan kun je ook tv kijken op een groot scherm of de muur. Have fun!
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Maar even een schopje.

    Zit de laatste tijd steeds meer en meer aan een beamer/projector voor op mn kamer te denken. Alleen ben ik hier nog niet zo bekend mee. Verschil tussen beamer en projector, dieverse types met 1 lamp / 3 lampen etc.

    Wat is aan te raden om erop te gamen / films te kijken?
    Wat kost zoiets en hoeveel kost een scherm (voor een goed beginnersset) en/of kan het op een witte muur (niet geheel egaal (behang))?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina