1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou [2k] het antwoordt op je laatste vraag is: Ja, want dat doet mijn broer ook.(alleen dan met een playstation 1) voor de andere vragen heb ik geen antwoorden.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tijdens mijn vorige werk hebben we wel eens op de vrijdag middag zitten gamen met een beamer.
    Tof is het zeker.. Wat betreft het verschil ben ik bang dat ik je niet helemaal kan helpen.
    Het enige wat ik wel weet is dat je voor een goede al snel tussen de 1000 en 2000 euro zit. Goedkoper zijn ze ook wel maar over het algemeen (die ik gezien heb tenminste o.a. bij media markt) ben ik dan niet echt onder de indruk van de scherpte/contrast/etc
    En tegenwoordig heb je al een plasma voor onder de 2000.
    Weliswaar kleiner als dat met een beamer kan (kwa oppervlakte/schermgrootte) maar ik ben zelf daardoor wel gaan twijfelen.
    Want met een beamer ben je er nog niet. Hoewel het idd mogelijk is om te projecteren op een witte muur (wat UNREALhalo al aangeeft) is het beeld toch aanzienelijk mooier/scherper en zijn de contrasten groter als je een daarvoor geschikt scherm gebruikt.
    Die reflecteert namelijk meer dan dat een witte muur doet. Zo'n scherm is namelijk niet alleen maar wit, ze hebben een reflectiewaarde die als je het goed wil doen ook nog afgestemd moet worden op welke beamer je heb.
    Op zich heb ik wel gemerkt dat dit niet zo heel erg nauw werkt maar hoe dan ook het is in ieder geval wel een heel verschil met b.v. een witte muur.
    Door dat optel sommetje ben ik in ieder geval gaan twijfelen.
     
  3. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heeft er iemand uit zijn/haar nek lopen lullen, want het High-def pack functioneert perfect met een PAL Xbox. Ik gebruik 'm thuis zelf en ik heb echt nergens problemen mee.
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je kunt geen High Def krijgen met een PAL xbox.
    Dat kan alleen met een NTSC-xbox of een omgebouwde xbox.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt wel degelijk op de pal xbox hd resoluties krijgen. 480P kun je zowieso aanzetten en de hoger opties zijn via een hack aan te zetten, hiervoor hoef je niet te modden. Lees de link maar eens: http://Hierstondietsdatnietmag.com

    Anyway, om op het schopje terug te komen nog even het volgende. Wil je gamen met beamer / projector dan ben je min of meer verplicht te kiezen van een lcd / dlp beamer, die met 3 buizen is een crt projector is die is gevoelig voor inbranden. Voor filmkijken is de crt de beste keuze maar voor gamen niet. Zelf schaf ik nu speciaal voor een gamen een beamer aan want mijn crt wil ik niet verkloten. Instapbeamer heb je zo vanaf 800 euro, bijv de epson tw-10h, erg geinig ding om op te gamen, als film projector vind ik hem niet echt geslaagd. Projectoren zou ik toch eigenlijk altijd wel op een scherm doen, kan uiteraard best op een muur of laken maar daar is het niet voor bedoeld gewoon, beeld op een scherm is gewoon een stuk beter. Op tweakers loopt in het audio hifi forum een heel lang topic met heel veel tips voor mensen die een beamer willen aanschaffen dus wellicht daar eens kijken. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/656702

    /Mod Xbox-Mod link verwijderd - Furies
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2005
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Sorry tipex, maar wat denk je dat dit is?
    Juistem, een softmod. Je hacked je xbox dmv Splinter cell/mechassault/007.
    Je kan EvoX draaien en illegale spellen spelen. Oftewel, hetzelfde als met een xbox met een chip. Je zet hem dan op NTSC, wat ook niet met een normale xbox kan. Ai, busted :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2005
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet mickey maar ook gewoon europa niet zo droevig behandelen, hopelijk snappen ze dit wel met de 360. Maar je hebt gelijk mag niet :) Excuses :)
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Achterstellen? Valt wel mee op zich. De TV's waren hier gewoon veel te duur om er echt aandacht aan te besteden. Ze beginnen nu pas in prijs te dalen, terwijl je ze in Amerika bij een pak melk krijgt.

    Elke game op de xbox360 zal trouwens high-def zijn :D
     
  9. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hier zelf een 32 inch LCD TV, resoluties zijn zeer chill, incl. Progressive Scan.

    Het jammere van een Beamer is dat het altijd vrij donker moet zijn. Scherpte valt IMO ook tegen.
     
  10. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongeman, kijk je uit met die link!
    Straks hebben we hier de poppen aan 't dansen. Dan zijn de rapen gaar en dan zit je mooi met de spreekwoordelijke gebakken peren.
    P.S.: Dat grapje werkt trouwens wel perfect!

    _O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2005
  11. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, zie mij eens verdrietig zijn met mijn niet omgebouwde Xbox terwijl ik wel lekker gewoon PAL games kan spelen in progressive scan. (En sommige titels zelfs in 720p of 1080i)
    Maar goed, gelijk hebben is soms ook fijn.
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nogmaals, je KAN niet hd-tv hebben zonder een gemodde xbox. Het trucje wat tipex noemt is gewoon een softmod. Het wordt er niet minder illegaal om.
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    af en tioe speel ik op m,n beamer mar niet Altijd!!
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Moet je het wel ook daadwerkelijk hebben natuurlijk.
     
  15. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een ontiegelijke takkehekel aan waardeloze losers die games downloaden en kopieren, maar ik wil gewoon graag het maximale rendement uit mijn apparaat halen en de software die ik ervoor heb.
    Als dat betekent dat ik mijn xbox voor de gek moet houden: so be it.
    Ik bouw niets om en ik ben ook mijn garantie niet kwijt.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ze zien dat jij je software gemod hebt, heb je ook geen garantie meer, geloof me..
     
  17. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die Mech Assault savegame van mijn HD verwijder is mijn Xbox weer gewoon in de factory setting. Heel wat makkelijker dan een modchip eruit slopen, lijkt mij.
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Nah, zo moeilijk is dat niet, maar we dwalen af. Feit is, dat het alsnog onder modden valt. Dat jij dat nou niet zo ziet, MS wel.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mensen, laat het mod-gebeuren even achterwege aub. :)
    Zie hier en daar al leuke instapmodellen van rond de 1000 euro en dat dacht ik ook als prijs voor een red. instapmodel.
    Is alleen nog even flink sparen. Misschien dat het na de zomervakantie ervan komt, maar kan ook zijn dat ik nog een poosje ermee wacht.
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar weer optopic inderdaad, gisteren mijn nieuwe beamer opgehaald :) Mis nog de nodige kabels maar die zijn onderweg. Kan nu alleen nog even spelen via composiet, yuk maar dat is snel genoeg opgelost.

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina