1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Mooie contrast ratio van de Sony zeg, was toch 6000:1? Valt i.i.g. wel te zien.
     
  2. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Prachtig, dit wordt ff nadenken voor mij.. :D
     
  3. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    BTW Tipex, ik zag op het HTforum dat je toch nog steeds 2250 euro voor deze beamer hebt neergeteld. Nog steeds een behoorlijk bedrag als de nieuwprijs 2500 euro is....
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik uiteindelijk betaald heb voor de beamer doet er niet zo heel veel toe :) Je kunt hem inmiddels ongetwijfeld vinden voor 2500 euro's maar dan heb je niet de voorzet lens die ik nu heb en is hij is niet gegrayscaled. De contrast ratio van 6000 is wel haalbaar met de sony maar doen moet je allerlei consessies doen ten op zichte van het beeld. Hij zit nu met de extra lens ergens tussen de 3000-4000 en dat is prima. Speel zowieso toch meestal in een verduisterde ruimte.

    @Wallie: Diepte is prima, op zo'n groot scherm is dat toch wel een voordeel je kunt alles perfect zien.
     
  5. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Nog een vraagje. :cool: Die 2 B&W 805 Nautilussen, wat zouden die nou op dit moment kosten en wat heb jij ervoor betaald, kan echter bijna nergens vinden over deze speakers qua prijzen.
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet goed opletten met die 805-jes er zijn op dit moment namelijk 3 smaakjes van.

    1. 805 (orgineel) zoals ze bij mij staan zo uit me hoofd 1250 per stuk (1750 voor setje betaald met standaards)
    2. 805 Signature, duurdere uitvoering van 805, speciaal hout en nog wat extra upgrades 2000 per stuk
    3. 805s Laatste versie iets minder dan een jaar oud 1400 a 1500 per stuk

    Prijzen zonder standaards, betaal je zo weer 3 a 400 euro voor.

    De 805s is beter dan de signature uitvoering en beide weer beter dan de normale 805. Veel mensen upgraden naar de 's' variantjes dus er worden regelmatig 805-jes aangeboden. Kijk meestal op hifi.nl of tussen de hobo.nl occassions. Wil zelf nog een keertje een setje 805s-jes erbij halen ter vervanging van mijn side-surrounds.
     
  7. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Voor die speakers ben ik voor aan het werken/sparen. :cool:
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan alleen maar zeggen goeie keus :) Ik ben altijd erg gecharmeerd van het geluid dat deze toch eigenlijk redelijk kleine speakers weten voort te brengen. Ze gaan zelfs voor het formaat nog ontzettend laag (-3dB at 49Hz), niet dat het nodig is alles onder de 100hz gaat naar de sub.
     
  9. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb nu het oog op een setje B&W 805 Matrix, wat is het verschil tussen de normale en de matrix versie? Deze kosten BTW 625 euro.
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Matrix versie is alweer een flink stukje ouder, de "normale" 805 is daar de opvolger van. Over het verschil in geluid kan ik niet veel zeggen, heb de matrix variant nooit gehoord.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Sowieso zou ik nooit zuiltjes of andere audio apparatuur etc via internet kopen ZONDER ze eerst te hebben beluisterd... Ieder heeft tenslotten zijn eigen smaak...

    Ook gaat het uiteraard niet alleen om je zuilen maar ook waarvandaan het signaal komt. Een goede front/end reciever kan dus ook geen kwaad;).

    Tipex, jij als ervaren persoon, wat zou jij iemand aanraden als het om de volgorde van aan te schaffen audio apparatuur gaat?

    Veel mensen hebben namelijk niet genoeg geld (over) om alles in 1x te kopen.
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste geld ook zeker voor mij, de set waar ik ooit eens mee ben begonnen is na heel wat jaartjes uitgekomen op wat het nu is. Het is nog steeds niet helemaal klaar maar je hoort me absoluut niet klagen want ik ben erg happy met m'n geluid.

    Ik denk dat het belangrijskste is dat je dus geen haast moet hebben met het bouwen van een set want tenzij je de lotto wint zit dat er inderdaad gewoon niet in. Zorg er voor dat je spullen koopt die je later weer kunt upgraden. Als je nu een home cinema setje koopt met merk x weet je dat daar niets aan te upgraden valt. Dus begin met een leuke instap versterker van denon / marantz oid en koop niet gelijk 5 goedkope speakers maar 2 wat duurdere. En houdt gewoon de 2de hands sites in de gaten voor leuke koopjes en vergeet niet 2x per jaar de uitverkoop bij de hifi zaakjes te checken. En wat Jan ook al zegt ga wel luisteren als je wat wilt kopen.
     
  13. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan komt gelijk het volgende probleem...
    Als je je boxen wilt laten testen gaat dat perfect, maar ik heb het nog niet gehad dat ze de versterker konden aansluiten die ik ook heb, omdat het een verouderde model is of ze verkopen dat merk helemaal niet. Soms geven ze je een soort gelijke versterker maar dat kan nooit 100% hetzelfde klinken als je eigen versterker.
    En als je tweede hands koopt kan je alleen testen of hij het doet en of hij niet opgeblazen is want, meestal zal hij toch een andere versterker hebben. Ik neem wel aan dat je dan bij de verkoper langskomt om te testen en om hem eventueel gelijk mee te nemen.
    Hoe los je dit dan op?
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat blijft inderdaad lastig maar aan de andere kant zal een andere versterker niet een totaal afwijkend geluid voorbrengen. De speakers bepalen voor 80% het geluid dus zo'n grote impact heeft een andere versterker / receiver niet.

    Waar je wel rekening mee kunt houden is dat bepaalde merken goed samen gaan en andere weer wat minder. Ik heb zelf dus voor de combi rotel / b&w gekozen die twee samen zijn een goed team.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb je er toch niet zoveel aan hem, als je hem op je Xbox360 wilt spelen....

    Native: 1024x768 Pixels, mooi laten liggen :)
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom staat er dan wél bij dat ie HDTV ondersteunt? Da's dan toch best vreemd, of niet soms?
     
  18. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan gaat hij hem downscalen naar native 1024 x 768

    Dat is hetzelfde met plasma sommige zijn HD Ready maar dan downscaled hij hem naar zn eigen resolutie (854x480)
     
  19. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ooit een paar keer gewoon maar heb het daarna niet meer gedaan ...

    want op de tv heb je betere kwaliteit dan op een doen of muur :D

    maar op de beamer heb je wel dan fijn een grote scherm :cool:
     
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    omdat een van de hdtv formaat 720P is, dat is dus 1024x720 progressive, dus dan is het beeld hotizontaal wat dunner.
    volgens mij kan je dan zet zo goed zelf 1 maken, 15" tfttje, 2 fresco's, lensje en een sterke lamp. ik heb ergens een pdfje daar voor. als ik een leuke winkel zie ga ik het wel proberen te maken.
    weet een van jullie wat voor inch tft scherm 1920x1080 of groter aan kan?

    en als je het op een strak witte achter grond doet in een zo donker mogelijke kamer, dan kan de kwaliteit echt top zijn.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina