1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Het krijgt pas respect die het verdient "als" hij uitkomt.

    Ik heb een Ps3 vanaf de launch, aangeschaft om ooit Gran tourismo te spelen en het enigste wat hij tot nu toe gedaan heeft is te dienen als mediaserver.

    Ik denk ook werkelijk dat deze Ps3, tegen de tijd dat GT uitkomt, hij het niet meer doet*)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Jeej! FRD is dus nog niet dood! Dat blijft toch het ex-GoldenEye/Perfect Dark team. _O_
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Misschien nog een Halo game of iets in die richting. (of nieuwe IP wie weet!)

    Ik ben toch wel benieuwd na kinect.

    Deze week gaan Kevin en ik kinect checken voor xbw.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    CoD Blackops, Halo Reach, Medal of Honor, ze kunnen mij op het moment echt allemaal gestolen worden. Want wat is Goldeneye 007 een toffe game zeg! Echt briljant gewoon. En dan die multiplayer, multiplayer zoals het hoort _O_
     
  5. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Oke, ik ben van plan binnenkort weer een console te kopen. En heb altijd een Xbox (360) gehad in de tijden hiervoor. Maar nu zit ik te twijfelen of ik misschien een PS3 moet kopen.

    Wat zijn wat jullie betreft (de mensen die wellicht beide consoles hebben) de plus- en minpunten?

    Waar ik zelf op kon komen was het volgende:

    Xbox 360
    + goedkoper
    + Halo
    + Beter internet (teminste dat schijnt zo te zijn)
    - ieder jaar 30/40 euro kwijt voor Xbox Live

    PS3
    + Gratis network
    + MGS
    + Blueray
    - Internet schijnt slechtere kwaliteit te zijn
    - Stuk duurder

    Mis ik nog dingen?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zijn idd wel de belangrijkste verschillen en het is aan jou welke jij belangrijk vindt.

    Ik heb beide console, maar ik game enkel op de xbox. De controller ligt echt veel lekkerder in de hand en Live is gewoon geweldig.
    Persoonlijk vind ik het een voordeel dat er voor Live betaald moet worden, want zodoende heb je geen last van 8 jarige die alleen maar zitten te klooien en in je oor zitten te tetterren (amerikanen pffff!)

    Vergeet ook Gears of War, Forza en Ace Combat niet. Aan de andere kant heeft ps3 God of War, Grand Turismo5. Het grote pluspunt van de PS3 vind ik weer de blu-ray (je wilt nooit meer anders), de stilte van de console (het is werkelijk dat het lampje aangaat, anders zou ik denken dat die uitstond!) en de duurzaamheid.
    Ook het feit dat je gewoon pc stuurtjes (Logitech G25 met koppellingspedaal) en flightsticks kan aansluiten is echt een pré.

    Toch game ik uitsluitend op de xbox dus ;)
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Huh wat? Je hebt eerder last van gestoorde kut henkies op Xbox Live dan op PS Network hoor. Sowieso omdat iedereen al een headset heeft, op de PS3 hoor je amper iemand omdat je daar al standaard geen headset bij krijgt. Laatste keer dat ik eens online heb gespeeld werkte PS Network net zo goed (Killzone 2 matchmaking is echt zeer sterk, snel en perfect uitgewerkt) en minder idioten dan op Xbox Live. Toch staat mijn PS3 maar een beetje stof te happen, heb zowat alle exclusives erop (behalve Heavy Rain) maar alleen Uncharted 1 en 2 uitgespeeld die echt geweldig vond, voor de rest boeit het me geen reet.

    Qua online gamen doet de PS3 niet onder aan de 360, het verschil is alleen de content. Xbox Live bied zoveel meer aan dan het Playstation Network. Bij Xbox Live heb ik toch vaak het gevoel dat ik niet alleen ben, ik check wie er online is, wat ze spelen, Marketplace is beter en overall voelt en ziet het er beter uit. Met Playstation Network voelt het zo dood aan, PS Store is klote.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2010
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn toch niet zo gek veel mensen met een headset hoor. Ik speel heel veel Battlefield1943 en dat is een louter online shooter, maar denk dat 1 op de 25 mensen een headset gebruikt.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    [gt]707362[/gt]

    Haha, die Wii versie. :lol:
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    2 dingen: allereerst vind ik de wii versie niet eens heel erg tegenvallen. Bovendien kan je daarbij met die chuck nunk (of hoe dat ding ook heet) schieten/richten en dat is best grappig.

    Belangrijkste: sorry hoor, maar deze gameplay is lachwekkend slecht en ik begrijp zo'n hype niet. Die vent komt in een vuurgevecht en is omsingeld door een mannetje of 10.
    Hij blijft doodleuk in het midden staan, wordt werkelijk 12 keer geraakt zonder dood te gaan???

    Is dit Call of Duty voor hardcore gamers of is dit Viva Pinata in oorlogstijd? ;)


    Doet me denken aan een scène van Metal Gear Solid 4 (het was in ieder geval de laatste). Hierbij lag je in een kamer onder een bed, waarna er 2 bad guys binnen rennen. Er ontstaat een vuurgevecht waarbij je 2 paar benen om het bed ziet rennen???? Zo nu en dan gaat er een bad guy ook liggen en je schiet elkaar 20 keer in het gezicht terwijl ze elkaar werkelijk konden aanraken??!!

    Die enemy staat gewoon weer op en rent weer rond het bed. Het leek die scène wel uit The Naked Gun 2.5 waarbij Leslie Nielsen achter een vat zit en een schietgevecht heeft met een andere kerel die ook dekking heeft.
    De camera zoomt uit en daarna zie je dat beide mannen op slechts 30 cm vanelkaar af zitten.

    Ook daarbij heb ik heel hard moeten lachen, net als bij deze 2 bovenste games.


    http://www.youtube.com/watch?v=QKKmQ9LAZ20
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  11. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu twee dagen met kinect gespeeld en dan vooral kinect sports en dance central, En ik moet zeggen geweldig. Werkt echt veel beter dan ik had verwacht en is ook erg verslavend. Gaat ook echt een stap verder dan de wii. Nadeel is wel Heb nu echt overal spierpijn.
     
  12. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje voor MS (MrX dus):
    Kinect loopt nu als een trein en mijn complimenten want had 't zelf absoluut niet verwacht (lees net dat Kinect al 1 miljoen x over de toonbank is gegaan en als ik zo op 't forum kijk kopen de meeste er toch gelijk 2 spellen bij ofzo). Erg netjes! Nu mijn vraag:
    2 tot 3 jaar geleden was er plotseling de xbox live vision cam. Wat was jullie visie achter dit apparaat? Want na dat ene spelletje (totemball ofzo) en een paar simpele toevoegingen kwam 't niet in spellen...

    Gewoon nieuwsgierig...
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat mag ook wel, he? 4 jaar na dato.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die opmerking slaat gewoon nergens op. Alsof de verbetering minder toegevoegde waarde heeft wanneer er veel tijd tussen zit.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mwoah, het slaat wel ergens op in de zin dat het wel heeeeel bijzonder zou zijn wanneer nu iemand met een motion control gadget op de markt die nog minder kan dan de Wii
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Oh sorry, dan heb ik die zin verkeerd geïnterpreteerd. :x
     
  17. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat ik bedoel is dat het niet een regelrecht kopie is zoals de playstation move._0/
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder de Kinect of de Move te proberen (en dat gaat ook nooit gebeuren) kan ik zonder twijfel zeggen dat de Move beter zal werken. Sowieso heb je bij de Move meer mogelijkheden. Vanwege het gebruik van knoppen en gyroscopen is het onmogelijk om met de Kinect dezelfde ervaring te creëren als de Move. De Move is in principe een upgraded Eye-toy met een verbeterde Wiimote met Wiimotion plus en Nunchuck. Maarja van mij mag motion gaming nog wel even verdwijnen totdat het echt goed werkt en veel geavanceerder is. Tot die tijd houd ik het lekker bij een controller of toetsenbord en muis.
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Daarna nam ik je post al niet meer serieus.. Wat een onzin zeg.=(
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Beide systemen hebben grote potentie. Kinekt zal de hele manier waarop we met computers en consoles omgaan, in de toekomst totaal veranderen.

    Ikzelf wil gewoon zelf kunnen kiezen, want ook ik heb geen zin om te gaan springen en hossen als ik wil gaan gamen, maar een combinatie van Kinekt en controller (gewoon "GRANADE" roepen om een granaat te gooien of andere dingen activeren met je stem).

    Ik zit voornamelijk op de headtracking te wachten, maar ook het besturen van het menu met de hand vind ik stoer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina