1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XBOX 360] Wat flikken ze ons nu? -> Future versions of Xbox 360 may include HD-DVD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Chimaera360, 28 jun 2005.

  1. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hele compressie verhaal moet ik nog maar eens zien! :confused: verhaal kwam pas in de lucht toen sony bekend maakte Blu Ray te gaan gebruiken voor de PS3! enne als ze veel met compressie gaan werken dan zul je ook een veel grotere hdd moeten hebben! :confused: Je zal het toch ergens kwijt moeten! :eek:
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Games voor Xbox 360 gebruiken de harde schijf niet, op de MMO's na, voor zo ver ik weet. Wat is er precies 'nieuw' aan compressie van voor jou? Wil wel uitleggen. Is geen 'nieuw' verhaal hoor. :)

    Verder is, geloof ik, de lees en zoeksnelheid van de DVD in de Xbox 360 veel sneller als die van de eerste blu-ray/HD-dvd discs.
     
  3. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ok, dus compressie maakt alleen gebruik van het interne geheugen! dat verandert het verhaal idd wel wat! maar desondanks kan ik me voorstellen dat de 360 in de loop van de volgende generatie in de problemen zou kunnen komen qua dataopslag. en het werken met 2 double layer dvd's zou ik wel een beetje knullig vinden! :{
     
  4. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Tsjah, dat zijn inderdaad belangrijke punten:
    -de snelheid van de speler is STUKKEN hoger.
    -compressie technieken worden steeds beter, ik heb gehoord over een bedrijf dat 800gig op een 9gig schijfje heeft weten te proppen.
    -Developers zeggen er voorlopig genoeg aan te hebben.

    Van dat laatste zou ik wel graag een bron hebben als je die een hebt. Want feit blijft dat de xbox360 zo'n 10x sneller/sterker/beter is dan de xbox (er gaan zelfs geruchten dat het misschien nog meer wordt aangezien de kloksnelheid zonder kostenverhoging verhoogd kan worden bij ati, de productie gaat namelijk beter dan verwacht.) en spellen zoals pgr3 er foto-realistisch uit gaan zien, althans daar lijkt het nu op. En ik vraag me af of die sterk verbeterde spellen op een sterk verbeterde machine niet een stuk meer opslagcapaciteit nodig hebben. Maar we'll see I guess..
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus jij vindt het echt niet ellendig dat je met 2 disks moet zitten werken? Opzich niets ergs aan, maar als je weet dat games als project gotham 3, forza 2,... enorm gaan zijn(forza 2 gaat denk ik de bom worden), dan gaan ze toch wel echt moeten werken om het op 1 dvd te krijgen(Games met enorme graphics, enorm veel auto's, enorm veel mogelijkheden,...is wel normaal dan), en daar zou ik toch een slecht gevoel bij krijgen,mss zullen ze dan wel zaken uit de game moeten halen,... Games als final fantasy zijn enorm groot, ik wil die toch niet op 2, mss zelfs 3 disks hebben hoor, en zoals iemand al zei, wil je met je bron komen? En ik denk persoonlijk dat microsoft het heel ellendig vindt dat sony blu ray heeft(iets speciaals) en zij "gewoon"(bij wijze van spreke) dvd, volgens mij(ook al is het niet percé nodig) gaan ze nog met "iets" uit de hoek komen,maarja we zullen zien. Zoals je al zei, microsoft is niet achterlijk.
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Een bron heb ik helaas niet. Ik heb het ergens rond de E3 gelezen maar weet niet meer waar helaas. :'-( Ik heb zelf ook een cube met Resident evil 4, welke ook op twee schijfjes staat, en dat ervaar ik totaal niet als een probleem. Je moet 1 keer op tweederde van het spel een keertje het schijfje wisselen en thats all. Als dat veel geld kan schelen is het mij best. Maar het moet idd natuurlijk niet zo zijn dat je, bij wijze van spreken, iedere tien minuten dat schijfje moet wisselen. Maar dat zal wel niet gebeuren.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En nogmaals, ik hoop echt niet dat microsoft binnen 2 jaar met een xbox360 komt die wel HD kan,... want dan zijn wij(die een xbox 360 ervoor al kopen) dik gepoept he!!! Zit er vies over na te denken, hoop echt niet dat microsoft zoiets zou doen, beeldt u in, zou je al bepaalde games niet meer kunnen afspelen op je "oude" xbox 360,damn, wil er echt niet aan denken, hoop dat daar nog meer over bekend wordt gemaakt!
     
  8. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Er gaan steeds meer en meer geruchten de ronde in dat er wel degelijk een hd-dvd in de xbox360 zal komen, en dat al bij de launch. Toshiba-werknemers zouden er van overtuigd zijn dat de hd-dvd in de xbox360 zal komen, en er wordt gezegd dat microsoft en toshiba al een hele poos samen bezig zijn om de hd-dvd te ontwikkelen.
     
  9. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je gelijk hebt!! :9
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop het ook!!!!!! Maar kunnen ze dat tegen kerstmis allemaal in orde brengen?? Want het was toch voorzien voor geen HD, en nu moeten ze dat nog maken,...
     
  11. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop gewoon dat ze de hele HD-crap moet stoppen, totdat er overal in de wereld Hd tv's zijn. Dus gewoon een generatie console's wachten...
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ja maarja, zo gaat het in de technologie he, alles moet zo snel mogelijk gaan, het beste moet er gebruikt worden,...dus.
     
  13. rodka

    rodka Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    even ter informatie: er wordt geschat door kenners dat de 360 een hd dvd speler krijgt in Mei '06.

    dus dat eerste half jaar heb je maar 9 gig... nou daar zit je dan met je vette specs en een spel van 2 uur omdat er niet meer op het schijfje past >_<

    lekkere naaistreek weer van ms...
     
  14. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is echt de allergrootste onzin. Je moet wel het topic doorlezen! :confused:

    Dan leer je iets over hoe het in elkaar steekt en waarom die overwegingen zijn gemaakt om niet met een HD drive te komen en hoe dat niet zal opeens spontaan zal veranderen midden in de cyclus van de console. Komt er eventueel een add-on voor HD DVD films af te spelen, sure. Voor games op HD DVD's; nee, die blijven op normale DVD uitkomen.

    Of Microsoft moet op het allerlaatste moment kiezen om een HD drive in de console te stoppen voor launch. Dan kunnen games op die discs. Maar lanceren ze met normale DVD drives. Dan zullen alle spellen in de 5 jarige cyclus daarvoor uitkomen. Dat beetekend helemaaaaaaaaaal niet dat games korter worden of wat dan ook.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Een game van 9 gigabyte..... Tja....... Volgens mij zijn die topgames van nu hooguit 1 gb, ik wete niet ofwe toe zijn aan overmatig grote en dureformaten. HD-DVD zie ik wel zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2005
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Topgames van nu en een tijd terug zijn al flink wat groter dan 1 gig.
     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is echt overdreven, een PC titel (dus met alle high res textures) gebruikt tegenwoordig maximaal een CD of 5. Dat is nog geen 4 gigabyte.

    Dan heb je dus nog 5 gigabyte speling. Ligt natuurlijk aan welke game je maakt, maar dat het niet genoeg is is ongein. Zo zullen de meeste games op die HD formaten ook gewoon op een 9 GD DVD kunnen staan, zul je net zien.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Helemaal met Kobold eens...!
     
  19. rodka

    rodka Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    de meeste games van nu zijn 4 gig... maar als je kijkt wat voor graphics ms ons voorschotelt worden de toekomstige games echt een STUK groter.

    op een 9 gig schijfje kun je ongeveer een spel wat de huidige xbox ook nog bijna (let op dat bijna he) kan trekken kwijt. (van redelijk normale lengte. geen fable ofzo)
     
  20. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    MS heeft al aangegeven dat ze gebruik gaan maken van compressie! De vraag is alleen hoe ze dit exact gaan uitwerken!
     

Deel Deze Pagina