Sticky Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Gaming Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    148
    Spannende tijden gaan we weer tegemoet deze E3. :thumbs:

Maar was ook wel een beetje te verwachten dat er nieuwe consoles aankomen, de Xbox One en PS4 lopen behoorlijk achter op de pc.
    Ik bedoel AA is erg slecht in veel games allemaal kartelrandjes, lighting ook (heb nu GTA V en er is geen dynamic lighting?). Ik vermaak mij best met de Xbox One maar toch grafisch stelt het toch wat teleur. Tot nu toe vind ik van alle games die ik heb alleen Forza Horizon 2 echt prachtig.

Ik hoop zelf alleen niet dat MS vol in gaat zetten op dat VR gebeuren. En dat er weer een soort van Kinect achtige meuk komt waar niemand op zit te wachten maar er toch bij moet kopen om het te laten 'functioneren'.:p

2. Hybrid

Hybrid Moderator Moderator

Leuk Bevonden:
    5.470
    Ze "hebben" Oculus natuurlijk. Zelf zullen ze niks maken maar zitten zo wel in de VR markt.

3. Olijke Poffer

Olijke Poffer patissier in ruste.

Leuk Bevonden:
    2.141
    Voor mij is het voorlopig gewoon blijven bij wat ik nu heb. Een PS4 en een Xbox One. Om nu weer 300€ en up uit te geven.. Eerst maar een jaartje verder zijn en dan zie ik wel weer..

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Lethal AK47

Lethal AK47 Well-Known Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3.839
    Same! Weinig trek om een nieuwe console in huis te halen. En sowieso, voor mij bied de Xbox One eigenlijk weinig. Ik had voor Xbox gekozen vanwege Gears en Halo i.c.m. Live en de controller. Maar goed, Halo is dood en Gears gaat 'm volgens mij ook niet meer worden. Verder vind ik het dashboard ook nog steeds een onoverzichtelijk zooitje. En traag!

Reckuuza en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  5. Hybrid

Leuk Bevonden:
    5.470
    Snap echt niet dat mensen nog steeds zeggen dat die traag is. Sinds het nieuwe dashboard gaat het bij mij super snel. Zeker vergeleken met eerst.

Insane/Erret vindt dit leuk.
  6. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    3.839
    Nou, bij mij niet en bij mensen om me heen ook niet. Reageert slecht, blijft hangen, laden duurt regelmatig lang. Zolang je aan het gamen bent is er weinig aan de hand, maar zodra je gaat multitasken... laat maar! Zelfs op de 360 ging het soms een heel stuk soepeler.

7. Hybrid

Leuk Bevonden:
    5.470
    Vreemd. Totaal geen last van. Gebruik ook geen instant on btw. Misschien dat dat iets is.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.551
    Gewoon pauper internet of slechte portforwarding. Hoort echt niet traag te zijn tegenwoordig. Sinds die update is alles echt snel geworden, blijven party's heel (tenzij iemand met ghetto internet erin zit) en kan ik makkelijk multitasken

9. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    3.839
    Gebruik ik ook niet, al vanaf het begin niet. Misschien moet ik een keer het dashboard resetten/refreshen mocht dat wat uithalen.

LT+RT+Y toch?

@Maddmonkey: Lijkt weinig uit te maken, ik heb al zo vaak de boel aangepast. En rest van de apparatuur werkt prima op het netwerk. Misschien een keer de console hard resetten.

Laatst bewerkt: 26 mei 2016
  10. Alexknl

Alexknl Active Member

Leuk Bevonden:
    1.559
    Dat krijg je met die TPLink prullen!!1!

Lethal AK47 vindt dit leuk.
  11. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    3.839
    Haha, daar gebruik ik het gelukkig niet voor. :p

12. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    681
    Same here.. Dashboard voelt lekker snappy aan.
    Geen lag of dergelijke. 10x beter als het dashboard waarmee we zijn begonnen op de One.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.393
    Digital Foundry - Several sources indicate Neo will launch this year

http://www.eurogamer.net/articles/d...t-use-for-playstation-neo-and-project-scorpio

Leuk leesvoer btw van Eurogamer, mocht hij daadwerkelijk dit jaar uitkomen dan zal Sony zeer waarschijnlijk binnenkort een event organiseren net als wat ze toen deden bij de PS4.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    948
    Er komen nog wat feestjes (Gamescom, Paris) binnenkort, dus zou best kunnen idd.

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    3.839
    Ah, Gamescom komt ook nog... bijna vergeten!

16. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    212
    We doen het niet vaak, maar verwacht ook een kijkje bij de buren, in dit geval met de Playstation VR. Daar gaat ook een artikel over komen op de FrontPage. Ik heb de hardware echter niet voor de launch, dus het zal even duren voor ik alles echt getest heb. Met de software kan ik nu nog niet zoveel natuurlijk ;)

17. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    470
    Na lang tobben en twijfelen heb ik toch maar mijn X1 de deur uit gedaan. Wel nog even RDR uitgespeeld en INSIDE maar de console zelf stond bij mij alleen maar stof te happen.
    Spelaanbod was okayish, niet veel beter of slechter dan Sony, maar de multiplats draaien gewoon wat beter op de PS dus daar kocht ik toch al alles voor. En sowieso de games op de PS spreken mij meer aan.
    Wel jammer dat ik Cuphead en Scalebound nu mis maar wie weet ooit in de toekomst.

Benieuwd wat de Scorpio gaat doen dus wie weet komt er weer MS console in huis maar tot die tijd en wellicht erna blijf ik beter bij 1 console met 1 last gen ernaast.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    747
    Ligt het aan mij of drukt de Playstation er op dit moment echt veel meer toffe exclusives uit?

Gravity Rush
    Nioh
    Hellblade
    Persona 5
    Nier 2
    Horizon Zero Dawn
    Ni No Kuni
    etc

Xbox lijkt wel ontzettend kut en echt heel veel slechter dan de Playstation. Verder game ik al een half jaar niet meer. Maar dammit deze thread is lame :+

Mallakai, Servantes en Daz vinden dit leuk.
  19. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    595
    Xbox is ook gwn kut

Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.393
    De exclusieve games springen er dit jaar dan ook wel gigantisch uit hoor bij Sony, kan me ook nog wel droogtes herinneren.
    Maar goed, neemt niet weg dat Microsoft best wel wat aan hun exclusieve games mag doen, het is jammer dat Scalebound gecancelled is, dat soort games zijn toch wel erg tof om een console te overwegen.

Ik hoop in de toekomst dat Microsoft weer exclusieve titels gaat uitbrengen zodat ze weer een waardige concurrent worden van Sony, en daar profiteert de gamer alleen maar van.

Gears of War
    Halo

Mogen wat mij betreft zo ver mogelijk weg blijven.

Deel Deze Pagina