[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    hemel? als je iets fouts doet. ga je tog naar de hell?
    ik geloof zowiezo niet, dat er mensen naar de hemel gaan. iedereen gaat naar de fuckin hell

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    lekker positief. als het allemaal niets uitmaakt, wat is het doel van het leven dan. als het niks zou uitmaken kan iedereen ook net zo goed zijn eigen zin doen, mensen moorden, banken beroven etc.
    als je wel in een hell gelooft, zou je ook in een hemel moeten geloven lijkt me.
    je gaat niet als je iets fout doet naar de hel trouwens. je kan vergeven worden.. tenzij het misschien heel erg is.. seriemoordenaars enzo. maargoed dat is niet aan ons.

wat ik me wel altijd afvraag: als er een hemel is. hoe ziet die eruit.. ik bedoel stel mensen komen daar, komen we dan weer bij elkaar. zou je dan bijv Napoleon of een ander bekend personage tegen kunnen komen? en zo niet, waar zijn die dan gebleven.. of heeft iedereen een eigen hemel. maar waar is daar plaats voor.. naja 8)

3. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    nope geloof ook niet in de hell... alsof er in de hemel een poort is, en iedereen in lichblauwe kleren loopt, met engel vleugeltjes? whhahaha..
    c'mon!! na je dood ben je gewoon fucking DOOD... meer niet

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vraag ik me ook wel eens af :)

Over dat dikgedrukte: Damn zou dat even mooi zijn, je eigen hemel en dan zelf inrichten wat je allemaal wil hebben enzo :eek:

*kwijlt

5. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    tja,dan zou ik het wel weten. dik groot scherm, lekker xboxen. ^^ maar helaas. onder de grond word onze plek. als as, of als hoopje botten,

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Of we reïncarneren.. Dan kom ik terug als een of ander lui beest die de hele tijd hangt en slaapt en aan wat takjes zit te vreten ofzo.
    \o/

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    _O_

fekking xbox 360 met megagroot screen 8)
    meisjes die je hebt gekend in je leven om je heen om je te adoreren
    en bier zover tot je kijken kan :b: :9 8)

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een tekenfilmachtig idee over de hemel heb je 8)

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    @LA'; Voeg daar vrienden aan toe en ben bijna klaar..

Ik ga dat denk ik gewoon geloven, kan mij het schelen 8)

10. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    ben ik liever een geest. beetje mensen pesten hehe.
    anders zou ik niet zoals jou willen eindige. lui beest ---> luiaard zeker? whaha
    als ik moest reincarneren, zou ik als eend willen komen. een mooie witte eend.

11. Victor

Victor Guest

"Ik start geen oorlogen, dat doet de mens zelf. Als ze eenmaal bezig zijn, dan stook ik het alleen een beetje op. Ze geven mij altijd de schuld." - Ares

12. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Je gaat niet naar de hel. Je komt het eerst naar het vagevuur en daar word bepaald of je naar de Hel of Hemel gaat. Het gaat er niet over of je dingen fout doet, het gaat erom of je je ervan bewust bent en dat je weet dat er consequenties aanzitten. Dus dat iedereen naar de hel gaat is dus zoiezo niet waar.

En je ziel blijft niet onder je grond, dat zal alleen je lichaam zijn(als er een hemel is).

Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    mja, hoorde keer van gelovig meisje dat ze zo hoopte haar familie te zien in de hemel enzo.. en een zusje dat ze had veloren voor ze haar kende..
    maar als alleen je ziel naar de hemel gaat heb je toch geen ogen, hersenen, herinneringen meer? dus dat kan sowieso niet lijkt me dan. al is hemel dan perfect..ik weet nieteens of je wel iets zou kunnen voelen..

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

O zoals je het hier schrijft heerst er dus volop racisme in die hemel van jou aangezien iedere " groep" van gelovigen zijn eigen plaatsje heeft,vér van elkaar gescheiden.
    Nou geef mij de hel dan maar , lekker met zijn allen onder elkaar om volop frisse duvels te drinken en ambiance te maken tot ver in de eeuwigheid.:b:

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je weet niet wat je zegt....

de hemel is veel mooier dan ooit een mens zal kunnen bedenken en de hel is nog veel erger als er ooit een mens een voorstelling van heeft kunnen maken...
    stel je voor dat je dag in dag uit gepijnigd wordt alsof je op blote voeten over hete kolen loopt en doe dat maal het oneindige, altijd pijn...
    maar ironisch genoeg willen de mensen die niet geloven tegenwoordig zelfs naar de hel, ze weten dus zelf erg goed waar ze recht op hebben...

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Goh das toeval..\o/ Jij bereikt exact het zelfde met je kortzichtigheid

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hahaha , jij weet óók niet wat je zegt.....
    Net alsof je al hoogst persoonlijk de hemel en hel apart bezocht hebt om het verschil met eigen ogen te bekijken.:lol: :lol:
    Na je dood is er echter niets meer , géén hemel en géén hel , en net dan wordt alles voor iedereen weer gelijk ..... namelijk de grote leegte voor ons allen .... of je nu gelovig bent of niet doet er dan niets meer toe.

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    En jij zegt het alsof je al dood bent geweest :emo:

Wat ik mij trouwens serieus afvraag. Als je hele leven bestaat uit toevalligheden. Door een toevalligheid onstond de wereld en door stom toeval onstond er leven. Dit leven leidt je zonder duidelijk doel en wanneer je dood gaat is het over. Dat geloof je toch? Wat is dat voor een leven? Wat hoop je te bereiken in het leven als het nergens naar toe gaat?

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat je hele leven uit Toeval bestaat ? . Dat maak jij er van. Een doel creeer je voor je zelf neem ik aan. Maar whats the difference , wat maakt "geloven"dan beter dan de theorie dat alles toeval is ?..

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben juist blij dat het leven geen echt hoog-moralistisch doel heeft. Ik stel mijn eigen doelen. Ik wil gelukkig worden op de manier die mij het beste lijkt. Dat lijkt me toch een stuk aangenamer dan vanaf je geboorte in een chronische dwangstoornis leven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina