Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, wat boeit het dat welke gegevens welke console heeft. Het gaat er gewoon om wat de gamers voorgeschoteld krijgen toch? Al die statistieken zijn leuk, maar gameplay counts, en dát maken juist de producers. :)
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Developers ;)
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Whatever :+
     
  4. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet t beetje stomme vraag maar ik snap geen ene bal van macdennis.... wat the hell is de Xenos??? en waarom moeten al die stukjes int engels das swaar irritant moet je dat allemaal gaan vertalen!!
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Xenos is de vriendelijke code-naam van de XBOX 360 GPU. En waarom die stukjes in het Engels zijn? Omdat het citaten zijn van ENGELSE artikelen op het Internet. Het is vrij technische praat en is daarom ook niet voor iedereen weggelegd.
     
  6. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    @Macdennis. Leuk al die praat maar volgens mij wordt op dit moment het tegendeel bewezen dat de PS3 toch echt wel beter is. Kijk maar eens naar deze shots van Full Auto, op de pagina kun je ook nog filmpjes vinden.

    http://ps3.ign.com/articles/724/724087p1.html

    De developer heeft al aangegeven dat het spel locked op 60fps loopt, als ik me goed herinner liep Full Auto op onstabiele max fps van 30. Check tevens de phisics driven smoke effecten ook maar eens. Heb je dat een 360 wel eens zien doen
     
  7. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Full auto op de xbox 360
    -eerder uitgekomen
    -de ps3 heeft een deel 2 ( logisch dat ze het beter maken )
    -de ps3 game heeft toch een langere tijd om het te maken omdat de ps3 nog niet uit is
    -en btw vergelijk oude games niet meer toekomstige games :cool: ( omdat je het toekomstige spel nog niet hebt gespeeld
     
  8. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Arnie666. Full Auto was idd eerder op de 360 uit maar de 360 was ook eerder uit dus logisch. Full Auto 1 was volgens developer 11 maanden in ontwikkeling. Full Auto 2 is vanaf januari 2006 in ontwikkkeling, dat is dus op dit moment 8 maanden en tegen de tijd van release 11 maanden dus de ontwikkelingstijd is net zo lang.

    Verder geeft Macdennis aan dat de PS3 moeilijker is te programmeren. Als dat zo is en de developers halen in dezelde ontwikkelingstijd meer uit de PS3 dan uit de 360 dan moet de PS3 toch wel een stuk beter zijn.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die screenshots en filmpjes gezien ja. Rookeffecten? Ik heb mooie rookeffecten gezien bij Call Of Duty 2. Qua physics zie ik geen verschil met de 360 versie.

    Full Auto 2 op de PS3:
    http://media.ps3.ign.com/media/825/825014/img_3824839.html

    Full Auto 1 van begin dit jaar op de 360:
    http://media.xbox360.ign.com/media/746/746530/img_3339207.html

    En jij vindt de PS3 versie qua graphics beter? Vergelijk bovenstaande screenshots eens goed.

    Het volgende valt mij op aan de PS3 screenshots:
    - Weinig kleur en sfeerloos
    - Grauwe, grijze low-res textures
    - Low-poly omgevingen en voertuigen
    - Overdreven belichting (bloom/hdr) zodat achtergrond omgeving niet meer zichtbaar is, ik zie dit wel meer bij PS3 games
    - Voertuigen waarvan de wielen verdwijnen?
    http://media.ps3.ign.com/media/825/825014/img_3824840.html

    Voor een opvolger die volgens eigen zeggen van de grond af is opgebouwd vind ik dit niet echt een vooruitgang. En dit is dan een launch game die over 2.5 maand gereed moet zijn?

    Alsof je na de ontwikkeling van deel 1 van een spel al je zelf ontwikkelde tools, graphics, textures, 3d modellen, omgevingen wegkiepert om weer vanaf 0 te beginnen? Wat een complete onzin. Je hebt duidelijk geen flauw benul hoe de ontwikkeling van software in elkaar steekt. Natuurlijk dien je een nieuwe engine te ontwikkelen omdat die niet compatible is met de PS3 maar de rest kan gewoon hergebruikt worden. Juist vanwege dat feit vind ik het resultaat wat men tot op heden geboekt heeft, teleurstellend te noemen. Ja het gaat hier om hetzelfde development team ..

    Zie boven waarom dit argument kant nog wal slaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2006
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kan me herinneren dat Full Auto 2 naar de PS3 ging omdat ze op de PS3 wel de echte ultieme next-gen racegame konden maken (vanwege PS3 power).
    Nou, dat is niet gelukt als ik het zo zie. Zie weinig tot geen verschil.
    Als dit de PS3 power is..........
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    @Z3RO, Pegas: Uiteraard, het is zeer waarschijnlijk dat de PS3 over net zo en soort "Library" beschikt als dat de 360 DRX10 heeft.
    Echter heb ik nooit beweerd dat de 360 een voordeel had t.o.v. de PS3 door dat hij compatibel is met DRX10.
    İk heb alleen de vraag beantwoord of de 360 DRX10 games kan draaien of niet.
    De enigste voordeel van de 360 t.o.v. de PS3 op dit gebied is idd dat hij beschikt over XNA.

    @Macdennis: Deze bron: http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html is van MS zelf, dus veel vertouwen hecht ik daar niet aan (hell, de 360 komt daar in bijna alle onderdelen het beste van af, dat kan toch niet kloppen?).

    En wat betreft de CELL in de PS3, deze maakt alleen maar gebruik van 7 SPE"s (in tegenstelling tot wat jouw bron beweerde).
    Hell, er worden zelfs PS3"s geproduceerd met CELL"s die maar 7 SPE"s aan boord hebben vanwege de VELE productie problemen die de PS3 heeft.

    Voor de rest niets op aan te merken, zoals altijd, Good Job!_O_
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    komt erop neer dat beide even sterk zijn. Ik denk dat nu het verschil zelfs kleiner zal zijn tussen de ps2 en xbox.
    Veel multiplatform games. En als er dan toch een console sterker is, dan zullen de developers daar toch niet alles uit halen, want tegenwoordig moet alles snel af.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoahhh, hier en daar gaan ze gelijk op en af en toe wint de PS3 het ook. Vandaar dat ik ook een 2e bron toonde ter vergelijking.

    Huh? Er staat toch echt het volgende in die IGN bron ..
    Mwoaahhhh, ik vind die berichtgeving soms een beetje stemmingmakerij. Het is maar net waar die 'yields' op toepassing van zijn. Een volledige CELL CPU bestaat toch uit maximaal 8 SPE's? In dat geval zijn de 'yields' nog niet zo slecht als vele nieuws site je willen doen geloven. Het hele CELL PS3 concept houdt juist rekening met het feit dat het produceren van een 100% Cell lastig is, vandaar dat de PS3 bij voorbaat gebruik maakt van 7 SPE's. Er mag zeg maar 1 SPE uitvallen tijdens de productie. Een 'defect' tijdens de productie hoeft dus nog niet te zorgen voor een defecte CELL CPU.
     
  14. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    @Macdennis. Waarom haal je voor rookeffecten er weer een ander spel bij. Ik vergelijk de rookeffecten van Full Auto 1 met 2. De effecten in 1 komen in kwaliteit niet eens in de buurt van deel 2.

    Je pakt ook weer de lelijkste screenshot erbij. Kijk eens naar deze en vergelijk die eens met de 360 versie.

    http://media.ps3.ign.com/media/825/825014/img_3824842.html

    Wielen zakken inderdaad door de grond, misschien komt dat door de game nog niet af is. Misschien heb jij wel geen verstand van softwareontwikkeling
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Low res wegdek, kartelig en low res textures.
    Vind het geen mooie screen hoor.

    Rookeffecten uit Full Auto 1 op de 360:

    [​IMG]

    Ziet er aardig hetzelfde uit.

    Full Auto 360
    [​IMG]
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Die zien er op het eerste gezicht best mooi uit ja, maar wanneer je daar omheen gaat lopen blijkt dat ze 2D zijn, en de rook er van elke mogelijke hoek er hetzelfde uitziet.

    En waarom gaan jullie in vredesnaam Full Auto erbij halen om een vergelijking te trekken tussen beide consoles. Dat is zo'n crappy developer. Alsof die ooit alle kracht uit een console kan halen. Wil je een vergelijking maken met wat een console kan, pak dan Forza 2 en GT5, of Killzone 2 en Halo 3 erbij, maar niet dit. En als je dan tóch met deze game wil gaan vergelijken, wees dan objectief, en haal niet de lelijkste PS3 screens tevoorschijn.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag mag jij vinden. Ik geef alleen aan dat de 360 net zo goed in staat kan zijn tot zulke effecten.

    Vind ik ook niet schokkend. De weg ziet er niet uit. De auto ook niet. Net een dinky toy. Beroerde textures ook.

    Zullen we de zaken wel even in het juiste perspectief plaatsen? We vergelijken nu een game voor een 600 EURO kostende console die een jaar later komt na een 400 EURO kostende console. Daarnaast gaat het hier om een vervolg. Reeds geproduceerde materialen uit het eerste deel zijn prima te gebruiken in het 2e deel. Waarom 'exclusief' voor de PS3? Ik zie geen enkele reden waarom dit 2e deel op de 360 naast het 1e deel te rechtvaardigen valt.

    Wijsneus, ik doe niet anders. :lol:
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima. Toon eens een mooie Full Auto 2 screen dan?
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    JeePee, dat rijtje wat jij opnoemt zijn inderdaad de games die voor beide consoles representatief zijn. Die games moet je inderdaad vergelijken.
    Maar dan moet niet iemand beweren dat Full Auto 2 op de PS3 Full Auto op de Xbox 360 wegblaast en veel mooier is en dat deze beelden niet mogelijk zijn op de 360, dat is onzin. Het verschilt amper.
    Trouwens, sowiezo kun je deze games niet vergelijken om de reden die Macdennis al aangeeft.

    Spatzuiver, de mooie beelden van Full Auto 2 op de PS3 zijn inderdaad niet haalbaar op de 360, kijk maar naar games zoals Gears of War, Halo 2, BIA3, Splinter Cell etc, die games zien er tenslotte ook niet uit. :{
    Alhoewel je deze games ook niet echt kunt vergelijken.
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat deed onze Pro-Sony man Spatzuiver dus ;) :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina