[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Je mag alles vragen... Via de PM mag, het mag ook publiekelijk... Wat je zelf het beste en prettigst vindt... Ik zal proberen mijn ervaringen te delen... Misschien heb je er iets aan... Zo niet, ook goed... Ik hoor het wel... ;)

P.S. We kunnen ook evt. een aparte topic (zuiver) over het Boeddhisme openen, wat je wilt...

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Als je het niet erg vind stel ik ook wat vragen. Ik ben bijvorobeeld benieuwd naar jouw relatie met je meester waar je het telkens over hebt. Hoe zag je hem, als een soort vaderfiguur, of meer een docent? Hoe kwam je terecht bij hem? Heeft hij meerdere 'leerlingen', telkens één of was jij een uitzondering? Wat is het belangrijkste dat hij je geleerd hebt?

Je hoeft het niet te antwoorden als je niet wil, maar ben nieuwsgierig :)

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    nah gewoon uit nieuwschierigheid momenteel nog. Wat zijn voor jou de belangerijkste dingen die je geleerd hebt, waarom heb je er voor gekozen om toch niet voor die religie te kiezen.

4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee... Ik was in die tijd ongeveer 20 jaar en leed aan ernstige depressies... Ik zat met mezelf en het leven in de knoop en niet zo'n beetje ook... Ook het feit dat ik homo ben was niet gemakkelijk... Die "relatie" met die meester uit het Boeddhisme kwam pas nadat ik bijna ten onder was gegaan... Het was een donderslag bij heldere hemel... Als ik het me goed herinner, ben ik hem tegengekomen in een bruin café... Hij had uiteraard geen oranje kleed aan, maar was een doodnormale vent... Hij vertelde me achteraf dat hij aan mij zag dat ik aan het einde van mijn geestelijke latijn was... Ik raakte bij toeval met hem in gesprek over literatuur of zo... Ik was destijds al geïnteresseerd in filosofie en voor ik het wist zaten we over mijn problemen te praten...

Hij was tot op zekere hoogte een "vaderfiguur" omdat ik nog vrij jong was... De verhouding met mijn eigen vader was een ramp, die kon alleen maar schelden als ik problemen had... Ik weet niet of hij meerdere leerlingen had, maar hij heeft toentertijd tot diep in de nacht in die kroeg met me zitten praten... Dat café ging om 1.00 uur al dicht, maar er bleven altijd mensen achter en de gordijnen van de kroeg gingen dicht na 1.00 uur...

Ik voelde me erg raar na die eerste ontmoeting, maar hij had zijn telefoonnummer achtergelaten... Ik ben daarna bij hem thuis geweest nadat ik hem gebeld had... Zijn huis stond vol met boeken, ik heb er nog nooit zoveel gezien... Van alles en nog wat, niet zozeer Boeddhisme of zo, meer Franstalige boeken en zo... Hij legde me uit dat hij wel een manier wist voor mij om met mijn problemen om te gaan, en heeft me toen een eerste meditatie geleerd... Vreemd genoeg was dat niet stil zitten bij een kaars, nee... Ik moest gaan hardlopen langs het strand en hoofdkussens in elkaar slaan... Ik vond hem wel een beetje raar destijds, maar ik heb het wel gedaan... Weliswaar in mijn eentje... Hij wilde me niet afleiden, zei hij... Het hielp wel, ik raakte een enorme berg agressie en ellende kwijt door die technieken...

Pas later heb ik wel eens samen met hem gemediteerd... En nog een paar anderen er bij... Dat vond ik in het begin wel moeilijk, omdat ik nogal op mezelf was... Ik zat liever alleen op een kamertje te mediteren, maar ik kwam op een gegeven moment op een punt dat ik in diepe meditatie illusies begon te krijgen, dingen vaag zag die er in werkelijkheid niet zijn... Dat klinkt eng, maar het valt erg mee... Ik heb zelfs ervaren dat ik opeens bevangen werd door een wit licht en dat was verwarrend... Het is tijd dat je bij mij komt mediteren, zei hij toen...

Wordt vervolgd... Vraag maar raak! ;)

Edit @ the only ego:
    Ehm, het belangrijkste wat ik geleerd heb... Ga altijd van jezelf uit, de weg ligt voor je neus werd mij gezegd, maar dat is erg moeilijk, zeker voor iemand die problemen heeft (en die had ik toen)... Ik kwam na een tijdje tot rust en kon gaan stil zitten... Ik heb enorme ontspanning ervaren, maar ook blokkades die opeens uitbarstten (huilen en zo)... In een volgende post geef ik nog wel wat andere principes weer die ik geleerd heb destijds...

Op een gegeven moment zei mijn meester dat ik het Boeddhisme en wat ik geleerd had van hem ook weer moest loslaten... Dat komt vanzelf, zei hij... Ik begreep er niets van, maar achteraf begrijp ik het wel... Het was een fase van hulp, hij was er pertinent tegen dat ik in Boeddha ging geloven... Ik ging er wel veel over lezen, maar hij zei dat het allemaal rommel was... Dat was ook erg verwarrend, want ik hield geen houvast over... Ook dat was "normaal" beweerde hij...

Wordt vervolgd... ;) Het lukt me niet om alles hier effe snel neer te schrijven, er is toen zoveel gebeurd...

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Het internet bijvoorbeeld wordt door diep-christelijke gemeenschappen aanzien als het speeltje van de duivel en als dusdanig te vermijden.
    Dus mijn vriend ben jij eigenlijk hier de grootste zondaar van ons allen.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ NL Eagle : Het kan zijn dat je dit gemist hebt, of dat ik op je Negeer lijst sta (wat natuurlijk ook een zeer gemakkelijke manier is om jezelf af te sluiten van de meningen/ideeen/vraagstukken van de "zondaars" onder ons), maar ik zou hier toch nog graag een antwoord op willen hebben ookal zijn deze posts alweer van enige tijd terug.

Je spreekt over respect die de ongelovigen tegenover de gelovigen zouden moeten tonen, omdat er volgens jou anders veel mensen gekwetst zouden kunnen raken. But tell me....waar is jouw respect (of God's respect, whatever....aangezien je nogal graag vanuit Zijn naam spreekt) tegenover o.a. de homoseksuelen en het vrouwelijke geslacht ??

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    En tegen andere posters in dit topic. Want de denigrerendheid die afstraalt van zijn posts getuigen van weinig respect

@Spawn. Intresting stuff, zeer benieuwd naar de rest

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Whaha sommige gasten zijn echt raar, nemen ze nou echt alles serieus?

*Gaat vaker op plexat zitten.

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    OMG. Ze nemen het ook echt zo serieus op, alsof het echt vervloekt is.
    Ik bedoel, kom op he, er mag best een atractie zijn die een beetje angstaanjagend kan zijn. Zullen ze ooit in een spookhuis komen? 8)

@ Hellspawn: interessant dat het hielp door onder andere te hardlopen en in kussens te slaan. Is denk toch niet iets waar je zelf snel op zou komen in moeilijke tijden.
    Ben wel benieuwd naar meer info over het licht dat je zag.

12. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij het eenige wat jij ziet is dat stereotype christen met een rok aan en alles zwart en grijs maar dat is ook nog alleen maar in een paar dorpjes zo...

edit: ik zit nu op dat plexat maar dat leeft daar volgens mij echt nog in de stoneage...

zo ben ik christenen niet gewend teminste degene die ik ken dan

hoor dit dan :Het is inderdaad zo dat je met z'n allen op een bank moet zitten en vervolgens gaat alles om je heen bewegen, kamer gaat draaien , dingen gaan van de muur en verplaatsen zich etc etc; occulter kon bijna niet....

de villavolta !!!

lolll ookal is dat verhaal daarvoor zwaar waardeloos maar komop die atractie is juist wel vet

Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  13. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar net hoe je ermee omgaat. Als je dat occult vind kun je er inderdaad beter niet ingaan. Maar als je het enkel ziet als een leuke attractie wat is er dan mis mee. Vind sommige mensen wel heel extreem angstig om maar iets verkeerts te doen.

14. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    voor mij dus niet:)
    diep-christelijke gemeenschappen zeggen ook dat gewelddadige videaospelletjes verboden zouden moeten worden terwijl ik daar heeel anders over denk:)
    ik hoor dus ook niet bij zo een gemeenschap:)
    ik probeer in mijn posts mijn mening te geven en die wijkt soms een stuk af van anderen en daardoor kan ik (onbedoeld) denigrerend overkomen.
    dit is niet mijn bedoeling en in de post waar ik nu op reageerde was het gewoon duidelijk de bedoeling en in mijn ogen dus onnodig.
    of vond jij de post wel zo enorm bijdragen aan deze discussie?:)

16. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Foei!!! Battlefield, Call of Duty... Doe maar ruig! En in mijn achterhoofd weet ik dat het toch niet helemaal netjes is... Alhoewel ik gisteren ook weer een zooi machtige headshots heb gemaakt.

Zolang het duidelijk is dat het jou of mijn simpele mening is doe je niemand onrecht toch?

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee... We zeuren wel eens over geindoctrineerde terroristen in het Midden Oosten, maar die mensen bij Plexat komen toch ook wel verdraaid dicht in de buurt!

Maar goed, over homosexualiteit, welke Bijbeltekst zegt dat dat verboden is? Ben wel benieuwd hoe dat wordt gezegd.

(Overigens zitten er natuurlijk nog 100.000 vertaalfouten in die Bijbel... En is hij incompleet en beinvloed door mensen jaren later, ik vind dus vasthouden aan zoiets subjectiefs al erg gevaarlijk...)

En hoe zit het dan met homo sexuele dieren? Wat zegt God daarvan dan?

[Edit]
    Ik ken dus inderdaad een gozer die zulke ouders heeft. Hij mag geen tv kijken en geen geweldadig spellen spelen of god-sims zoals Black & White waarbij een god speelt...

Maar ze hebben wel internet! (Wedden dat die vader een smerige rukkert is...)

En met sex voor het huwelijk is in principe niets mis. Mits je een serieuze relatie hebt. Als je met iemand sexueel contact hebt gehad, maar je hield echt van die persoon, dan is er toch niks mis mee geweest? Dan is het misschien jammer dat je uiteindelijk die intimiteit al hebt gedeeld en dat vind je nieuwe partner dan misschien niet prettig (ervan uitgaande dat zij eenzelfde christelijke insteek heeft). Maar ja, je hield van die persoon.
    Stel, je was met die ex getrouwd, laten we zeggen 2 jaar. En toen bleek, want dat kan, dat het toch niet werkte. Dat is mogelijk. Soms werkt het na 20 jaar ook niet (meer). Dan had je toch ook sex gehad? Maar ja, was je alsnog gescheiden, kortom zat je in dezelfde situatie als nu...

Nee, sex voor het huwelijk is niet slecht. Als je echter de sloerie uit gaat hangen, mja... Daar hebben ongelovigen meestal geen moeite mee, maar goed, je snapt mijn punt denk ik wel.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ NL Eagle : Tuurlijk mag je je mening geven, dat doen we immers allemaal hier :) Ik vond het alleen wat eigenaardig hoe je over respect van ongelovigen jegens gelovigen sprak, terwijl dat respect vice versa ook niet altijd even duidelijk naar voren komt.

19. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof er niet in en vindt iets best vaag hier een school in de buurt heeft een leerling gewijgerd omdat ze een broek draagd en tv kijkt :confused:

20. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben even wezen zoeken

De Bijbel is heel duidelijk over homoseksualiteit: het is een gruwelijke zonde. En dat zowel in het Oude als Nieuwe Testament: Leviticus 18:22-23; Leviticus 20:13 en 1 Korinthiers 6:9-10.

http://hetgoedenieuws.nl/viewtopic.php?p=22912&highlight=&sid=9cebef4ad2f0329e18e2e646586f35b5

Zeker de moeite waard om te lezen. En ik heb geen idee hoe het met de dieren gaat hoor. Worden die ook veroordeeld op hun zonden? Zou wel een mooie zijn om op Plexat te posten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina