http://www.g4tv.com/attackoftheshow/blog/AOTB/cat/84/The_Loop.html#629272 Video over de link tussen geweld en games. Gesprek tussen Jack Thompson, Adam Sessler, een 3e gast (en een host). Kan maar 1 ding zeggen, IN YOUR FACE JACK
Idd, komop zeg... doom? Zeg dan Counterstrike of zo.... klinkt in elk geval nog geloofwaardig... Die Adam blijft gewoon doorpraten terwijl Jack er probeert tussen te komen, fail . En dan zegt Jack "Thats not the issue" en die 3e gast "That is the issue!".
Kom op late we Dead or alive 4 gebruike om alle martial arts onder de knie te krijgen dan gaan we daarna die jack slachte
Die gast is al lange tijd kansloos bezig. In alle problemen gewoon gamen als oorzaak proberen of denken te zien.
Best wel leuk om te zien maar hoe verklaar je dan dat mensen aggresief zijn die geen game console kunnen betale of pc .
wanneer zouden ze over deadrising beginnen met zeiken, ik zet in op 1e kwartaal 2007 of gears of war, zie het al helemaal voor me:
hehe die thompson.Zie hem nu pas hoe ie in het echt eruit ziet ..was ook keer bij nieuws over da gems geweld veroorzaken.wa bleek uit misdaadcijfers.Vroeger was er meer misdaad dan vroeger.Nu spelen meer mensen op hun computer of spelcomputer en hebben ze tenminste iets te doen.Want bij jongeren is het SOMS als ze niks te doen hebben gaan ze vandalisme doen en geweld dus veroozaken.
Dikke zever, Jack thompson heeft een goe punt! Een game over pesten en alleen pesten kan gewoon geen positieve invloed hebben op wie het speelt. Zeker niet op 13-14 jarige. Deze game is onnuttig op elk vlak. Het feit alleen al dat de dikke met de bril gepest wordt, werkt aanstekelijk om de dikke met de bril in u eigen klas te pesten. Er wordt zowiezo gepest, maar scholen doen grote inspanning om dit tegen te gaan. En als de kinderen na de godsdienst les naar huis om dan een spel te spelen dat alles wat gezegd was over pesten doet vergeten, zijn die inspanningen verloren moeite. Ik vind Jack Thompson zeker geen foute mening hebben. Hij heeft groot gelijk op sommige vlakken.
Het is maar net wat je vindt.. hoe groot vind je de invloed van games? Kinderen van 13 of 14 weten zelf ook wel wat wel en niet kan e.d.. En bovendien: kinderen van die leeftijd (en al helemaal in deze tijd) trekken zich geen ruk aan van school en geven nog eerder een grote bek terug dan dat ze het serieus opnemen of er in ieder geval serieus over nadenken. Schietspellen worden ze nog niet eens zo agressief imo, vechtspellen zijn een tikje erger... scènes naspelen of iets met slaan enzo.. áls ze al agressief van spellen worden, dan zou het een klein beetje, ik herhaal: een klein beetje, door vechtspellen kunnen komen.. maar meer ook niet. Jack Thompson lult een beetje onzin, want overdrijven is ook een kunst. Net alsof je wordt aangezet tot moorden e.d.. Wat je zei over pesten zou in zeer kleine mate misschien zo kunnen zijn.. meer ook niet. Als je al aan het pesten bent, dat je iets uit het spel op zou kunnen nemen. Als je nog niet pest, zul je niet gaan pesten door het spel.
Een game is natuurlijk nooit de enige oorzaak van dat soort dingen. Eerst komen persoonlijke problemen, een spelletje kun je je frustraties en agressies misschien in kwijt..totdat beide keer samen komen, maar je kunt bij voorbaat nooit zeggen dat een spelletje zorgt voor meer geweld. Daarentegen vind ik wel dat dat ook voor een deel afhangt met in hoeverre je je in een game kunt identificeren. bijv. GTA is wel geweldadig, maar het is wel duidelijk dat het maar een spelletje is. ( ik bedoel..wie komt er op het idee om met een rocket launcher over straat te gaan hollen en op mensen te schieten ). Toch heeft Jack Thompson wel een punt vind ik, al zegt natuurlijk iedereen hier die graag gamed van niet.. zo'n 'spelletje' als bully vind ik dan ook te ver wat ik er van hoor. Stel je wordt echt gepest en je kunt in een spelletje stenen op mensen schieten of weet ik veel wat.. dan komt dat iets te dichtbij je persoonlijke problemen en is de kans groter dat, als je zo in de put zit, het ook maar eens in het echt probeert. Tis de verantwoordelijkheid van de game-industrie om te zorgen dat die scheiding duidelijk blijft: want het is maar een spelletje. Maar ook heel zeker die van de ouders om, als een geweldadig spelletje uitkomt, te zorgen dat je kind het niet speelt. Verder zie ik het nut van zo'n soort spelletje ook niet in trouwens.
Hangt ook van de leeftijd af, hoe jonger hoe serieuzer spellen worden genomen. Maar ik zie geen 5-jarige GTA spelen. Voor de rest ben ik totaal eens met Lord_Armada
Precies die vent maakte zelfs een probleem van the Sims omdat er via een mod je de blur van naakte characters kon uitzetten. ik zeg dit niet vaak tegen mensen maar hij moet echt een leven zoekn btw Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Thompson_(attorney) staat een hoop op van waar die allemaal een rechtzaak mee begonnen is