Israël valt Libanon binnen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 12 jul 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ach propoganda al om :). Vooral de beelden van de hezbollah tv zijn "mooi" (let vooral op de " "). Jammer dat het ook hier nog steeds gekleurd is. Isreal berijkt trouwens het tegen overgestelde met deze oorlog. Dankzij hun actie`s sympatiseerd de libanese bevolking alleen maar meer met hezbollah.

Waar 2 vechten 2 schuld. Maar het exesief gebruik geweld van Isreal kant en de hoeveelheid burger doden die Isreal op zijn naam heeft, maakt het voor mij erg moeilijk om het eventuele recht dat Isreal zou hebben te zien..

2. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    niet overdrijven graag, de verhouding joden/palestijnen is geloof ik 20/80 die gedood zijn en daarbij moet je naturlijk wel realistisch blijven: het leger van israel is vele malen beter getraind als die talloze groeperingen van de palestijnen dus het is ook min of meer logisch dat er aan palestijnse kant meer slcahtoffers vallen...
    denk je echt dat israel probeerd zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken?
    dat is zoo simpel gedacht...
    nee je zou juist moeten na gaan denken waarom er zoveel burgerslachtoffers vallen, misschien wel omdat er juist vanuit streken waar veel burgers wonen fel verzet van hezbollah komt...
    bovendien komt israel negatief in het nieuws als er burgerslachtoffers vallen en daar zit israel al helemaal niet op te wachten...
    ga er dus maar vanuit dat de burgerslachtoffers veroorzaakt door israel voor 99,999% een vergissing is:)
    ik neem aan dat hij op staande voet ontslagen is?
    mensen in het nieuws worden uitgebreid getraind op dit soort dingen en als zoiets dan gebeurd lijkt maar 1 maatregel goed: ontslaan.
    zoiets mag gewoon nooit gebeuren en zoiets vind ik dan ook afschuwelijk.

Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0

Ga jij nou eerst is de door mij gegeven links lezen :{

4. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ey kijk Israel en Palestijnen hebben al vele jaren oorlog, en ik overdrijf echt niet dat er miljoenen Palestijnen zijn gedood. Je moet het niet zo bekijken van gisteren zijn er 20 Palestijnen dood gegaan en de dag daarvoor 30. Het moet in totaal gezien worden. Elke dag hoor je op het nieuws dat er weer tientallen Palestijnen dood zijn gegaan (vaak onschuldige vrouwen en kinderen) het begint hier als een ´gewoonte´ om dat te horen omdat je het bijna altijd hoord. Als er opeens een Joodse soldaat gedood word, is dat zogenaamd erger. Omdat jullie het niet vaak horen op het nieuws. Maar dat is het risico van soldaat zijn.

5. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor volgens mij nog het vaakst op het nieuws dat een Palestijn een zelfmoord aanslag doet in Tel Aviv...

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Geldt ook voor jou he vriend ,aangezien jij blijkbaar géén links leest heb ik hier een update van het laatste nieuws online site gekopiëerd van 7 augustus.
    En blijkt dat ze toen al meer dan 1000 doden aan libanese zijden geteld hadden en sindsdien zijn er nog tientallen,zoniet honderden nieuwe slachtoffers bijgekomen.
    Het lijkt mij eerder dat jij de persoon hier bent die hier een gebrek aan realisme vertoond .
    Lees nou maar de onderstaande update ....

Laatst bewerkt: 12 aug 2006
  7. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zulke dingen worden vooral in beeld gebracht om te laten zien dat de Palestijnen juist de slechte mensen zijn. Maar als je kijkt naar andere zenders als Al Jazeera zie je moeders huilen om hun kinderen en die worden zonder genade gedood door de Joodse soldaten. De nieuws van een paar weken geleden is vast door jullie vergeten: Maar Israel had een school vernietigd met allemaal kinderen erin, en dat vind ik echt laag. Maar die ouders zullen dat in iedergeval nooit vergeten.

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Om al Jazeera nou aan te dragen om je mening te onderbouwen is niet helemaal slim

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep, en daarom komen wij beiden met neutrale links, maar ze worden spijtig genoeg niet gelezen.=(

10. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    'En dat vindt ik laag' is mijne enige keer dat ik mijn mening gebruikte -_- In welk oorlog gaan ze nou een school aanvallen, vol met kinderen?

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    als tegenhanger voor dit : "Ja, zulke dingen worden vooral in beeld gebracht om te laten zien dat de Palestijnen juist de slechte mensen zijn." Iets wat een mening is al dan niet correct.

kom je met dit: "Maar als je kijkt naar andere zenders als Al Jazeera zie je moeders huilen om hun kinderen en die worden zonder genade gedood door de Joodse soldaten"

En laat Al Jazeera nou niet een erg objectieve zender zijn, die niet zonder reden van europese tv`s is gehaald. Kortom je hele "betoog" gaat mank omdat je Al Jazeera als : "de blik van de andere kant" gebruikt

12. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Al jazeera nooit op de europese tv's gekomen, en die komt niet omdat er CNN voor de europese tv's is. En doe niet alsof je weet wat daar gebeurd.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    bron: NOS.nl

Mooi om te horen toch?

Je kunt er voor of tegen zijn, maar persoonlijk vind ik het niet ok dat Israël geen vorm van blaam treft. Maarja, wat weet ik ervan.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,je hebt volledig gelijk, hier zien we de invloed van de amerikaanse en engelse steun die op de achtergrond worden uitgevochten en die allesbepalend blijken.
    En ... ik ben er hoogstpersoonlijk tegen,omdat de agressors hier weer bevooroordeeld worden en dit alleen omdat de amerikanen hen steunen en hun veto-recht kunnen laten gelden in de resoluties van de vn.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wat lul je :{ ? . Al Jazeera is van de buis omdat ze opriepen tot haat etc, heeft helemaal niks te maken met CNN. CNN is imo 1 van de betere Amerikaanse zenders die vrijwel allemaal gekleurd zijn one way or the other.

@ the matrix.

Zal wel zijn omdat ze Amerika anders nooit hadden meegekregen, iets wat toch wel van belang is

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    één van de weinige keren dat ik het met je eens ben...

al jazeera als een informatiebron gebruiken is gewoon niet echt slim, probeer is zoveel mogelijk verschillende nieuwsbronnen te raadplegen en kom dan tot een conclusie.
    ik geloof dat er in heel europa geen één keer in het nieuws was geweest dat israel een school met kinderen platgebrand heeft en er zijn zo ontzettend veel nieuwsstations in heel europa dat het onmogelijk ontglipt kan zijn.
    het europese nieuws heeft er niet veel aan misstappen van israel te verzwijgen en als dan één enkele arabische zender met dit nieuws komt dan moet er toch een lampje gaan branden...

ook dat al jazeera onthoofdingen van onschuldige westerse burgers op tv laat zien en van osama bin laden weer een promo filmpje showt waar hij weer veel tv kijkers voor zich kan winnen maakt de zender wat mij betreft onbespreekbaar.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Nl Eagle hieronder een update van de laatste stand inzake dodelijke slachtoffers

Zo kan je zelf hier zien hoe effectief die katjoesja's van de Hezbollah-militie dan wel waren ,méér dan 4000 afgevuurde raketten en 151 israelische doden.
    En aan de andere zijde méér dan 1100 dodelijke slachtoffers plus nog circa4000 gewonden.
    Kan je nou met eigen ogen bekijken wie er het meest gewelddadig is opgetreden.

18. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je dat het nu wel bijna over is... maar dan dit:

bron: rtlnieuws.nl

19. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    beter een goede buur, dan een verre vriend

volgens mij hebben ze daar in Isreal nog nooit over nagedacht.

ze moeten die Israeliers oppakken en naar Amerika verschepen.
    Kunnen ze daar een opnieuw beginnen, met het stichten van een 53e staat, Isreal 2. Aan de Amerikaanse politiek kan het niet liggen, die hebben ze toch al lang omgekocht.

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    wat zou jij doen met hezbollah als je buurman?
    kom op zeg, een beetje nadenken voordat je zulke berichten neerkwakt...

Deel Deze Pagina