Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    ik zou sowieso meer variatie in je training doen, dan pas train je je spieren optimaal

2. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Weet iemand hoe je op een goede manier een spinningfiets moet afstellen? Ik zit meestal met mijn zadel iets lager dan het stuur. Anders krijg ik last van mijn rug en moeite als ik staande moet spinnen. Is dit juist?

3. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm 60 is wel vrij weinig als het mij vraagt hoor. Maar het is een goed aantal om mee te beginnen en dan iedere week er 20 bij te doen, bijvoorbeld. Ik doe meestal 150 pushups, 150 situps en dan nog wat gewichtheffen per dag. Maar ik denk dat het wel beter is als het in één keer doet. Is denk ik ook lekkerder, omdat je dan meer energie kwijt kan ;). Aangezien ik op school vooral zit te slapen :D heb ik na een normale dag nog teveel energie over ;).

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Dagelijks is ook niet echt optimaal; je spieren (afhankelijk van hoe zwaar je traint) hebben 24 tot 60 uur nodig om te herstellen/groeien. Gebruik makend van dit gegeven en in combinatie met goede voeding kan je veel sterker/gespierder worden dan iemand die elke dag dezelfde training doet.

Besides; als ik klaar ben met mijn rondje gewichten, dan stap ik niet eens meer mijn auto in het eerste half uur omdat ik gewoon geen enkele kracht meer heb om het stuur te bewegen of gas te geven door "op het randje" te trainen.:) Laat staan dat ik dat elke dag voor elkaar krijg (ook in combinatie met drukke baan).

5. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    \o/ beer, ga je nu mijn stevige beer worden jonge?8)

doe er gewoon 500 ofzo joh, per arm, per dagdeel, is makkelijk te doen:+

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Volgens mij zit je wel aardig goed ja

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ook best veel ...
    ik betaal 16 euro en mag onbeperkt ,maar doordat ik elke dag ga ben ik naar 1 uur al weer klaar, want ik train gewoon volgens schema .

als je echt vet wil verbranden dus kilo's kwijt wil raken zou je gewoon moeten hard lopen , een race fiets van je opa vragen en erop fietsen (wel hard natuurlijk ,maar bouw het rustig op )
    mountainbiken is ook best zwaar maar het ligt er aan of het zwaar is .
    Zijn het gewoon simpele heuveltjes en bochtjes dan kan je net zo goed niet fietsen, ga met een mountainbike echt bergen op door bagger fietsen of door zand , is ook zwaar ....

Ikdoe zelf altijd op me racefiets naar een krommenie te fietsen dat is ong.10 km van mij vandaan en ik wil dat altijd in een bepaalde tijd afleggen , vorige keer was dat binnen 13 minuten .
    maar ik fiets alleen met mooi weer ;)

8. Sander Sander

Sander Sander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien een goed trainingsschema om gewoon thuis te trainen? Ik hoef geen overgewicht weg te werken maar vooral spieren kweken.. Ik heb hier thuis dumbbels van 5 kilo een roeimachine en een spinning fiets.. Iemand die hier misschien iets mee kan?

Alvast bedankt!

Sander,

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    je kan al je borst,armen ,rug ,benen trainen , nu nog het schema:D

ik heb zelf een schema van www.fitness-island.com .

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Train zelf nu al een tijdje,
    Zo'n 3 maanden en dan erg intensief.
    Zo'n 4x in de week met een splitschema.

Ben vrij lang: 1,96
    En had eerder echt een slank (niet mager) postuur.

Door te "Bulken" d.w.z. langzaam opbouwen naar -/+ 4000 a 5000 kcal per dag ben ik in 3maanden tijd van 75 naar 80 kg gegaan.
    De start is er en nu doorblijven gaan. :)

Dit is een goed site voor serieuze starters: http://forum.dutchbodybuilding.com/

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Zo stelletje lamzakken, tijd om weer eens naar de sportschool te gaan jullie :cool:
    Vrij lange tijd niet meer gepost hierzo.

Ik ben al een aardige tijd lid bij een sportschool, maar vreemd genoeg niet echt serieus getraint daarzo voor een lange tijd, eens in de week, dus laten we zeggen: niet serieus als je resultaat wilt.

Sinds enkele weken geleden drong tot me door dat als je echt resultaat wilt, je je er ook echt voor moet geven. Sindsdien elke dag gegaan als ik kon, enkel de vakakantie in het buitenland en eens een dag toen ik geen tijd had omdat ik de hele dag weg was niet geweest, maar verder elke dag.

Mijn schema is verdeeld over 2 dagen om het maar even zo te noemen, en die herhalen zich steeds weer.
    1) Biceps, Rug, Schouders, Buik
    2) Triceps, Borst, Benen, Buik
    3 ) zie 1
    4) zie 2

enz.
    Ik moet toegeven dat het me wel bevalt, nu heb je iets om voor te gaan zeg maar, en je bent ook weer lekker een uur/anderhalf uur bezig :)
    Ik ga meestal rond 4 uur, want dan wordt het steeds rustiger omdat langzaamaan de meeste mensen naar huis moeten om te eten.
    Heb nu al weer zin om morgen te gaan :cool:

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Binnenkort lid van 2 sportscholenO-) 1 bij m'n ouders en 1 nu ik net verhuist ben. Bij m'n ouders in het dorp omdat daar echt een hele goeie grote sportschool staat waar ik al bijna 3 jaar kom en omdat ik daar bijna een personal trainer heb, erg leuk :) En nu doordeweek ook maar in Lwarden trainen, alleen nog even zien welke sportschool, zitten hier zoveel:confused:

Hoop dat ik nu ook wat meer op m'n eten kan letten, nu ik dat allemaal zelf kan regelen, scheelt ook heel veel. Zolang et maar leuk blijft vindt ik et goed :) Als je et niet leuk vindt hou je et nooit lang vol, zie ik bij zoveel mensen:)

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fitness....a waste of my precious time and money :)

Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Als je tijd zo precious is dan zou ik er ook maar niet aan beginnen;)

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha nee oke, maar ik was m'n beargumentatie vergeten (doe ik normaal gesproken niet gauw 8))....maar goed hier mijn redenen :

A) Ik heb een hekel, maar dan ook echt een hekel, aan vrijwel alle vormen van sport/beweging.
    B) Ik zoek het daarom niet om iets tegen m'n zin in te gaan doen, alleen omdat het zo gezond voor je zou moeten zijn. Het kost tijd en geld, en wat al eerder werd gezegd, als je het niet leuk vindt hou je het toch niet vol....dus waarom zou ik dan beginnen.
    C) Ook een hele belangrijke : ik ben tevreden met mezelf en mijn lichaam zoals het is. Ik heb geen last van overgewicht/ondergewicht of een slechte conditie. Ik kom ook nooit aan, zelfs niet als ik bij wijze van spreke 5 keer in de week junkfood eet.

Voor mij drie hele goeie redenen om er mijn tijd en geld niet in te steken dus ;)

Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  16. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Een hekel aan sport? :eek:
    Sporten/trainen is heeerlijk, echt, ik vind het echt genieten :)
    Maar idd, tegen je zin gaan fitnessen is niet echt verstandig, en als je tevreden met jezelf bent dan is dat natuurlijk ook oke, maar toch geen redenen om niet aan sport te doen vind ik eigenlijk, sporten is gezellig en je bent actief bezig. Jou keuze though :)

Vandaag toch maar niet geweest, hele dag dozen van pakweg 30 kilo lopen tillen. 530 stuks met 3 man, en ze moesten ook nog een trap op :eek:
    Fitnessen daarna is niet zo effectief, want ik kan dan toch niet veel meer aan, des te meer redenen om er morgen dan maar weer flink tegenaan te gaan :)

En nu even wat serieuzers:
    Mijn abbo houdt over een paar maanden op, als ik werk heb gevonden dan wordt ik weer lid, want dan kan ik die kosten makkelijker betalen (kan nu ook, maar dan gaan de centjes bergaf, meer uit dan in O-))
    Ik kan dus werk zoeken en weer in de sportschool gaan fitnessen (dat is wel mijn plan) of als ik geen werk kan vinden zorgen dat ik thuis goed aan de slag kan. (heb nu slechts een bankje voor buikspieren, 2 halters, springtouw, knijpdingen voor onderarmen en dat was t zon beetje). Wat ik dan niet heb, is iets voor borst, rug, schouder, benen en kuiten en eigenlijk de hele reutemeteut.
    Is het dan een idee om een groot apparaat te kopen waar je rug, borst, schouders, biceps, triceps en benen en de hele reutemeteut (op buik na dan, dat kan makkelijk op andere manieren) dus mee te trainen met allerlei oefeningen. Een soort alles in een.
    Of hebben jullie betere ideen?

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zou niet een dure machine kopen, dan kan je even goed voor dat geld abbo halen. Machines maken het makkelijker, maar je kan veel oefeningen ook wel thuis doen met simpele dingen. Opdrukken, buispieren etc kan allemaal zonder iets bij de hand te hebben. Biceps schouders etc kan je ook trainen met lichte gewichten... iedereen denkt dat zwaarder altijd beter is, maar pak maar es paar 5 kilo dumbels en ga die maar es heel vaak herhalen en dan 10 sec pauze nemen en dan weer het maximale, zal je wel merken dat je dat ook wel voelt. Beetje improvisen, maar sportschool blijft wel ideaal, at least that's how I feel it. Succes!:thumbs:

18. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Er zit wel degelijk verschil in keuze van zwaarte van gewichten hoor ;)
    Bij 5 kilo en vaak herhalen train je niet voor kracht, bij veel kilo en minder vaak herhalen wel.
    Maargoed, dat terzijde. Het plan is ook om werk te vinden en dan weer een abbo, maar ik vroeg het voor het geval dat ik niks kan vinden en thuis wil trainen.
    Je hebt gelijk dat je ook al vrij veel kan trainen zonder machine, maar dan sla je wel het nodige nog over, waaronder de rug, en een manier om goed benen te trainen laat thuis ook wat te wensen over.

O enne, noem eens hoe je goed je schouders kan trainen met halters? O-)
    Mijn schouders zijn vrij gespierd,maar dat komt dus door grote apparaten.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk en daar zit ons verschil in beleving dan waarschijnlijk. Sporten vind ik absoluut niet gezellig, ik vind het frustrerend zelfs. Hele goeie rede voor mij dus om het te laten 8)

20. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit een tijdje op een sportschool en vind het wel chill.
    Vooral deze vakantie heb ik lekker gefitnisst.
    Ik volg dit schema.
    3x in een week. Elke x het volgende:

Halfuur tot 3 kwartier cardio voor conditie en dan vervolgens krachttraining.
    -Borst
    -Triceps
    -Biceps
    -Buik
    -Rug
    -Been

Natuurlijk met de juiste gewichten e.d gezien mijn leeftijd en groei.:)

Laatst bewerkt: 17 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina