[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1080p bla bla....sorry maar ik word er nu toch ook wel een beetje moe van. Laat de developers eerst maar eens games smooth draaiend (daaronder versta ik : meer dan 30 fps met soms drops naar 20 fps) krijgen op 720p met alle grafische toeters en bellen aan, voordat ze zich bezig gaan houden met 1080p. Ik verkies een lagere resolutie en een vloeiender lopende game nog altijd boven een game met een ontzettend hoge resolutie die zo langzaam draait als een slak maar goed....just my two cents.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Maar 1080p en alles vloeiend met toeters in bellen is natuurlijk nog veel beter ;) De PS2 kon ook al een halve 1080i met een stabiele 60fps aan.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep das waar, ik zie dat alleen nog niet zo snel gebeuren....zeker niet bij de launch van een apparaat. Bovendien komt de vraag : "Hoe groot is de groep consumenten die hier daadwerkelijk profijt van gaat hebben ?" dan ook weer om de hoek kijken.

    Ik zeg niet dat ze het helemaal niet voor elkaar gaan krijgen, maar ik ben het gewoon met o.a. Arjan eens als hij zegt dat het beter is als developers zich eerst gaan richten op 720p met een goede, stabiele framerate....daar bereik je in de eerste instantie ook een grotere doelgroep mee. En dan later eventueel die stap nemen naar 1080p, als de consument er inmiddels misschien ook meer baat bij heeft :)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ja dat snap ik wel :) Het kan mij ook eigenlijk helemaal niks schelen of een game nu 1080p of 720p wordt. Momenteel is 480p voldoende voor mij 8) Maar een tijd terug liep het 'Xbox-kamp' te roepen dat het allemaal weer praat van Sony was, en dat ze dit nooit voor elkaar zouden krijgen. Dan vind ik het toch wel leuk om te zien dat ze dit toch zeer zeker kunnen (op de E3 was GT:HD speelbaar in 1080p met een stabiele framerate van 60fps) Het was welliswaar een techdemo, maar als hij 1080p @ 60fps goed kan verdragen, dan zal een lagere resolutie al helemaal geen problemen opleveren. In mijn ogen toch zeker niet negatief :) Ik kan trouwens niet wachten op de eerste screens van GT5 :D
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk kan de PS3 1080p@60fps aan, maar de vraag blijft dan hoe de grafische kwaliteit zal zijn?
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp echter nog steeds niet wat er nou zo indrukwekkend is aan die GT HD wat feitelijk gewoon GT4 in HD was.

    Je vergeet echter dat om te komen tot een verkoopbaar produkt men a. de poly count omhoog zal moeten gooien en b. de low res textures zal moeten vervangen door high res exemplaren. En waar gaat dit ten koste van? Juist, framerate. Zie dan nog maar eens 1080p en 60fps te handhaven.

    Weet je, de praat over 1080p is leuk en aardig maar over enkele jaren zal wellicht een paar procent van de PS3 massa markt een geschikte tv hebben. Waar heeft echter iedereen wel wat aan? Juist, 60fps in plaats van 30fps. Inclusief high res textures, high poly modellen en veel grafische pracht natuurlijk. 1080p valt niet te vermarkten, nauwelijks iemand heeft er wat aan. En als je denkt dat de 1080p een peuleschil is voor de PS3 moet je je echt even afvragen waarom er tijdens de launch vele games 'maar' in 720p @ 30fps (!) verschijnen. En kom niet met het argument van 'ja maar het zijn launch games'. Al het uitstel o.a. vanwege de HDMI 1.3 perikelen heeft er voor gezorgd dat developers juist extra tijd hebben gehad om meer uit de PS3 te halen. En als je dan de resultaten ziet die tot op heden zijn geboekt vind ik dat persoonlijk allerminst indrukwekkend.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Klopt. Dat ik niet kan wachten op screens van GT5 heeft verder niks met GT:HD te maken. Ik kan simpelweg gewoon niet wachten op screens van GT5 :+ GT:HD heeft helemaal niks met GT5 te maken. Het liet alleen zien wat GT5 voor inhoud te bieden gaat hebben. Ik, als Polyphony en Gran Turismo kenner, weet wat ze met die game kunnen doen, en daarom kijk ik gruwlijk hard uit naar GT5. Mijn nummer één reden om een PS3 te kopen :)

    Mark my words: "GT5 gaat draaien in 1080p met 60 frames per seconden, met ongekend mooie graphics en hoge textures. De game gaat mooier worden dan PGR3 en FM2." Zullen we hier later nog eens op terug komen ;) ? Mensen die beweren dat ik gek ben kennen PD niet.
     
  8. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp ook moeilijk de ophef over GT: HD. Zeker aangezien dat gewoon een rush job is geweest om de show maar wat op te vullen. Maar dat zelfs dat al mooier werd bevonden dan PGR3 doet me toch een wenkbrauw omhoog halen voor zo'n haastwerkje.
    Ik moet toegeven dat ik wel veel vertrouwen heb in PD op technisch vlak, maar of ze die resolutie in een technische kraker als GT5 zullen kunnen proppen? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik denk wel dat 1080P nogal hoog op hun "things to do" lijstje staat voor GT5. Of ze dat gaan halen is een andere zaak, maar het is aannemelijk dat die jongens er wel voor gaan, of veel consumenten daar van kunnen genieten zal hen geen zorg wezen, het zal hen eerder gaan om een gevoel van eer. GT4 in 1080p krijgen zal niet zo'n probleem gevormd hebben, maar GT5 met alle grafische toeters en bellen met een stabiele framerate? Hmm...voorlopig nog wishfull thinking.
    Ik ben zeer benieuwd wat PD op de TGS zal tonen, of dat weer die GT: HD demo wordt of eindelijk nog eens échte GT5 beelden.

    PD heeft een zeer talentvol team, maar zoals ik hier net boven al zei, of ze dat zullen kunnen flikken daar heb ik niet veel vertrouwen in, al hoop ik het wel en gun ik ze die prestatie ook van harte. Het zou een grote "in your face" zijn tegenover veel andere developers.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Laten we realistisch blijven, mensen die claimen dat 1080p een peuleschil is zullen bedrogen uitkomen. Je moet goed begrijpen dat dat effectief X keer zo zwaar is om te renderen dan 720p resolutie.

    Daar maakt slim programmeerwerk geen verandering in want dat had je op 720p ook toe kunnen passen en in dat geval met meer effecten, etc. Kortom, 1080p is een peuleschil als je er voor ontwikkelt, omdat dat het team dwingt om zoveel details achterwege te laten zodat er een goede framerate mogelijk is op die resolutie, die in het geval van 720p op die zelfde snelheid wel toegepast zouden kunnen worden.

    Wat niet wil zeggen dat mooie spellen niet mogelijk zijn en dat er manieren te vinden zijn om net te doen alsof het spel evenveel detail heeft, of weet ik wat voor slimme trucs, wat wel wil zeggen dat er altijd per definitie mooiere/snellere spellen mogelijk zijn in 720p volgens die zelfde principes.

    Het zou mooi zijn, misschien ietwat overbodig, maar ik zou het standaard gebruik van die resoluties nog even afschrijven naar de volgende generatie (PS4, X3 ). En ik zou er helemaal niet op vertrouwen dat die 1080p titels nou mooier ogen als 720p titels, gezien de details die ze op moeten offeren en het minimale visuele verschil in resolutie. Als je er over nadenkt is het compleet nutteloos om die resolutie toe te passen. (zo is 720p met anti-aliasing, veel makkelijker te renderen dan 1080p en het verschil is waarschijnlijk echt niet te zien)

    Kortom, ik maak me er niet druk om en heb volste vertrouwen dat die mogelijkheiden in de volgende generatie standaard zijn.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Als de PS3 daadwerkelijk zonder moeite 1080p @ 60fps aankan, zonder daarvoor al te veel details weg te laten vallen, dan is er één development team die daar 100% voor gaat. Elke Gran Turismo game moet 'af' zijn. Als Polyphony voelt dat er iets in de game zit wat beter gemaakt kan worden, dan stellen ze hem uit, en maken ze datgene beter. Zo ook de resolutie. Het zijn niet alleen geldschieters die daar achter hun PC'tjes voor Polyphony werken. 99% van het team dat aan Gran Turismo werkt zijn echte autoliefhebbers, en de grote baas van PD is een absolute perfectionist. Als die game op 720p loopt terwijl hij op 1080p had kunnen lopen dan zijn ze zeer zeker niet tevreden daar bij PD. Komt trouwens ook nog eens bij dat Sony haar gelijk wil halen. Ze hebben de lat immers zeer hoog voor zichzelf gelegd door te zeggen: "Next gen gaming will begin when we launch te PS3." Een uitspraak die mede gedaan werd doordat hun een 'True-HD' ervaring te bieden hebben. Dit willen ze waarmaken.

    Offtopic:
    Ik heb net even een half uurtje GT4 gespeeld. Ik reed met de F1 auto over Suzuka. Wat een detail! Die curbstones, de tribunes, echt tot op de centimeter nagemaakt. Helaas was het in de diepte kijken niet zo scherp, maar de carmodels en de circuits zagen er (ookal ben ik gewend aan next-gen) zeer schoon uit. Heb nu nog meer zin in GT5 :cool:
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja het zijn machtig mooie games en dat team is inderdaad een van de beste development teams in de wereld, maar de PS3 is echt geen wondermachine die dat opeens kan. :)

    Het zal aan de artistieke kunde van PD liggen bovenal, omdat ze in die resolutie gelimiteerd zijn qua technische details en effecten. Daar heb ik wel vertrouwen in, maar we moeten nog zien hoe dat tegen elkaar afweegt.

    Het is wel interessant om te volgen, dat is zeker!
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Launchgame erbij: Blazing Angels

    Ubi
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm, ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen over dat soort games. Ik ga sowieso F1'06 kopen, maar eigenlijk lijkt een game mij als Warhawk of Blazing Angels ook wel vet in verband met die controller. Daar moet je toch wel gebruik van maken vind ik.
     
  14. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik de game op de 360 en de controls waren echt super.
    dus ik denk dat het met die sensor nog makkelijker zal zijn. \o/
    ik denk dat ik deze ook eens ga huren.


    je spreekt daar over F1 he jp, hopelijk werkt de driving pro force op de ps3 anders word ik helemaal gek


    zeg effe een vraagje, gebruikt de ps3 ook zo geen gamerscore als de xbox 360 neen zeker?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Same here 8) Maar ik denk wel dat hij gaat werken. En tja, anders wordt het een GT5 stuurtje :9


    Jawel. Je krijgt in plaats van Achievements, Entitlements. En ik meen ergens gelezen te hebben dat je van je Entitlemens content kan kopen (dus hoe meer games je hebt, hoe meer Entitlements, hoe meer content) Maar dat is niet zeker.
     
  16. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0

    hehe gt5 stuurtje, hopelijk word dat niet een echte versnellingsbak ofzo...
    anders past dat nooid om mijn playseatje.
    maja die bedrijven werken samen dus het zal niet zo ver komen. tenzij ze met een nieuwe playseat afkomen 8) heb de mijne juist nog maar
     
  17. 36O

    36O Guest

    Feit is gewoon dat de PS3 zonder moeite 1080P @ 60FPS aankan, let op mijn woorden (als MGS4 en GT5 uit komen zullen jullie allemaal zien), dat niet alle games dit ondersteunen ligt aan hun ontwikkelaar, de PS3 kan het probleemloos aan maar de ontwikkelaars niet, snappie? de 360 kan dit nou eenmaal niet aan, en das jammer....mar geen reden om te huilen hoor jongens...

    @kobold: Moet jij zometeen es opletten hoe veel details MGS4 bevat, en dat blaast games als Gears en Halo3 met gemak omver
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2006
  18. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Gamed.nl

    Ach ja :+
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met een PS3 is je woonkamer opeens een virtuele interactieve bioscoop? Het moet niet gekker worden .. :lol:
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zozo, ik wist niet dat de PS3 minsten een 5.1 geluidsinstallatie en een breedbeelscherm van een paar meter had. Nou, dat rechtvaardigd die prijs van €600 dan wel.

    Ik denk dat Eidos bedoelt gewoon dat Blu-Ray (in 1080p) gewoon een cinema gevoel geeft. Bovendien zullen mensen die zo'n tv kunnen betalen z waarschijnlijk wel geen slechte geluidsinstallatie hebben.
     

Deel Deze Pagina