Ik begrijp echter nog steeds niet wat er nou zo indrukwekkend is aan die GT HD wat feitelijk gewoon GT4 in HD was.
Je vergeet echter dat om te komen tot een verkoopbaar produkt men a. de poly count omhoog zal moeten gooien en b. de low res textures zal moeten vervangen door high res exemplaren. En waar gaat dit ten koste van? Juist, framerate. Zie dan nog maar eens 1080p en 60fps te handhaven.
Weet je, de praat over 1080p is leuk en aardig maar over enkele jaren zal wellicht een paar procent van de PS3 massa markt een geschikte tv hebben. Waar heeft echter iedereen wel wat aan? Juist, 60fps in plaats van 30fps. Inclusief high res textures, high poly modellen en veel grafische pracht natuurlijk. 1080p valt niet te vermarkten, nauwelijks iemand heeft er wat aan. En als je denkt dat de 1080p een peuleschil is voor de PS3 moet je je echt even afvragen waarom er tijdens de launch vele games 'maar' in 720p @ 30fps (!) verschijnen. En kom niet met het argument van 'ja maar het zijn launch games'. Al het uitstel o.a. vanwege de HDMI 1.3 perikelen heeft er voor gezorgd dat developers juist extra tijd hebben gehad om meer uit de PS3 te halen. En als je dan de resultaten ziet die tot op heden zijn geboekt vind ik dat persoonlijk allerminst indrukwekkend.
Laatst bewerkt: 16 aug 2006