Dode en vijf gewonden bij ongeluk in Vinkeveen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door karf, 20 aug 2006.

1. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze ligt in een coma in het ziekenhuis en jij zit te posten op xboxworld?

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    wat moet hij dan doen? hij kan moeilijk der handje blijven vasthouden.
    laat die jongen het zo verwerken dan.

3. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    C H i L, het is een hele goede kennis die niet bij mij in de buurt woont.

Ik vind het verschrikkelijk voor haar en haar familie. Maar wat kan ik doen. Ik kan haar niet helpen want ze licht in coma. Als ik bij haar zit om te steunen helpt het ook niet echt.

4. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    uh niemand, maar een paar glaasjes alcohol beinvloed je reactie vermogen

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Dus als ik iemand vermoord en achteraf grote spijt heb hoor ik ook niet in de gevangenis? Ok, het is wat overdreven maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ik vind dat de dronken jongen volledig de concequenties moet aanvarden al is het in zo een situatie volgens mij geen moord maar doodslag.

6. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er ook aan in welke situatie het is.

Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mja dan ga je ervan uit dat het hij opzettelijk tegen iets aancrasht, een dode en slachtoffers meeneemt en dus voor 5 mensen op doodslag veroordeeld moet worden. Kijk dat hij dronken was is fout maar hij zal het niet bewust/opzettelijk gedaan hebben. En als je dan iemand veroordeeld tot doodslag vind ik wat ver. Bovendien weten de inzettende toch ook dat de bestuurder een paar biertjes op had? Dus moet je dan alles afschuiven op de bestuurder?

Ik ben er wel voor dat hij even in de cel zit. Maar om iemand op doodslag te veroordelen en alle schuld op hem af te schuiven vind ik wat overdreven. En ik denk dat het schuldgevoel ook nog aardig aan je knaagt... Bovenop een celstraf.

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Drank is een drug, je moet er voorzichtig mee omgaan.
    Veel mensen onderschatten dat, vaak wordt ik er ook gedacht dat je na een paar biertjes gewoon de weg op kan met je auto. Not... eigenlijk mag je helemaal niet rijden als je gedronken hebt. Dus is hij fout, je kunt het niet goed praten.

Studeert hier iemand rechten?
    Waar valt dit onder, onder invloed een dodelijk ongeluk veroorzaken? Het is vergelijkbaar met doodslag hoor, en het gaat echt niet te ver. De bijrijders zouden ook beter moeten weten.

9. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste steun aan Karf en de gewonden die nog in het ziekenhuis liggen. Maar echt veel medelijden kan ik er niet mee hebben.. Het is mss sneu maar het is wel allemaal hun eigen schuld. Zoals eerder werd gezegd is een bob of een taxi zo geregeld. Zover ik weet is de bestuurder ook de verantwoordelijke voor iedereen in de auto dus hij zal het ook aangerekend krijgen dat hij door z'n domme actie een dode en een aantal zwaar gewonden op zn geweten heeft staan. Dat zal dan wel dood door schuld op staan, of en hoeveel jaar gevangenisstraf dat is. Maar

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt de zin helemaal uit de context. Dat is niet de bedoeling. Het ging erom dat hij niet opzettelijk die auto de prak in heeft gereden met inzittenden. Dat hij in de auto ging zitten terwijl hij een biertje op had dat is wel fout.

11. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Tjonge jonge zeg.. Een beetje vriendelijker kan ook wel. Dat meisje ligt in fokking coma en veel mensen roepen gewoon "eigen schuld".. Net of dat meisje er bewust voor gekozen heeft om een ongeluk te krijgen! Wie heeft er nooit een domme fout gemaakt, zoals bijvoorbeeld bij een aangeschoten bestuurder instappen? Iedereen maakt wel 's fouten. Sommige wat riskanter dan de andere. Misschien bleef ze anders wel alleen achter als ze niet mee reed en vond ze dat heel eng, of was er hele erge groepsdruk om mee te rijden. Het is echt fokking lomp om tegen iemand in coma te zeggen: "eigen schuld". Hoe stom je fout ook is, als je er (bijna) fataal gewond door raakt maakt de schuldvraag veel minder uit dan de toestand waarin het meisje verkeert. Show some sympathy!

Sterkte karf! En misschien is het helemaal nog niet zo'n gek idee om even naar d'r toe te gaan. Het wordt wel eens gezegd dat mensen in coma wat hebben aan iemand die tegen ze praat. Sowieso, als je er echt heel erg mee zit kun je tenminste nog wat tegen d'r zeggen voor het geval het niet goed afloopt (god forbid!) Nogmaals: sterkte!

12. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    phaelanx heel erg bedankt.

13. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heb ik geen medeleven.. naja natuurlijk wel want het blijft kut maar als je gewond raakt en iemand dood etc. dan had je iets beter mogen nadenken.
    Tuurlijk blijft het kut als je gewond raakt enzo maar veiligheid spreekt niet voor zich dus denk na bij wat je doet:b: (niet jij.. maar int algemeen dan heah =P)

14. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    De gozer die nog in coma ligt is de achterneef van mn vriendin.

Was echt een klote ongeluk.

15. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Die gast die overleden is, of in coma ligt. Dat weet ik eigenlijk niet precies, zat bij ons op school. Op de andere locatie dan...

Deel Deze Pagina