1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, jij hebt moeite gedaan....

    Maar inderdaad, zeg maar eens tegen een Hells Angel die naast je zit ofzo dat ie moet opbokken met zijn peuk. Dan wilt hij je vast gelijk met zijn vuisten aaien.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja eigenlijk wel.

    Als iemand naast me vraagt of ik mijn sigaret wil uitdoen of niet naast hem wil roken doe ik dat gewoon hoor. Dat geldt niet voor iedereen nee. Maar mijn reply kwam een beetje algemeen over ja.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Jouw redenering klopt niet, omdat ik last van jouw zou hebben omdat jij iets doet waar andere mensen zich aan storen moet IK weg? Nee, dat is foute redenering.

    Maar ik steek soms ook wel een sigaretje op, vooral jaartje geleden in het weekend, nu doe ik het nauwelijks meer omdat je er echt van gaat stinken. Je hebt het zelf niet in de gaten maar je gaat echt stinken. :{
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm volgens mij komt een post een beetje verkeerd over.

    Ik stoorde me er een beetje aan dat het roken overal verboden gaat worden, en dat vind ik persoonlijk niet nodig. Ik vind dat je in de horeca best een sigaretje mag opsteken.
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat is de reden dan Mtthz?
    De bedoeling is dat je zelf rookt, niet dat andere 'meeroken'.
    Sommige mensen vinden het niet erg als ze 'meeroken', maar ze ademen wel die kk-lucht in. En dat is niet nodig. En je brengt andere mensen eigenlijk onnodige last toe. Eigenlijk zijn er meerdere nadelen voor jouwzelf en de omgeving dan voordelen, dus geef eens reden waarom ze het niet zouden moeten verbieden.
     
  6. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Nu we het toch over deze discussie hebben, mijn mening. Het is een ingezonden brief die ik eerder dit jaar naar het AD stuurde en die begin Juni werd gepubliceerd.

     
  7. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is meer dan terecht dat je in openbare ruimte niet mag roken.
    Het feit dat het niet gezond is, zowel passief als actief en met alle gevolgen van dien, is dit reden genoeg.
    Voor de mensen die roken is het uiteraard niet echt pleasant.. maar je kan er toch wel begrip voor opbrengen? Tja, als je naar café's gaat en je weet dat daar mensen zijn die gaan roken dan moet je gwn niet gaan. Maar aan de andere kant, ik lig er niet wakker van als er verbod komt voor de horeca..
     
  8. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto rijden schaad je ook de gezondheid van mensen, fabrieken schaden ook de gezondheid van mensen, het schaadt uiteindelijk ook de aarde ;) Of ik dat nu wil of niet.
    Moeten we daar dan ook maar mee stoppen?
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar juist in de horeca is een hele grote groep die rookt.
    Niet alleen de bezoekers, maar ook de medewerkers (barman/vrouw, DJ's)
    Je moet er echt eens een keer op letten, tijdens uitgaan roken veel mensen die het normaal niet doen.

    Alleen jah... om mijn eigen argument maar even onderuit te halen :+
    Ik heb geen harde cijfers over het percentage rokers tijdens uitgaan.
    Het zou ook best kunnen zijn dat normaal 1/4 rookt en tijdens het uitgaan 1/3.


    Jaja... cijfers gevonden:
    In de horeca werken volgens cijfers van het CBS ongeveer 80% rokers. Dat zijn er dus 20% van het totaal die ervoor kiezen om in een rokers omgeving te werken.

    Nu gaat dat dan alleen over degene die er werken, maar dat houdt dan dus ook dat omdat 20% van het personeel niet rookt, dus niet meer in het café mag roken.
    Dat geldt dan ook voor veel mensen die roken in horeca gelegenheden. Nu heb ik daar alleen nog steeds geen cijfers van...
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je niet rookcafe's en rookvrije cafe's? er blijven natuurlijk wel nadelen, maar het bied meer voordelen. De meeste mensen die roken hebben vrienden die ook roken, dus die zouden naar een cafe kunnen gaan waar ze mogen roken. Een ander nadeel daarvan is, als een overgroot deel van je vrienden niet rokers zijn, moet je maar overwegen of je een avond amper gaat roken of toch voor een rookcafe gaat. Het kan ook zijn dat je vrienden meeroken geen probleem vinden.
     
  11. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    denk je dat ik niet weet dat roken slecht voor me is en wat de feiten zijn? lol!?
    er staan niet voor niks van die waarschuwingen op die pakjes8) :)
     
  12. basovich

    basovich Guest

    ik vind het storen dat iemand rookt bijv. anders dat je je stoort aan iemands lelijkheid...maak dan gewoon soort van ruimtes voor rokers en niet rokers..'care if i die?'
     
  13. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind ook wel dat ze apparte delen voor rokers en niet-rokers moeten maken maar dan ook in treinen en andere openbare gelegenheden.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Maar een sigaret hoef je niet te gebruiken, en de auto of fabriek wel. De auto heeft men gewoon nodig, daar kun je niet omheen, en men doet er ook zeer veel aan om het mileuvriendelijker te maken (denk aan de Prius, V-Power, roetfilters, autovrije dagen e.d.) Ook zijn fabrieken nodig om materialen te maken. Hier kun je ook niet omheen. Een peuk is daarentegen zeer simpel weg te laten. Het is puur een genotsmiddel, die eigenlijk alleen maar nadelen heeft in tegenstelling tot de auto en de fabriek.
     
  15. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind ook dat cafés dat zelf moeten mogen bepalen of er wel of niet gerookt wordt.

    En net als Corossi, dat heb ik al eerder gezegd, zijn er veel meer andere dingen die slechter voor je zijn. Dat geouwehoer over meeroken, stelletje zeikerds.

    De gemiddelde burger doet er waarschijnlijk een minuutje of 30 over om op zijn werk te komen en ook 30 minuten om weer thuis te komen. Ofwel reken een uurtje reistijd per dag.
    in 75% van de gevallen zal dit ongetwijfeld met:
    A) de auto
    B) de bus
    C) de trein
    zijn.

    Beste meerokers, wat denk je dat gezonder is, af en toe een snuifje nemen van iemand z'n sigaretten rook of een uurtje per dag aan een uitlaatzuigen?

    Ik heb liever dat er een alcohol limiet wordt ingesteld dan een anti-rook verbod...
     
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Inderdaad ook wel mee eens....

    Aangezien ik zelf ook tegen Roken ben in openbare gelegenheden zou ik het ook prettig vinden als dit verboden wordt.
    Nog niet eens zozeer om mijn gezondheid. Zo veel maanden/jaren zal ik ook niet eerder sterven wanneer ik passief mee rook.
    Hoewel het natuurlijk vervelend blijft....

    Maar ook een van de vervelendste dingen vind ik nog de stank. (namelijk nog niet echt gelezen hier)
    Wat ik vooral de volgende ochtend merk na het stappen.
    Mijn haren, kleren, en Jas stinken gewoon als de pest naar die Smoke! =( Smerig....

    Ondanks alles is het natuurlijk een eigen keus voor mensen als ze willen roken!!
    Dus vandaar dat het argument van Boogiemaster voor Rook en Rook Vrije uitgaansgelegenheden waarschijnlijk een goede optie is.

    Edit:/

    @ Tsux

    Het alcohol gebeuren is inderdaad ook een Discussie die je kan gaan voeren. Hoe vaak worden mensen wel niet per jaar aangereden door Dronken mafkezen.

    Hoewel dit nog wel even mag duren, aangezien mijn vader een Slijterij heeft :cool:. Oftewel, nu een Alcohol verbod gaan uitbrengen zal niet gunstig zijn voor mijn leventje.

    Zoals ik aangaf eerder, vind ook ik het Mee Roken nog wel mee vallen. Althans, ik merk er weinig van na het stappen.
    (hoewel ik niet weet of er al wetenschappelijk bewijzen zijn dat passief mee roken echt slecht is?)
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin, natuurlijk hebben we dat niet nodig. We hebben het nodig gemaakt! 200 jaar geleden rookten mensen al, maar waren er geen auto's hor.

    Dat is luxe wat je hier als 'nodig' beschouwd. Omdat iedereen wil genieten van luxe producten moeten er fabrieken zijn en die hebben arbeiders nodig dus hebben we auto's nodig.
    En auto's als vervoermiddel zijn ook overbodig, maar dan moeten we moeite doen om ergens te komen en dat willen we niet...

    Nee, zowel een sigaret als een auto of een fabriek zijn overbodig. Maar de sigaret is het minst schadelijke van dit rijtje tegenwoordig.
     
  18. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    bwa ik denk dat de concentratie per kubieke-meter bij een sigaret in vergelijk met de lucht rondom een fabriek een pak hoger bij een sigaret volgens onderzoek is het lucht in een café waar er gerookt wordt ongeveer 90keer giftiger is dan het lucht langs een drukker verkeersweg.
    (nieuws van paar maanden geleden)
    concentratie van giftige stoffen is bij sigaret een pak hoger terwijl bij een fabriek de uitlaatgassen al voor een groot deel verdund zijn

    Ma ik vind als niet-roker soms echt klote als iemand bij mij in de buurt rookt ... normaal ff kan ik er tegen ma soms op fuifen en zo moet ik al hennig aangeshoten zijn om me daarmee nie meer bij te boeien
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja bij roken vergiftig je de kroeg, met een fabriek het hele land... :thumbs:
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Sigaretten worden ook mensvriendelijker gemaakt hoor. Zitten ook filters op :+
    Fabrieken zijn idd wel nodig dat weet ik ook wel.
    Alcohol is ook een genotsmiddel, dat ook schadelijk is (wel in mindere mate, maar toch)
    Daar wordt toch ook niet continu over gezeurd?
    Als ik 's nachts lig te kotsen van de drank is dat ook niet bepaald gezond voor je en op langere termijn tast dat je hersens ook aan.

    Alcohol verbod komt er toch ook niet? Is niet goed ook natuurlijk ook voor Mystery X ;)

    Had pas een leuke: "Roken werkt zeer verslavend, begin er niet aan"
    Die had ik nog niet in mn collectie :+
    Maar die slaat natuurlijk nergens op, als je een pakje koopt ben je er al mee bezig natuurlijk.

    Verder ga ik nog even nadenken over nuttigere argumenten + de rest van de discussie lezen, alleen nu ff geen tijd voor
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006

Deel Deze Pagina