1. JeePee

    JeePee Guest

    En je lever. Maar daarmee ben je alleen schadelijk bezig voor je eigen lichaam. Dat is met een sigaret dus niet het geval. Daarom zal er nooit een verbod komen op 'thuis roken' maar dus wel op roken in openbare gelegenheden.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat probeerde ik hem al duidelijk te maken in mijn voorgaande posts.
    Hopen dat hij het o.a. nu begrijpt.
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch noem je het slechts een fase die bij je leeftijd hoort :{ , Sigraten hoor je btw pas op 16 jarige leeftijd mee te krijgen.
     
  4. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    ik ben 15 (bijna) en steek ook af en toe een sigaretje op maar ik ben niet verslaafd en kan het ook gewoon niet doen maar ik vind het soms gewoon lekker, ik stoor me er ook niet aan als andere mensen het doen
     
  5. flipmode

    flipmode Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik overdreven is dat een hoop niet-rokers in mijn omgeving "bijna" een gruwelijke hekel hebben aan mensen die roken, terwijl ze zelf jarenlang hebben gerookt.

    bij mij is er een kerel op het werk, die ziet rokers als criminelen, terwijl zijn zoon (hij is achter in de 30 en werkt ook bij ons) een tijdje terug altijd stiekem beneden een sigaret kwam roken. haha vond ik altijd wel een raar gedoe.
     
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    hm... jah daar zit eigenlijk wel wat in jah :+
    (toen was ik heel even uitgeluld...)
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Achjah...
    Het blijft een leuke Discussie met mensen die voor en natuurlijk tegen zijn.

    Ik vind het eigenlijk belangrijk dat men geen last aan anderen moet bezorgen... Zoals bijvoorbeeld het roken in een Restaurant. Gelukkig zijn er nu rokers én Niet Rokers plekken.
    (hoewel ook niet altijd)

    En dan vind ik gewoon vervelend als er in eens sigaretten Smoke voorbij komt.
    Op een RokersVerbod in Openbare gelegenheden ben ik niet Tegen en zal dat wel prettig vinden. Maar ik ga er niet voor strijden ofso.

    Shit Happens gewoon in Life.
     
  8. basovich

    basovich Guest

    ...en door die fabrieken kom jij aan die sigaretten, nu blij?
     
  9. Shapes

    Shapes Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een tijdje naar deze thread en naar de meningen die gegeven zijn en ik zelf vind dat je het gewoon zelf moet weten dat je rookt als je andere mensen er maar niet mee lastig valt, we leven hier een een land waar je je eigen mening mag geven en waar je vrij geboren bent en kan doen wat je wilt dus ook roken en als er een rookverbod komt dan pakken ze eigenlijk een deel van je vrijheid af en dat mag niet.
    en dat voorbeeld van die fabrieken zijn ook onzin want fabrieken zijn noodzakelijk, stel dat je nu alle fabrieken op de hele wereld ineens uit zou zetten dan zou er niks meer geproduceerd en kunnen wij dus niet meer overleven.
    als je een voorbeeld of argument geeft geef dan een goeie en hou anders je mond gewoon
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat moet je dan ook niet zeggen.:+


    En @ Shapes.
    Fabrieken zijn niet noodzakelijk, maar ik ga hier niet verder op in want het heeft eigenlijk weinig met roken te maken.

    Wat betreft dat rookverbod, daar ben ik het niet mee eens.
    Ze pakken niks van je vrijheid af als ze roken verbieden.
    Er worden gewoon regels opgesteld in een land zoals Nederland en daar dient iedereen zich aan te houden om gezamenlijk in een prettige wereld te blijven leven... Maar... met verbieden los je eigenlijk weinig op in dit geval omdat er al een hoop mensen aan de peuken zitten en dan gaan ze ter protest gewoon door. Of het interesseert ze weinig.
     
  11. basovich

    basovich Guest

    voor mij is het BTW toch al afgelopen met kinderen die nog geen 16 zijn en gaan roken..ook als ze zich er bijv. stoer bij voelen enzo..echt zo van: 'joh, kijk mij eens met m'n petje en sigarettje' etc. maar dan gaan ze ook naar je toe en blazen ze zo'n walm in je gezicht en dan vinden meiden het ook nog stoer dat ze dan gaan roken, daar kan ik dan dus ook echt niet tegen he|:- , van mijn part mogen die mensen dan ook gewoon DOOD!!..

    zo vind ik dat ook met alcohol, een paar biertjes (lees hooguit 5) mag, maar dan wordt het teveel en gaan ze rare dingen doen, maak je dan niet in een kroeg ofzo dronken maar doe dat lekker thuis, net als roken...ik zou het dus ook niet erg vinden als roken op onze school verboden wordt.
    En dan heb je dus ook zo die hardcore flkkertjes enzo, die sta ik soms gewoon uit te lachen hoe zij staan te roken, proberen ze stoer tedoen met hun domme petjes en bommejacken:lol: ...ga toch weg man!
     
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Tom & Jerry mogen niet meer roken:
    Scène
    De Britse kinderzender Boomerang heeft op verzoek van Ofcom, de instelling die toezicht houdt op de Britse televisie, toegezegd de rookscènes in de tientallen jaren oude Tom en Jerry-cartoons weg te knippen. Ofcom heeft onderzoek gedaan naar het rookgedrag van de kat en muis na een klacht van een anonieme kijker.

    Stoer
    De instelling wist Tom zeker een keer te betrappen op het rollen en opsteken van een sjekkie. De scène komt vooral in aanmerking voor censuur, omdat Tom met de sigaret indruk wil maken op een poes. Kinderen zouden dan kunnen denken dat roken stoer is. Een andere scène die zal worden weggeknipt is die waarin Tom's tegenstander bij een partijtje tennis een dikke sigaar opsteekt en de kat daarmee probeert te intimideren.
    BRON

    Wat vinden jullie daar dan van?
    Ik vond dit dus echt belachelijk hea. In heel veel oude tekenfilms wordt gerookt.
    Ik heb me dr vroeger echt niet aan gestoord, ik dacht toen echt niet van "Goh, Tom die rookt om een poes te verleiden. Dat is stoer, dat ik ga ook proberen bij dat leuke meisje uit de klas"

    Daar ben je toch helemaal niet mee bezig als klein kind?
    Zie jij het al voor je? Een kind uit de kleuterklas: "Mag ik een pakje Pall Mall?"

    Ik wou dus nog veel meer typen... Alleen toen klikte ik per ongeluk dit scherm weg.. Handig meerdere dingen tegelijk doen ;)
    Ik ga morgen wel weer verder
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    O..... jouw argument snijdt trouwens ook geen hout aangezien er nog géén 400 jaar geleden óók geen fabrieken waren.
    En de mens heeft die periode trouwens overleefd nietwaar.
    En al die bedrijven zijn er trouwens gekomen door de hang naar luxe en de drang om te consumeren.
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik rook niet :)

    Ik neem het alleen op voor de rokers, omdat ik niet vind dat de anti-rokers zo moeten zeuren. Van meeroken ga je echt niet eerder dood hor, tenzij je altijd actief mee loop te snuiven bij de wel rokers.

    We gaan meestal 1x per week stappen, gaan we dan lopen zeuren omdat je 1 fokking avondje mee loopt te roken?

    Mensen zuipen zich gezamenlijk een lever-aandoening en vervolgens propt iedereen zich na het stappen volledig vol met shoarma of andere vettigheden die de aderen doen dichtslibben (om over de ongezonde gewoontes van de rest van de week nog maar niet te spreken...) en dan gaan zeuren over meeroken... =(

    Ik vind het gewoon zielig gemiep.

    Als iedereen nou op de fiets naar waar hij moet zijn gaat, alleen nog maar groentes (die overigens ook niet meer gezond zijn door alle zooi die erop gespoten wordt) en normaal vlees eet en er gewoon een gezonde levensstijl op nahoudt, dan kan ik me nog een beetje in zulks een kritiek inleven. Maar nu... nee...

    En dat het stinkt... Mja, ik ruik het niet, ik ben gewend dat er iemand rookt thuis dus ja... Maar goed, als ik op de driebaans snelweg sta, in de file, stilstaand, ja dat vind ik ook stinken, maar daar zeuren we niet over...

    Als ik veel tekenfilms gezien ben ik het wel, ik rook niet, case closed.

    Sterker nog zo'n 200 - 300 geleden ook niet volgens mij :)
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Tsux: :thumbs: _O_
    Eindelijk een niet-roker die continu loopt de zeuren.
    Een avondje uitgaan is sowieso niet bepaald goed.
    Ik zei het ook al, een heel groot deel loopt zich helemaal de lazerus te zuipen en midden in de nacht naar de shoarmatent (is wl lekker moet ik zeggen dat dat s nachts gewoon nog kan)
    Dan lopen we ook nog even te zeuren over rook.

    De laatste jaren wordt er alleen maar gezeurd over het roken.
    Jah het is slecht voor je. Je kán er eerder aan doodgaan.
    Dr is zoveel gevaarlijk in het leven.
    Een vrachtwagen die ondanks de dode hoek spiegel jouw nog steeds niet ziet op je scooter/motor en je kan dr ook aan zijn.
    (rare vergelijking misschien, maar het ís wel zo)
    De laatste alléén maar gemiep, gepiep en gezeur over het roken

    En idd, op een driebaans snelweg in een file van 20km (is wel gebruikelijk in NL zo ongeveer)
    Das ook niet lekker.
    En daar zijn ook goede alternatieven voor.
    Als de overheid nu het OV nog meer promoot en verbeterd kunnen er een hele hoop auto's de weg af.
    Tuurlijk, er zijn mensen waar het niet anders voor kan.
    Maar dr zijn dr ook zat die naar kantoor gaan, pakje aan, koffertje mee en die zitten de hele dag op kantoor.
    Als je verder niet weg hoeft van kantoor kun je toch net zo goed met het OV gaan.
    Jah, bussen stinken ook. Maar bussen vervangen wel veel auto's

    En nu dwaal ik zeker weer van het topic Roken?? Nah, vind ik niet, er wordt gezeurd over de stank en de giftige stoffen die er dan in de lucht van een café hangen.
    Als ik het goed heb kwamen de fabrieken in Nederland eind 1800 en pas na de WO I kwam het echt op gang
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  16. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het auto-argument van de rokers. Kijk, het is natuurlijk waar dat de gassen die uit auto's komen slecht zijn voor de natuur. Maar één, er wordt daar al aan gewerkt (hybrideauto's, filters etc.) Twee, het is essentieel voor de mens dat er auto's zijn om zo te kunnen leven als we nu doen. Roken daarentegen draagt totaal niet bij op wat voor manier dan ook aan de maatschappij. Mensen die roken kunnen net zo gelukkig zijn als ze niet roken, ondanks wat ze zelf zeggen. Want dat maak je mij echt niet wijs.

    En het is natuurlijk heel makkelijk voor rokers om te zeggen: "Jaaa maar dat en dit en zus en zo plus twee is ook schadelijk." En ? Is dat een argument om te roken ? Iemand zei in het begin dat roken een keuze is. Precies, je kiest ervoor om schadelijke dingen tot je te nemen. Je kiest er niet voor als je autorijdt om de natuur schade te doen, maar om je te vervoeren van A naar B. Je neemt geen sigaret voor het genot, maar omdat je verslaafd bent en dat de enige zaak is waarvan je rustig wordt. Mensen die gestopt zijn vinden het moeilijk omdat ze ernaar verlangen om weer rustig te worden, niet omdat sigaretten zo lekker zijn.
     
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    één: Fijn dat er aan gewerkt wordt, jammer alleen dat er meer auto's bij komen dan dat het zaakje beter wordt voor het milieu. 't Wordt de helft beter maar er komen 3x zoveel auto's, dat idee een beetje... We zien ook zooooveel Toyota Priusjes rondrijden...
    twee: Dat is niet essentieel, maar wij WILLEN zo leven en genieten van alle eigenlijke overbodige luxe. Dus eigenlijk omdat werk nu eenmaal auto's vereist mogen de rokers niet meer roken :confused:

    Roken is een keuze, net als ongezonde dingen eten en het is evenzo een keuze om de auto te nemen en weten dat je de natuur schade toe brengt. Want dat is gvd zeker wel een keuze, je kan ook de fiets nemen en de trein, maar dat wil niemand.

    Je hebt zat mensen die een sigaretje heel goed kunnen waarderen en dat ook echt lekker vinden. Je hebt ook pijprokers en sigaren rokers, dat zijn mensen die dat doen omdat ze het lekker vinden.
    Misschien vinden jullie de kersensigaren wel lekker, of de vanille sigaren, choco-mint sigaren heb je zelfs, ruikt best aangenaam!
     
  18. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG, vergelijk je nu auto's en fabrieken met een sigaret? Het gaat er niet alleen om dat het schadelijk is voor het millieu. Het gaat eraan dat je ongewild schade aandoet aan anderen. Je andere mensen laat stinken. Roken is een keuze, een keuze van jezelf. Als jij kiest voor roken hoef je andere daarmee niet lastig te vallen. Ik vind dat 't gewoon verboden mag worden in openbare gelegenheden. En dat niet-rokers dan maar niet naar de horeca moeten gaan als ze last hebben van de rook vind ik helemaal van de gekken.

    Als jij zo nodig een sigarettje wil roken doe je dat toch lekker buiten? Roken wordt niet verboden, alleen het roken in openbare gelegenheden. Dat moet voor iedereen leuk blijven. Als je 'n sigaretje nodig hebt kan je lekker buiten roken, waar je andere er niet mee lastig valt.

    En ben nou even realistisch. Auto's en fabrieken afschaffen? Geen stroom, geen energie? Met z'n allen in grotten leven als holbewoners. Vuur maken met vuurstenen? De door ons al uitgestorven dieren gaan opeten? Trek niet van die scheve vergelijkingen, daar schiet je niks mee op.

    Ik vind het altijd raar dat rokers zó in de defensie schieten. Je snapt toch zelf ook dat mensen last van jouw sigaret hebben? Als ik een scheet in je gezicht laat vind ik dat in principe hetzelfde effect hebben. Stank en giftige stoffen :+ . En dat wordt volgens mij ook niet echt op prijs gestelt ;).

    Anyway, ik vind dat roken gewoon je eigen keuze is. Maar je daar geen andere mensen mee moet lastig vallen. Als jij wilt roken moet je ook maar wat aanpassen door je sigaret buiten te roken of thuis. Misschien moet de horeca dan maar eens denken aan een rook-ruimte'tje. Waar rokers even hun shotje nicotine kunnen nemen. Alleen het gezelligheids roken moet dan wat later of eerder plaatsvinden thuis of buiten. Iig niet in openbare ruimtes.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  19. basovich

    basovich Guest


    compleet duidelijk.
     
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Met meerokers bedoelt hij de mensen die klagen omdat ze "meeroken". Niet mederokers |:-.
     

Deel Deze Pagina