Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    wat jij bedoelt heet nog altijd Trapezius en is onderdeel van de rug spieren

get you're facts together

oja wil je ook vertellen waarom dat niet effectief is? (de 3 groepen van je schouders apart te pakken? immers zijn het 3 aparte spiergroepen, en heeft het geen enkel toegevoegde waarde dit samen te trainen

Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    _O_ :emo:

3. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kun jij mij uitleggen dan waar het woord spiergroep voor staat? schouders in het algemeen lijkt me 1 groep of niet. Jij noemt nu bijvoorbeeld voorkant schouder 1 spiergroep |:- of begrijp ik je nu verkeerd.Trapezius maakt schouder wel af ( is maar klein deel). Voor MIJ is het NIET effectief om ze allemaal apart te trainen. Dan is de schouder net goed warm en dan ga je al weer door met een andere oefening. Met de military press train je bijvoorbeeld zowel de voorkant als de achterkant. Dus als je elk spiertje in je schouder op een aparte dag wilt trainen wordt je wel erg beperkt tot een paar oefeningen. Ook vindt ik het niet fijn om de schouders samen met de borst te trainen omdat je daarbij de schouders al flink belast. Maar ja mijn mening he :):

4. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    zie volgende

Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    Schouder koppen moet ik zeggen, Trapezius train ik met rug samen met achterkant schouders, voor- en zijkant pak ik dan op een aparte dag, misschien doen andere het anders, maar schouders is een spiergroep die je zeker niet moet overbelasten ivm blessures daarom zijn een "paar" oefeningen (8 setjes) meer dan voldoende voor elke schouderkop.

Verder is het natuurlijk onzin idd om je schouders samen met borst te trainen, maar ik heb ook nooit beweerd dat het verstandig is

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben net begonnen .. Ik heb nu al 2 dagen van spierpijn, maar ja het is voor een goed doel :) ik wil namelijk 10 kilo afvallen

7. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    grappig, ik wil er nog 10 bij hebben

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Zelfde verhaal hier, kan ook nog wel bij.
    Ben flink aan het trainen de laatste tijd, elke dag zowat 1 of 1,5 uur gefitnessed :)
    Nog een vraagje:
    hoe train je het best voor massa? ik doe zelf 10,8,6,6 (oplopend met kilo's)
    En kracht? Ik doe 6,6,6,6 (4x zelfde gewicht)

9. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    basis is 3 x 8
    daarop zelf verder kijken, is voor iedereen weer anders

kracht is 6 reps het max, daarna ga je geloof ik over naar massa, misschien kan je beter tot 4 gaan

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ok, bedankt.

En dan nog iets, als ik s'avonds wel eens gefitnessed dan krijg ik een korte tijd daarna even last van mijn ogen.
    Het is zeg maar net als je even in een lamp gekeken hebt, dat je niet kan concentreren op kleine dingen (lezen wordt even vrij lullig). Weet iemand of dat te maken heeft met het fitnessen? Ik heb ook lenzen, kan misschien daar ook aan komen.
    Het is opzich niet erg, maar het is even vervelend.

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    je bent begonnen met de kringspier? :x

12. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was al een tijdje van plan om te gaan fitnessen maar stelde het altijd maar uit maar vanavond ga ik:+
    maar ik heb een vraag: je kunt er ook aan "body pumping" doen, maar wat is daarmee het verschil dan met fitnessen en is het zwaarder?
    bij voorbaat dank

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Body pump is constante actie zonder de rust die er bij krachtoefeningen wel zijn. Ook pak je over het algemeen maar weinig kilo's op je barbell, de beginner zal met 3kg per kant al redelijk zwaar hebben. Bodypump is overigens erg goed voor vet verbranden :)

14. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt, dan blijf ik het houden bij fitness want ik doet et niet voor vet verbranding maar voor conditie, die is nogal beroerd na het feesten van deze zomer:+

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dan zou ik per training gewoon 2x cardio doen, en leef je daartussen uit op de fitness. Bodypump is trouwens niet verkeerd voor je conditie hoor, spinning is ook wel aan te raden :)

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat heb ik alleen na een set als ik te weinig adem heb gehaald :eek:

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mischien teveel bloed naar de spieren?
    Ik zou iig even naar een arts gaan ofzo want normaal is dit niet.

18. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja spinning ben ik ckr wel van plan. Ik ben namelijk zelf helemaal verslaafd aan wielrennen maar heb gehoord dat spinning wel ehh extreem is:+

19. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik doe het ook en het is keileuk!:) Dat extreme valt wel mee. Het is de eerste les misschien even afzien maar daarna gaat het veel makkelijker!

20. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik hou het bij krachttraining ^^
    Merk de laatste tijd dat ik een aardig stuk opgeschoven ben, alles kan nu een heel stuk hoger dan pakweg 3 maanden geleden en nu heb ik er ook echt plezier aan.
    En inderdaad, je moet je er 100% voor geven, en dus doen we dat ^^
    Vind het heerlijk.

En dat van die ogen, dat kan best wel aan het ademen liggen, ik zal daar eens wat beter op letten. Trouwens, de laatste tijd heb ik er geen last meer van gehad. Was ook maar 3 keer ofzo, en dan dat ik van half 11 tot 12 trainde ofzo, maar dat is ook al wel weer een tijdje geleden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina