Ik heb een digitale schotel staan en ook de pc en zelfs de dvd-speler op de tv aangesloten, dus aan het signaal ligt het niet. Ik ben ook bekend met het feit dat RTL vrij rood uitzend. Het valt me wel op dat het bij het xbox signaal (VGA HD Kabel) minder is (ook als ik een dvd kijk via de xbox). Ik heb de kleuren nu heel flets staan, dat ziet er natuurlijker uit, dus niet zo fel. Maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Ben ff opzoek naar een calibratie dvd om het voor de zekerheid te testen. Als het niet minder wordt ruil ik m zaterdag. In de winkels waren ze trouwens ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.
Misschien klopt het inderdaad dat ik overal te erg oplet, maarja dat is logisch als je zo'n tv koopt. Een vriend van me heeft er wel verstand van en hij zei dat het samsung eigen was (die felle kleuren). Hij had het erover dat ik beter philips of loewe kan kopen, omdat deze de kleuren natuurlijker weergeven. Delen jullie deze mening? En eigenlijk had ik beter een plasma kunnen kopen volgens hem, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik bang ben voor inbranders. Het wordt er allemaal niet echt makkelijker op.
Laatst bewerkt: 30 aug 2006