1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zijn Ponden en geen Euro's
    Dan ligt de prijs voor de 32" rond de € 1150

    Dat vindt ik voor een merk als MD Tech veelste duur.

    Een ingebouwde DVB-T tuner is weg gegooid geld.
    Geen enkele kabel-provider ondersteund deze namelijk.

    Koop liever een losse DVD/DIVX speler , deze heb je al voor nog geen € 50
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar onze plaatselijke boer bied de 26" voor 500 en de 32" voor 700 aan ;)

    En dan vind ik het wel mee vallen.

    Maar kwa HD kwaliteit is het een goede tv of juist niet? Want ik weet er niets van. HD Ready klinkt heel leuk voor mij, maar ik heb geen idee wat het betekend. Ik heb ook gehoort dat er veel tv zijn die net doen als of ze HD zijn, maar in practijk het helemaal niet zijn. Vandaar de vraag

    kreeg net te horen dat hij onderandere 1080p/60Hz aankan. en ook 720p/60Hz. Ik weet niet of je dat iemand meer zegt als mij ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn de voorwaarden waar een HDready LCD/Plasma aan moeten voldoen/

    De norm HD ready schrijft drie specifieke kenmerken voor:

    1. De verhouding van het beeldscherm moet 16 : 9 zijn
    2. De minimale verticale resolutie moet bij progressieve scan 720 (beeldlijnen)zijn.
    3. u moet in staat zijn externe apparaten aan te sluiten via YUV (Component) en DVI of HDMI

    Daarnaast is besloten dat zowel DVI als HDMI moeten worden ondersteund met een HDCP-systeem (High-Bandwith Digital Content Protection) om inhoudsproducenten tegen illegaal kopiëren te beschermen. Phocus hoefde alleen deze HDCP-functie toe te voegen om aan de HD ready-norm te voldoen.

    Er worden nog steeds termen gebruikt zoals HDTV en HDTV voorbereid.
    Maar wil je niet voor verrassingen komen te staan , koop dan een LCD/Plasma met het logo HDready.

    Met 1080/60hz = 1080i
    780/60hz moet 720/60hz zijn = 720p
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel, als hij het logo HD Ready mag dragen is het een goede HD tv. Mooi, dan koop ik die van 26" denk ik. 32" is toch net te groot voor mijn kamer. Aangezien te dicht bij een (grote) tv zitten ook niet fijn is.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hoort mij niet zeggen dat DM Tech een goed merk is.
    Ik hoor pas vanmiddag van het bestaan van dit merk.
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik heb ook nooit gehoord van het merk. En 500 en 700euro is niet eens zo goedkoop. Als je goed zoekt dan krijg je voor de prijzen een hd ready tv van een bekend merk.
     
  7. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het niet. Prijs vond ik eerst ook aanrekkelijk maar ben toch voor de LE26R71 gegaan.

    De "T" serie, dus ook de LE27T51B, is Samsung's budgetserie. De reactietijd van deze TV is allereerst 16ms eigenlijk te langzaam voor gaming. Daarnaast mag het contrast ook wel hoger (ik heb 3000:1 Dynamic, heb horen zeggen dat 2000:1 soms net niet genoeg is). Ook is de algehele beeldkwaliteit wat minder, ook met gewone televisie schijnt er soms een waas over het beeld te zijn..
    Ook mist een audio-out, dus je hebt alleen een audioout voor de headset, niet geschikt voor eventuele aansluiting op homecinemaset/stereotoren o.i.d. aangezien het geluid van een LCD niet super is.

    Maar als je geen 200 euro meer wilt uitgeven kan je het wel overwegen, zelf vind ik de 16ms response, de contrast en de algehele kwaliteit echter allemaal net niet.

    Ik heb zelf de LE26R71B daarom gekocht voor 785 euro, heel tevreden over alleen heb ik dode pixels, maar mag hem omruilen vd winkel.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  8. Chiwawaatje

    Chiwawaatje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een SamSung LE32M61. Op de xbox ziet het er prachtig uit, maar als ik tv kijk (digitaal/schotel) zien de mensen er rood uit. Ik heb alle instellingen geprobeerd (kleur/tint/contrast/enz), maar het ziet er onnatuurlijk uit. Kijk ik te kritisch of lopen meer mensen tegen dit probleem aan? Iemand enig idee hoe dit bij te stellen is? Ik zit nu te twijfelen of ik mijn tv ga ruilen. Zijn deze problemen LCD eigen of misschien samsung eigen?
     
  9. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als de (huids)kleuren er wel realistisch uitzien als je bijv. een dvd'tje kijkt dan ligt het aan het signaal ;)

    Kabel ziet er sowieso gaar uit, op lcd ziet het er waarschijnlijk net iets erger uit dan op je oude tv. Aan de beeldbuis ben je gewend en let je niet zo op de 'fouten', je wordt denk ik afgeleid door het trillende scherm en de scanlines :+
    Een beeldbuis is zo onscherp dat dingen als ruis ook ietsje minder opvallen. De "over saturated" kleuren kan een lcd idd slecht aan en dat valt op, maar op een gewone tv zie je het ook...
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Heb dat rode gezichten soms ook op mn philips lcd, alleen bij analoge tv, discovery channel soms es bij Rex Hun fishing :+ Verder nooit.
     
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Verydisco ziet er hier écht slecht uit (klinkt ook echt k*t)... Best jammer, komen af en toe wel droge dingen op. Kijk eigenlijk niet veel anders :+
     
  12. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Samsung LE32R71B kun je bij xbox360 settings gerust op 720p zetten toch?
     
  13. Chiwawaatje

    Chiwawaatje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een digitale schotel staan en ook de pc en zelfs de dvd-speler op de tv aangesloten, dus aan het signaal ligt het niet. Ik ben ook bekend met het feit dat RTL vrij rood uitzend. Het valt me wel op dat het bij het xbox signaal (VGA HD Kabel) minder is (ook als ik een dvd kijk via de xbox). Ik heb de kleuren nu heel flets staan, dat ziet er natuurlijker uit, dus niet zo fel. Maar volgens mij is dat niet de bedoeling. Ben ff opzoek naar een calibratie dvd om het voor de zekerheid te testen. Als het niet minder wordt ruil ik m zaterdag. In de winkels waren ze trouwens ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.

    Misschien klopt het inderdaad dat ik overal te erg oplet, maarja dat is logisch als je zo'n tv koopt. Een vriend van me heeft er wel verstand van en hij zei dat het samsung eigen was (die felle kleuren). Hij had het erover dat ik beter philips of loewe kan kopen, omdat deze de kleuren natuurlijker weergeven. Delen jullie deze mening? En eigenlijk had ik beter een plasma kunnen kopen volgens hem, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik bang ben voor inbranders. Het wordt er allemaal niet echt makkelijker op.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is juist de bedoeling :)
     
  15. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze TV aan mijn Xbox 360 hangen (of eigenlijk andersom ;)) en deze ingesteld op 720P. Mijn TV kan ook 1080i aan maar 720P geeft toch een iets strakker beeld bij aktiespellen vooral.

    [​IMG]
    Philips 42PF9631D

    Ik heb de 360 aangesloten via component en het enige minpunt is dat je voor het geluid een verloopstekker moet hebben die de twee audio uitgangen van de Xbox verbind met een standaard koptelefoon ingang op de TV. Het geluid is dus niet zo mooi als het kan zijn maar ook zeker niet slecht.

    In bestelling heb ik nog een Denon DVD-2910 staan maar waarschijnlijk kan die niet meer geleverd worden en wordt het de opvolger daarvan. Deze hebben een HDMI uitgang en een upscaling chip voor weergave van 720P. Ik kan niet wachten! :)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij een aantal games is 1080i ook geen probleem.
    Merk wel dat bij snelle games (DOA4) het beeld op 1080i niet lekker loopt.
     
  17. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Naja, dat zei ik een beetje verkeerd. Het ligt meer aan de bron, tv is erg lage kwaliteit – ook al is je signaal goed.
    Via vga zijn de kleuren sowieso al fletser en minder fel. Dat komt doordat er op vga minder beeldverwerkers worden gebruikt door de tv. Je zal dus voor tv kijken andere instellingen willen dan voor xbox of een dvd. Helaas slaat de Samsung maar 1 instelling op dus, je zult dus vaak aan de instellingen moeten prutsen...

    Als je een goede dvd speler met een nette kabel hebt aangesloten en je bent dan nog niet tevreden als je dvd kijkt kan ook een calibratie dvd er weinig aan doen denk ik...
    Je kan wel je tv laten calibreren door iemand met apparatuur (zie evt. Htforum.nl daar staat er van alles over) maar dat kost wel geld. Samsung tv’s schijnen het na calibratie overigens best goed te doen, dwz: vrij natuurgetrouwe kleuren.

    Als je de kleuren op alle bronnen niet zo mooi vindt of je kan niet leven met de instellingen voor tv die je nu hebt kan je misschien inderdaad naar een ander scherm kijken.
    Ik denk echter dat je bij iedere tv net even andere instellingen moet hebben voor tv kijken omdat ze imo eigenlijk allemaal niet echt een mooi plaatje neerzetten met tv sigaal.

    Wat, naast ‘settings per input’, ook belangrijk is aan een tv is dat je de backlight goed kan dimmen. Bij de M61 vind ik het beeld te donker met een hogere energy saving, of veel te licht met een lagere stand.

    Naar Philips en Loewe lcd’s heb ik niet zo veel gekeken, zijn ook behoorlijk duur als je een goed model wilt denk ik?
    Ik vind het beeld van de Sony S2000 en V2000 erg mooi maar die hebben ook vrij harde kleuren. Je kunt evt. ook kijken naar de JVC x70, goede kwaliteit tv met scherp beeld en iets minder harde kleuren.
    De kleuren van de Sony en JVC vind ik natuurgetrouwer overkomen zonder flets of waterig te worden. Dus gewoon helder maar niet zo fel. In een van de vorige delen stonden twee plaatjes van de Sony en een Samung naast elkaar (helaas even niet terug te vinden omdat die draad tijdeljik dicht is). Daar zie je dat de kleuren op de Samsung tv’s te fel zijn (dat kan natuurlijk ook voor een groot deel liggen aan instellingen en fotocamera’s...)
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je zo'n mooie tv hebt, een Denon 2910 hebt besteld zal je toch ook vast wel een receiver hebben, of heb je geen audioset?

    Mvg,

    Sjoerd
     
  19. Chiwawaatje

    Chiwawaatje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Benson, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb ook ziten kijken naar sharp beeldschermen. Deze vallen in dezelfde prijsklasse als wat ik nu heb. Ik heb eigenlijk samsung genomen omdat het design naar mijn mening mooier is. Ik neem je adviezen mee in mijn beslissing. Ik ga vanavond nog een beetje rommelen met de instellingen, kijken of ik een goeie instelling kan vinden (heb trouwens al lang zitten rommelen met de instellingen)
     
  20. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nog niet, het geld is op om eerlijk te zijn :'-( Mijn volgende aankoop zal zeker wel een audioset worden, waarschijnlijk ook van Denon. Ik heb bij mijn TV trouwens wel de Pixelplus 2 optie uitgezet. Dat geeft vooral bij analoge TV beelden een veel mooier plaatje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina