1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Backwards compatible [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    We zijn weer toe aan een nieuw deel!


    Allemaal leuk en aardig zo'n nieuwe Xbox 360 console, maar moet je straks twee consoles naast elkaar hebben om ook je oude games te kunnen spelen? Dit was een vraag welke bij veel gamers boven kwam toen de Xbox 360 aangekondigt werd. [/B]

    Deze zogeheten 'backwards compatible'-optie, oftewel; het spelen van Xbox spellen op de Xbox 360, was lange tijd onzeker. Inmiddels weten we dat sommige titels wel, en anderen niet direct speelbaar zullen zijn op de Xbox 360. Peter Moore heeft nu aangegeven dat er binnen twee weken een lijst uitgegeven zal worden waarop alle games zullen staan die vanaf dag 1 te spelen zijn op de Xbox 360.

    Hoewel hij nog niet aan wilde geven om welke games het precies ging meldde hij ook meteen dat enkele games meteen gespeeld kunnen worden. Deze games zullen dus op de lijst verschijnen welke vanaf Xbox.com te halen zal zijn. Deze lijst zal in de loop der tijd uitgebreid worden met meer titels.

    Helaas was het niet mogelijk om alle games in één keer een behandeling te geven en beschikbaar te maken. Dit komt omdat iedere game zijn eigen unieke geschreven code heeft waar naar gekeken dient te worden.
    Let wel op als je een Xbox 360 gaat kopen; een hard disc drive is een vereiste om je Xbox spellen te kunnen spelen.[/COLOR]

    De lijst met Xbox games die momenteel worden ondersteund is hier te vinden: Link naar het voorgaande deel:
    De startpost is overgenomen uit het eerste deel, met dank aan boss! :b:
    Let op: de link naar het eerste deel werkt niet! I.v.m. de traagheid van het forum is dit deel tijdelijk verwijderd.
     
  2. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey..

    ik ben net nieuw hier op dit forum.. en weet ook niet precies wat de bedoeling van alles is.. en wat ik te vragen heb zal vast al lang geleden in deel 1 zijn behandeld..

    maar die heb ik niet geleze.. dus vraag het nu maar.. in de hoop dat iemand antwoord.. :p

    ik heb vanaf de release de 360 en me xbox verkogt.. sindsdien heb ik sommige oude xboxspellen gewoon kunnen spelen..

    maar enkele (in mijn geval maar 2) heb ik nooit meer kunnen spelen..
    (brothers in arms.. road to hill 30.. en Burnout..)

    mijn vraag is dus.. gaan ze vanaf nu alleen de lijst bewerken met xboxspellen die nu nog uit zullen komen..

    of is er ook nog eens kans dat deze 2 spellen er straks bijkomen.. ??

    ik hoop dat iemand het weet en antwoord.. :)

    alvast bedankt..
     
  3. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Links 2004 bc, hoe heerlijk is dat om dit geweldige sportspel nu op de 360 te kunnen spelen, mijn dag kan niet meer stuk.
     
  4. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt PGR2 nou voor de 360? ik weet zeker dat dat door meer mensen gespeelt wordt dan andere games die in het lijstje staan.

    NIET EERLIJK​
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Omdat ze willen dat je PGR3 koopt.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, is ook zo bij Far Cry, die is ook niet BC omdat ze willen dat je FC Predator Instincts op de 360 koopt.
    Is met wel meer spellen zo, beetje jammer dat selectieve beleid.
    Dat is op de PS3 wel beter geregeld, die is 100% BC.
     
  7. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Gamer.nl

    We zijn nou een dikke half jaar verder en het is nog steeds niet 100% in orde :emo: Wat ben ik blij dat het straks wel in orde is met de PS3 zeg.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Tja hardware matig is altijd makkelijker dan software matig .. Ik heb eerlijk gezegd maar 1 b/c spel gespeeld en dat is Halo 2 ... Ik wacht nu echter op de BC van Unreal
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Tsja ik snap niet dat MS hier niet eerder had aan kunnen denken in plaats van om de zoveel maanden met een patch te komen. Het is een klein iets om rekening mee te houden, maar helaas.....
     
  11. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Hebben we hier nou zo lang op gewacht... =(
    Ik wacht iig nog ff op Sudeki, DoaX en RalliSport Challenge 2.
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk Counter Strike :)
     
  13. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand uit ervaring vertellen of SC Chaos Theory goed werkt op de 360? (Lees: loopt niet na het 2de level vast en loopt zo ongeveer zoals die op de Xbox 1 liep)

    Zoja, dan koop ik hem voor een paar knaken :cool:.
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is Conker: Live & Reloaded nog steeds niet aan de lijst toegevoegd? Hij is door MS zelf ontwikkeld, dus het zou me wel logisch lijken als je dit spel zou kunnen spelen op de 360...
     
  15. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    het is weer fijn dat ze willen dat ik PGR3 koop. weten ze zelf dan niet dat deel 2 beter is (in ieder geval realistischer)
     
  16. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, toppie, maar bij mij loopt hij nog wel eens vast met een zwart scherm. Gebeurt ongeveer eens in het kwartier ofzo. Heb jij (of jullie) daar ook last van?
     
  17. genetic

    genetic Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar mijn counterstrike loopt voor geen meter. De framerate zakt soms in, het laadscherm verdwijnt soms, en het ziet er zelfs nog lelijker uit dan normaal. Oh en soms is ie buggy, wil ik een bullpup kopen staat er een plaatje van een frag grenade. Maar goed ik kan em iig spelen. Nu is het wachten op return to castle wolfenstein, dat waarschijnlijk nu wel dood zal zijn op live:'-(
     
  18. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen last bij mij, Links loopt echt als een zonnetje en ziet er ook nog eens stukken beter uit als op de oude Xbox. Welliswaar met zwarte balken aan de zijkanten maar echt storend vind ik dat niet. Heb op een ander forum gelezen dat je je instellingen op 480p kan zetten, wellicht dat daarmee jou probleem verholpen is. Gisteren weer een tijdje gespeeld en dan weet je gelijk weer wat een klassetitel dit spel toch is, hiermee vergeleken is de Tiger Woods serie weer gedegradeerd tot een simpel kinderspelletje.
     
  19. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat nergens over. Halo2 is ook compatible en Halo3 ga je daardoor niet laten liggen.

    Beide PGR games moeten backwards compatible worden. Evenals Outrun2 en 2006. Zo moeilijk is dat toch niet.

    Al die brakke games op de lijst die toch niemand heeft... Waarom?
     
  20. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Goh als ik deze reacties zo lees dan ben ik blij dat Sony het straks met de PS3 de BC wel 100 % in orde heeft :)
     

Deel Deze Pagina