1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Welkom in het tweede deel van de monitor thread! :)

    De startpost is overgenomen uit het eerste deel, met dank aan L3MMING! :thumbs:

    Link naar voorgaand deel:


    Het leek mij handig om even een aparte thread te maken voor het aansluiten van je Xbox 360 op een VGA monitor.

    Dit omdat het display menu van je xbox wijzigd als je de VGA kabel en in drukt, en omdat er een aantal functies niet door de VGA kabel worden ondersteund die wel door de HD/TV kabel worden ondersteund.

    (alle vragen en antwoorden over VGA werden in de HDTV Thread ook onder gesneeuwd door HDTV vragen en antwoorden.)

    Even een paar dingen die je op dit moment moet weten over de VGA kabel van de XBOX 360:

    1: De inhoud van de verpakking van de VGA kabel.
    2: Backwards compatibiliteit.
    3: Resoluties

    1: Een VGA kabel met Optische uitgang, 15 pins SUB (VGA Stekker) en links en rechts tulp uitgang. 2 adaptertjes, 1 om je L&R audio naar een 3.5mm jack om te vormen, en een Gender changer voor je 15 pins SUB. Update: Deze genderchanger zit niet bij alle merken kabels. hij zit iig standaard bij die van Microsoft zelf.

    Gender Changer: oftewel geslachts veranderaar.

    Door deze gender changer is het mogelijk ook ook monitors waar alleen een kabel aanzit, en geen ingang op zit aan te sluiten.

    2: De automatische updaters van een aantal spellen zijn nog niet compatible met de VGA kabel. Je krijgt dan de melding dat je resolutie niet compatible is met dit spel, en of je dit even zou willen veranderen bij je display settings.

    Je kan ze echter allemaal uitproberen, maar dit zal niets aan de melding veranderen. De enige (op dit moment) mogelijkheid om dit te omzeilen is door je xbox tijdelijk weer op een tvtje aan te sluiten. En hierop je updates uit te voeren voor je weer op je monitor verder kan.

    Onder andere Halo 2, Halo 1 en Forza Motorsport hebben hier last van.

    (ik hoop dat ze dit in de toekomst oplossen.)

    3: Zodra je je 360 opstart met de VGA kabel er op aangesloten. Zul je er achter komen dat het display settings menu flink veranderd. De enige 2 mogelijkheden die er staan zijn Resolution en Format.

    Met resolution kun je de scherpte en de "zoom" van je scherm instellen. waar je echter wel op moet letten is dat er vrij aparte keuzes voorkomen. Zo kun je door alleen je resolutie in te stellen een vrij uitgerekt beeld krijgen wat je vroeger had als je je Normale tvtje widescreen te verduren gaf. Dit is echter geen widescreen instelling.

    Bij Format kun je wel de werkelijke instelling voor een breedbeeld monitor toepassen.


    Verdere weetjes.

    Geteste spellen:

    (laat het svp weten als je het getest hebt en het er bij jou anders uit ziet.)

    Need For speed Underground: Drukt zijn beeld samen naar het midden van het scherm, en is dus nog niet geoptimaliseerd voor monitor gebruik.

    Halo 2: Updater wil niet draaien op de VGA kabel. Als de update op een tv is gedraaid, geen problemen meer.

    Halo 1: Idem aan Halo 2

    Forza Motorsport: Updater wil niet draaien met de VGA kabel.

    GTA III: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, Vreselijke gameplay LAG.

    GTA Vice City: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, verder geen problemen.

    GTA San Andreas: Gameplay lag bij het opstarten, dit gaat na verloop van tijd over.


    Heb je andere spellen positief of negatief getest op een VGA monitor, (het liefst de eerste keer dat ze dus je xbox ingaan) vermeld het dan in dit topic.


    De Gender Changer:
    [​IMG]

    De 2x tulip naar 3.5mm Jack: [​IMG]


    Omdat er veel naar gevraagd wordt staat hier nu ook de foto en link voor mensen die hun Computerboxjes, welke geen ingang maar alleen een uitgang heeft bij hun VGA monitor willen gebruiken.

    Dit kabeltje ik eigenlijk hetzelfde als de 2xtulp naar 1x 3,5mm jack maar dan met een vrouwelijke 3,5mm jack.

    http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9584
    [​IMG]


     
  2. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand zijn ervaringen van de SyncMaster 730BF 17" ook geven? (zwarte balken etc..)

    Verder heb ik gewoon de VGA hd kabel nodig van MS toch? is dat de beste of is er een andere/goedkopere/betere kabel?

    Dank voor hulp!
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2006
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    @Arjan: Is wel leuk dat je een nieuw deel maakt hierover, maar je hebt het oude deel verwijderd. Nu ben ik m'n coole post-count kwijt. Ik heb van 960 post opeens maar 720 posts.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanwege de traagheid van het forum zijn de voorgaande delen tijdelijk verwijderd!
     
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, laat die PM die ik je gestuurd heb maar zitten dan.

    Wou tevens ook nog gaan vragen waardoor het forum de laatste tijd zo traag is, dan is dat dus de reden.

    Is het ook echt tijdelijk, of moet ik nou weer een jaar mooie posts maken voordat mijn mooie POST-COUNT op 970 ligt?

    /Mod Hehe, je hebt PM :) -Arjan

    *PM Gelezen.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006
  6. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmkay, ik zal nog wel de laatste post plaatsen (was toch van mij ;))

    Ik heb bij bijna elk spel last van grote zwarte balken op mijn monitor.
    Is een 19'' Iiyama en als ik een xbox 1 spel erin doe is het geen probleem, ook niet met saints row demo, maar met de rest balken die de helft van het scherm innemen.

    Is dit op te lossen?
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Breedbeeld scherm kopen. Is het echt met ALLE spellen dan? Spellen als FarCry of Table Tennis hebben geen balken namelijk.
     
  8. Miracle

    Miracle Guest

    Is het mogelijk om op een Samsung SyncMaster 19'' 930BF een Xbox 360 aan te sluiten?

    Thnx.
     
  9. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel mogelijk, maar omdat het geen breedbeeld monitor is zul je last krijgen van balken.
     
  10. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft er overheen gelezen? Hier nog een Keer O-)
     
  11. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus Forza Motorsport nieuw gekocht en probeerde het op mijn monitor, stond er dat de VGA kabel niet de 50 hz kan draaien die nodig is voor dat spel.

    Ok ik dus aansluiten op mijn tv, geen update oid, hij speelt gewoon af.
    Ik maak snel een account aan en ga hem weer aansluiten op mijn monitor, en nu krijg ik wéér die melding dat de vga kabel niet 50 hz kan draaien, wat moet ik doen?
     
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    @wessiej,

    wat je moet doen is de resolutie van de monitor op 640x480 zetten, dan draait ie em gewoon, ook moet je de xbox aan een gewone tv hangen met die meegeleverde kabel in het premium paket en daar de xbox op 60 hertz zetten. Dan weer aan je monitor en de resoltie op 640x480 zetten. das alles
     
  13. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Voor de liefhebbers :thumbs:
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Jouw scherm is erg aardig!
     
  15. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zeer te spreken over de vga kabel. Ben benieuwd hoe Saints Row er straks uitziet in 720p. Nu heb ik een vraagje: hoe kan ik mijn headset aansluiten? Uiteraard gaan die rode en witte kabel in m'n 2x tulip naar 3.5mm Jack, maar waar kan ik me headset aan sluiten? Daar snap ik ff niks van.

    Ik speel nu namelijk de hele tijd zonder geluid.

    Zal straks btw nog wat pics posten op hd resoluties van saints row en oblivion.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  16. Silent522

    Silent522 Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    ik volg dit topic nu al een paar weken omdat ik tussen nu en december ook een 360 ga halen en wil wel het liefst gelijk op HD spelen.

    vind het erg jammer dat het vorige topic verwijderd is trouwens want daar stond nog erg veel informatie is.

    heeft iemand ervaring met de syncmaster 230B die is 20" en maar rond de 250
    en BOSS waarom heb je voor die monitor gekozen en niet voor die 203B bijvoorbeeld, je gebruikt hem zeker ook als TV ofzo?
     
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn breedbeeld begint kuren te krijgen (normaal tv doet ie perfect maar ondanks dat het een 100Hrtz. tv is heeft ie erg veel moeite met de xbox360 op 60Hrtz.) En ik voel er nog niet veel voor om een HD-Ready tv te gaan halen.
    daarom wil ik voor een goede pc monitor gaan (liefst breedbeeld 19'') om daarop met de 360 op 720P te gamen.
    nu is de eerste vraag of dat kan (ik weet al wel dat ik er dan een kabel voor moet kopen maar ik wil weten of je dan ook op 720P kunt gamen)
    en de tweede vraag welke dan de beste keus is (prijs maakt mij niet zo heel veel uit maar het liefst rond de 250/300 en MAX 500 euro)
    ik heb er zelf al 2 gevonden maar ik weet niet waar ik op moet letten dus ik hoop dat iemand mij hier wil helpen
    alvast bedankt voor de hulp, en hier zijn de links naar de 2 monitors die ik zelf al gevonden heb:

    https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2620
    http://www.alternate.nl/html/produc...V3LU61&showPriceChart=false&showTechData=true
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dan waarschijnlijk een VGA kabel nodig, die kun je in de betere gameshops kopen voor 30 euro (is de originele van Microsoft zelf).

    Om 720p te kunnen weergeven heb je in ieder geval een monitor nodig die de beschikking heeft over minimaal 1280x720 pixels.
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Oude VGA Topic is gearchieveerd (oid). Die word binnenkort nog terug geplaatst. Verder is de Sync. 940MW een erg mooie monitor door alle aansluitingen.
    Component, DVI, VGA, SCART, S-Video. Je kan er tevens TV op kijken.

    Ik zou zelf voor de Samsung gaan. Dit omdat het scherm een hoog contrastratio heeft. Verder zijn het ook gewoon top-monitoren. Anders moet je ze maar eens ergens allebei bekijken. Bij de Media Markt zal vast wel een zo'n scherm staan.
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je op een monitor speelt, speel je dan in 720p of 720i. Dacht namelijk dat veel gewone monitoren geen prograsief scan konden weergeven.

    (EDIT: Mijn excuses, ik had eigenlijk mijn vorige bericht moeten edit-en.)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina