Hoe kom je aan een perskaart

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door titan1980, 30 aug 2006.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik weet niet of ik hier goed zit, maar ben sinds gisteren de hele tijd bezig geweest om erachter te komen hoe je nou als website eigenaar aan een perskaart kan komen. Ik had net de NVJ aan de telefoon geloof ik, maar die geven alleen een perskaart aan mensen die er hun beroep van gemaakt hebben.

Ik doe het voor de passie en hobby samen met wat anderen, maar kan nergens iets van info erover vinden. Ik was op de Games Convention en je kon alleen in het business center komen met een perskaart en business card. Hoe kan je deze krijgen.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Door lid te zijn van de pers? Door bij de pers te werken? (en dus ook misschien de grotere en bekendere websites?)

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Geregistreerd Journalist zijn lijkt mij

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Perskaarten voor gamebeurzen?
    Dan hoef je voor zover ik weet geen geregistreerde journo te zijn.
    Voor Leipzig kon ik ook perskaart bemachtigen, maar komt misschien omdat het gerigstreerd staat bij KvK of omdat men zien dat je een serieuze site runt.

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Perskaart is nutteloos instituut waar een paar slimmerikken bakken met geld mee verdienen, het kost je een X percentage van je inkomen als journalist om een perskaart te bezitten.

Is nergens voor nodig en absoluut een verderfelijk iets.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, werken bij een site als Xboxworld en dergelijke moet daarvoor geneog zijn. Contacten hebben met bedrijven als Sony, Microsoft, Ubisoft, Nintendo e.d helpt ook.

7. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    nuttig om te weten! maar hoe kom je dan een beurs in zoals Games Convention, X06?? Bewijs meenemem dat je eigenaar bent van een gamesite, een crew hebt voor je site en dat je hem dagelijks update? oh ja, en een business card, moet je die zelf maken of hoe kan je die krijgen...

ik kreeg dit te horen toen ik bij business center was van GC dit jaar, en dat je of een perskaart of een business card moest tonen om erin te kunnen.

8. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Of je jat een perskaart van iemand die weggaat en je heet ineens Pieter de Veer 8)

* DF's manier op de EA World van 2005 :+

9. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben vorig jaar met een perskaart voor Mastermovies naar de Gamexpo gegaan.. Vriend van me heeft contacten daar met organisatie dus konden zo perskaarten krijgen :).

Deel Deze Pagina