Profielwerkstuk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joris, 11 sep 2005.

  1. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit vrij ingewikkeld in elkaar maar is wel mogelijk hoor. Als je van plan bent eentje te maken ga dan eerst goed op zoek naar de theorie en beslis dan of je denkt dat je het klaar kunt spelen.
     
  2. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Je moet een orgineel onderwerp kiezen en dan gewoon alles goed uitwerken. Let vooral op de netheid. Verder is iets extra's als een website waar je hele werkstuk op staat ook niet slecht. Dat krikt je cijfer nog extra omhoog.
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet ik, maar daarom is het heus wel te doen. :)
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaat het trouwens met het pws bij iedereen?
    Ik ben er mee bezig, maar ik misschien toch beter een ander onderwerp kunnen kiezen. Ik heb "het organiseren als evenement" gedaan voor economie, gewoon in verslagvorm, niet zelf een evenement organiseren ;) Heeft iemand toevallig dit onderwerp ook (gedaan) en heb je nog goede bronnen?
     
  5. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb vorige week mijn pws(Nederland en het Kyoto Protocol) teruggekregen en wat eraan verbetert. Volgende week dinsdag presentatie!
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand een leuk idee voor een muziek profielwerkstuk?

    Ik zit te denken aan muziekscholen en conservatoria vergelijken, waar ze elkaar aanvullen en waar ze totaal verschillen.
    Of iets over het ontstaan van Jazz, dan pak ik meteen geschiedenis erbij.

    Maar die ideeën spreken me niet super aan, dus als iemand nog een leuk idee heeft?
     
  7. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Iets met een gitaar misschien? Als praktische opdracht is het best te doen zelf een gitaar te maken. Als je creatief bent misschien zelfs het geluid te vervormen.

    Verder kun je het dus over legendarische gitaristen doen [Jimi Hendrix, Prince, onze eigen Eddy van Halen] en over de verschillende manieren waarop je zo'n ding kunt bespelen. Je kunt er de natuurkunde kant mee op, de geschiedens en dus puur de muziek.
     
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons op school deden twee mensen het over wiskunde binnen de muziek, in boeken als godel, escher, bach: an eternal golden braid staat daar ook meer over.

    (waren trouwens mensen met wiskunde A die het gewoon begrepen)
     
  9. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Heeeeeeeeeey :mad: er is niks mis met Wiskunde A :+
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    weet ik, heb t zelf ook gedaan :cool:
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf een gitaar maken is wel heel gaaf ja, maar ik heb 2 linkerhanden.. ;) En ik heb niet zo heel veel met gitaar. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik zelf trompet speel.

    Ik had inderdaad iets op internet gevonden over wiskunde en muziek, maar ik dacht dat dat te moeilijk was voor wiskunde A. Kennelijk niet dus, ga ik ook even naar kijken.

    Tnx allebei!
     
  12. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha zag toevallig dit topic trug en brngt weer leuke herrineringen in me op.
    Leraren die serieus doen over 'het profielwerkstuk'.

    Het stelt echt nix voor, destijds had ik um in 4uurtjes gemaakt en vriend van me zelfs in 2,5 :eek:

    We deden trouwens HAVO, maar dat zal wel niet zo heel veel verschillen van vwo en vmbo
     
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt dat het niks voorstelt. Dat wist ik alleen eerst nog niet. Ik dacht dat ik te weinig zou hebben en al weinig deed, blijkt dat ik met 10 of 12 kantjes al klaar was geweest i.p.v. de 28 die ik nu had. |:-

    @ Joene: Wat is je profiel eigenlijk? C&M dan?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    omg 4 uur, ik heb er een week over gedaan, en het was ongeveer 100blz.

    Cijfer was maar net een 7,6 (vwo) dus een Goed
     
  15. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    pws slaat nergens op mijne werd beoordeeld als een basisschoolwerkstuk daarna mocht ik er een middag aan werken om em alsnog goed te laten keuren volgens mij keuren ze em altijd wel goed.
     
  16. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    uiteraard, anders mag je geen examen doen, en dat is toch best lullig...

    Maar moet zelf dit jaar pas een profielwerkstuk maken (vwo -> gaan een amfibivoertuig ontwerpen en maken). Maar wij komen makkelijk aan de 80 uur per persoon, en zijn dan ook nog met z'n driën. Maar als het goed is wordt het ook wel wat
     
  17. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja pcies. Tis gewoon iets waarmee die leraren interessant willen doen, maar je moet er echt geen probleem van maken of zenuwachtig van raken:)
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja CM, met Eco 12 in m'n vrije ruimte
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens is niet iedere school snel tevreden, sommige scholen willen echt dat er een goed en verzorgd profielwerkstuk ligt. Het scheelt een hoop stress als je vroeg begint :eek:
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    en gezeik erover op de diplomauitreiking :+ :D
     

Deel Deze Pagina