Ik ben het niet geheel met je eens. Op het moment van de release van de PS3 zal Blue Ray (nog?) niet de standaard zijn. Dus is het het prijskaartje behoorlijk aan de hoge kant als je het bekijkt vanuit het oogpunt van de consument. Dat de PS3 niet duur is met als argument dat Blue Ray spelers rond de € 1.000,00 zullen gaan kosten is niet relevant voor veel gamers. Ik koop een PS3 om te gamen, en heel veel anderen zullen dat ook gaan doen.
Of Sony gelijk heeft dat de PS3 niet duur is gezien wat er allemaal mogelijk zal zijn in de toekomst is een waarheid die pas in de toekomst bewezen zal kunnen worden. Op dit moment zeg ik wel: De PS3 is duur, behoorlijk duur zelfs. Dat komt vooral omdat de Xbox360 al op de markt is en tegen de tijd dat de PS3 eindelijk in Europa gelaunched wordt zal de 360 waarschijnlijk nog goedkoper zijn.
Er zal vast verschil zijn in mogelijkheden en kwaliteit tussen beide machines maar of die verschillen een verschil van minstens € 250,00 zal rechtvaardigen lijkt me vooralsnog niet. De games op de 360 gaan er steeds beter uitzien, grafisch gezien is het voor een console next-gen (mits spelend op een goede HD televisie). Als Sony niet kan komen met next-gen graphics en daadwerkelijk next-gen gameplay vind ik een verschil tussen beide machines van dik € 250,00 teveel. Zodanig teveel dat ik nog een tijd ga wachten voor ik de PS3 ga aanschaffen.
Laatst bewerkt: 8 sep 2006