1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    laatste is heel cool!
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    AMSTERDAM - IBM is gestart met het verzenden van de microchips voor Nintendo’s nieuwe Wii gameconsole. Nintendo heeft nog geen lanceerdatum of prijskaartje vrijgegeven voor het spelletjesapparaat waar door velen naar wordt uitgekeken. Wel heeft de fabrikant gezegd dat de Wii voor kerst verkrijgbaar zal zijn.

    Voor de Kerst moet de Wii wereldwijd leverbaar zijn , maar de massaproductie moet nog beginnen.
    Als dat maar goed gaat.
     
  3. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0

    Klopt, ik bedoelde dat meer gewoon in het algemeen. En of een prijs te hoog is natuurlijk ook heel persoonlijk. Ik kan niet voor een ander individu bepalen of 600 te veel is. De vraag is of 600 euro te veel is voor de markt waar Sony zich op richt als geheel, en of dit problemen voor Sony gaat opleveren.

    Die vraag kan nu gewoon niet worden beantwoord. Dit is ook afhankelijk van de vraag of Blu Ray de standaard gaat worden. Daarnaast is het afhankelijk van de vraag of de extra opslagcapaciteit die Blu Ray Sony biedt voor haar games gaat leiden tot betere games dan de games van Microsoft die nog gewoon op DVD's verschijnen.

    Stel dat die verschillen in games wel ontstaan. Stel dat Blu Ray de standaard wordt. Dan komt het prijskaartje van de ps3 ineens in een heel ander daglicht te staan. Maar nogmaals, dit is allemaal speculatie. Het is gewoon nog te vroeg om conclusies te trekken over het product dat Sony uiteindelijk zal leveren. Je kunt wel voorspellingen doen en kritiek leveren op de handelswijze van Sony maar daar houdt het op.

    En wat het aantal gamers dat met een HDTV of een PC monitor gamed betreft... dat moet je niet onderschatten. Microsoft zet niet voor niets zwaar in op HD gamen. Dit is een onlosmakelijk deel van de next gen revolutie. Zonder HD gamen kan console gamen ook gewoon niet mee met PC gamen. Het aantal HD gamers zal alleen maar verder groeien, loop maar eens naar de mediamarkt of browse door de HDTV en VGAmonitor threads en je weet genoeg.

    Blu Ray staat overigens los van HD gamen. Ook de spellen van microsoft die via een DVD speler worden afgespeeld dienen voor het beste resultaat op een HDTV of monitor worden afgespeeld, dus dat argument snap ik niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het niet geheel met je eens. Op het moment van de release van de PS3 zal Blue Ray (nog?) niet de standaard zijn. Dus is het het prijskaartje behoorlijk aan de hoge kant als je het bekijkt vanuit het oogpunt van de consument. Dat de PS3 niet duur is met als argument dat Blue Ray spelers rond de € 1.000,00 zullen gaan kosten is niet relevant voor veel gamers. Ik koop een PS3 om te gamen, en heel veel anderen zullen dat ook gaan doen.

    Of Sony gelijk heeft dat de PS3 niet duur is gezien wat er allemaal mogelijk zal zijn in de toekomst is een waarheid die pas in de toekomst bewezen zal kunnen worden. Op dit moment zeg ik wel: De PS3 is duur, behoorlijk duur zelfs. Dat komt vooral omdat de Xbox360 al op de markt is en tegen de tijd dat de PS3 eindelijk in Europa gelaunched wordt zal de 360 waarschijnlijk nog goedkoper zijn.

    Er zal vast verschil zijn in mogelijkheden en kwaliteit tussen beide machines maar of die verschillen een verschil van minstens € 250,00 zal rechtvaardigen lijkt me vooralsnog niet. De games op de 360 gaan er steeds beter uitzien, grafisch gezien is het voor een console next-gen (mits spelend op een goede HD televisie). Als Sony niet kan komen met next-gen graphics en daadwerkelijk next-gen gameplay vind ik een verschil tussen beide machines van dik € 250,00 teveel. Zodanig teveel dat ik nog een tijd ga wachten voor ik de PS3 ga aanschaffen.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  5. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    laten we wel eerlijk blijven. XBOX360 400 euro. PS3 500 euro . (bijde hebben dan 20gb HD en bijde hebben hd ondersteuning) dus 250 vind ik beetje overdreven gezien.

    dan nog over dat die 600 te rechtvaardige is doordat er blu ray in zit is beetje bullshit, zoals Cyrax al zij moet het zich eerst bewijzen. En dus koop je een product waarvan je nog niet zekker weet dat het echt iets word, zometeen kun je hem nergens voor gebruiken (dus daar kunnen ze geen volle pond voor vragen). En daarbij zit er een bluray lezer in van de slechtste kwaliteit(lees sloomste 2x)
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je vergelijkt niet correct. De Xbox360 van € 400,00 is de duurdere versie met alles erop en eraan. De prijs van de PS3 is idd € 500,00, maar dat is de goedkopere versie (zonder HDD). De PS3 met alles erop en eraan kost € 599,00. De Core versie is € 300,00 dus het verschil blijft € 200,00.

    Dat verschil is dus al € 200,00. Dan zeg ik dat over een half jaar de Xbox360 zomaar € 50,00 (is wel een gok, exacte bedrag weet ik natuurlijk niet) goedkoper zou kunnen zijn dan dat hij nu is. Dus kom ik uit op een verschil van € 250,00.

    -EDIT-

    Het verhaal van mij hierboven zou weleens onzin kunnen zijn, als de goedkopere versie van de PS3 geleverd wordt met een HD van 20gig. Dat weet ik dus niet, is dat zo?
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  7. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp is Sony's online ondersteuning een netwerkkaart, een netwerkkaart driver en een TCP/IP stack, netjes! :D
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat is idd allemaal speculatie. Ik zit gewoon niet te wachten om BR door mijn strot geduwd te krijgen. En zeker niet voor zo'n bedrag. Universal Pictures steunt bijvoorbeeld alleen maar HD DVD. Dus dan kan ik niet eens films van het kaliber Munich, Jarheid en Inside Men op mijn PS 3 kijken? De strijd tussen BR en HD DVD kan wel eens een lang verhaal worden.
     
  9. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is al vanaf het begin toch al bekent,anyway De ps3 word standaard geleverd met HDD, de goedkopere heeft er alleen een van 20GB en de uitgebreide eentje van 60GB

    niet om het een of ander, maar de ps3 ondersteunt ook DVD, dus je kan die films dan wel kijke maar niet op blu ray disks:9

    /Mod Voortaan even de edit-knop gebruiken ipv dubbel te posten -/-Kameo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2006
  10. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het argument van je krijgt er een Blu-Ray speler bij die je als je hem lost koopt 1000 $ kost, dus je bespaart ook nog 400 $.

    Ik weet niet hoor, maar het lijkt me dat de BR speler in de PS3 nooit een volwaardige Blu Ray speler kan zijn. Anders zou je toch ook stand-alone spelers moeten hebben die goedkoper zijn dan de PS3 of heb ik het nou fout?
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, want op elke PS3 maakt Sony verlies. Ze winnen het terug met games en accesoires.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook nog maar afwachten!

    http://www.us.playstation.com/PS3/about.html

    Beetje flauw, ik weet het. :+
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier een paar prijzen.
    Samsung BD-P1000 $1000
    Pioneer BDP-HD1 $1500
    Sony BDP-S1 $ 1000
    Philips BDP9000 $1000
     
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    wat bij de xbox360 het zelfde verhaal is.
    de xbox360 word voor 575 euro (ongeveer) in elkaargeflanst, en je kan hem voor 300 al kopen...
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony hits stumbling blocks on road to recovery

    http://today.reuters.com/news/articlebusiness.aspx?type=tnBusinessNews&storyID=nT73859&from=business
    Ze zijn een beetje de weg kwijt daar bij Sony ..
     
  16. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Er zal een moment komen dat er geen DVD releases zijn, maar enkel HD DVD of BR. Na gelang wat de standaard gaat worden. ;)

    Aight. Hoe meer consoles er worden verkocht, hoe goedkoper de productiekosten per eenheid zullen worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2006
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja |:-Niet aan gedacht, maar alsnog zou ik liever een 'echte' stand-alone Blu-Ray speler gebruiken dan de PS3 om films af te spelen. Kwestie van gevoel bij mij, net als met de Xbox van nu.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, heb ik ook. Maar ook mede omdat mijn 360 ze niet goed afspeeld (veel framedrops) maar mijn PS2 gebruik ik ook nooit daarvoor.
     
  19. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt net alsof ik heb gezegd dat de prijs van de ps3 te rechtvaardigen is. Ik zei echter: pas als de ps3 er is en er zijn heel wat spellen uitgekomen op basis waarvan kan worden vastgesteld hoe die kwaliteit zich verhoudt tot de games van de 360 kan je pas zeggen of de prijs te hoog is of niet.

    Nu zal het natuurlijk ook helpen als Blu Ray de standaard wordt maar ook als dit (nog?) niet zal gebeuren Blu Ray zal ook kunnen zorgen voor betere games, doordat er meer ruimte is voor het opslaan van scherpe textures (dus mooier beeld en minder pop up), het programmeren van AI of het toevoegen van meer 3d publiek in voetbalstadions etc etc. Misschien zullen er alleen al door het verschil in specs al mooiere games dan die van de 360 kunnen worden gemaakt. Dit weten we simpelweg nog niet deze console want we hebben de spellen nog niet gespeeld. En ik heb niet de technische kennis om te bepalen hoe de specs van de 360 en de ps3 zich tot elkaar verhouden. Er zijn heel wat wizzkids die waarschijnlijk best veel verstand van zaken hebben die hier hun mening over hebben gegeven, maar ik zie het eindresultaat liever met mijn eigen ogen.

    Daarom kan je gewoon nog niet zeggen dat hij te duur. Of je er nou een BR speler bij hebt waarmee je HD films kunt kijken of niet. Je kunt hoogstens vinden dat 600 euro uberhaupt te veel geld is voor een console, maar dat is puur persoonlijk. Over de prijs-kwaliteit verhouding kun je nu gewoon nog geen conslusies trekken tot er veel games zijn.

    Ook vlak na de release zal daar nog weinig over te zeggen zijn. Wie zegt niet dat de spellen daarna niet heel veel mooier gaan worden, zoals je nu ook ziet bij de 360?

    Als Sony er in slaagt om aanzienlijk meer gamekwaliteit te leveren dan Microsoft, dan is de hogere prijs gerechtvaardigd. En als de games er ongeveer hetzelfde zullen blijken dan is dat ding te duur, misschien tenzij BR de standaard wordt en die speler in de ps3 een acceptabele kwaliteit heeft.

    Maar als er hier waarzeggers zijn of anderen die de mazzel hebben dat ze al heel wat ps3 spellen hebben gespeeld dan hoor ik het graag.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  20. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    twas ook maar flauw bedoelt:p, niet dat ik dat een serieus goed andwoord vond ofzow:):
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina