Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

1. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    600 euro is veel geld jah :).
    Maar wanneer je dit gaat vergelijken met Dj Stuff valt het allemaal wel mee.....
    En een hobby als dit is inderdaad vrij prijzig. Voornamelijk in het begin bij de aanschaf.

ALs je echter net als mij als een Drive In gaat Fungeren. Dus een DJ die op feesten komt draaien, en je krijgt wat naamsbekendheid dan verdien al gauw weer wat geld ermee :).
    En verder is het voor mij gewoon een verslaving, en dus gewoon iets wat ik erg graag doe, en het geld daar ook voor over heb.

Met de stijlen die je wilt gaan draaien is gewoon goed te beginnen. Alleen is de BPM velen malen sneller dan CLub en House.
    Maar in principe maakt dit vrij weinig uit.

Maar Sratchen tussen de sets door, vind zich toch voornamelijk in de Hip Hop en R&B Scene.
    Club en House is gewoon muziek die netjes aan elkaar gemixt wordt :). En eigenlijk nooit tot vrij weinig de scratch gebruikt.

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gamen is ook een dure hobby. Als ik kijk wat ik allemaal aan games heb uitgegeven
    Achteraf gezien had ik misschien wat langer willen sparen voor DJ stuff.
    Draaien lijkt me eigenlijk veel leuker dan gamen, ik luister toch al altijd muziek. Kan ik er beter een leuke draai aan geven :cool:

Ik zat nog op DJ Resource te kijken
    Lekkere regelgeving is er ook weer voor het draaien van legaal gedownloade muziek...
    http://www.djresource.eu/Forum/topic/3749/p/1/allofmp3.com---legalsounds---emusic-legaal/

Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik zoek nogsteeds een programma of iets waarmee ik op Internet eigen radio dingetjes kan maken en draaien. Nja, wel de bekende muziek dan, maar lijkt me wel cool om te doen. Zeker aangezien ik bijna alles wel heb nu. Dat je gewoon alles wat je draait/luistert uit kunt zenden over Internet en anderen kunnen luisteren.

4. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt een eigen radiostation op internet??
    Ik heb daar zelf wel programma's voor, alleen ik gebruik het nooit omdat ik een nogal slechte internetsnelheid voor die dingen heb.

Ik gebruikte Winamp en een plug-in (Shoutcast)
    www.winamp.com kun je Winamp downloaden

http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=90040

In die thread wordt in stappen uitgelegd hoe je een radiostation moet opzetten:
    1) Download the DNAS. You can find it here: http://www.shoutcast.com/download/license.phtml
    2) Run the file you just downloaded, this will install the DNAS.
    Download the DSP. You can find it here: http://www.shoutcast.com/downloads/...-2b-windows.exe
    Run the file you downloaded and this will install the DSP into Winamp.
    4) In the Start menu find the "Edit SHOUTcast DNAS configuration" and change the password to something other then "changeme". You can also take this time to change your listener count and port base if you wish.
    5) Open Winamp and load the DSP (Ctrl + P > DSP/Effect > Nullsoft SHOUTcast Source)
    6) In the window that pops up go to "Output" highlight "Output 1" and press "Connection".
    7) For the address leave it at localhost if the DNAS is on the same machine, otherwise put in the IP of the machine with the DNAS.
    If you changed the port in step 4 then put the value you entered in here.
    9) Change the password to what you entered in step 4.
    10) Change the "Encoder" to 1.
    11) Click on the "Encoder" tab.
    12) Select "Encoder 1" and change the type to "MP3 Encoder"
    1 Set the "Encoder Settings" to the quality you want.
    14) Start the DNAS (Start > SHOUTcast DNAS > SHOUTcast DNAS).
    15) Play a song in Winamp and press "Connect" under the "Output" tab of the DSP

Even die stappen volgen en als het goed gegaan is staat je radiostation dan online ;)

Hier is trouwens een speciaal topic voor: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=75117

Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  5. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Even eens een postje plaatsen...

Met mijn maat waarmee ik draai hebben we flink geinvesteerd in nieuwe apparatuur.
    Samen hebben we een Dj Booth gemaakt. Oftewel, een Tafel die makkelijk te vervoeren is naar feesten en waarop we onze spullen zijn tijdens feesten.

Ook heeft (mijn maat) nu 2x Scanners gekocht voor 800 euries. Voor de onwetenden op licht gebied:
    Scanners zijn 2 grote lampen waarmee je een erg mooi effect krijgt. Je kan ze gewoon als Discolichten laten fungeren. Maar ze zijn ook in te stellen als Stroboscoop of (laserachtig)
    Natuurlijk kan je daarbij alle kleuren, figuren en snelheden instellen.

Daarbij nog een soort MushRoom lamp erbij gekregen + natuurlijk de T-bars waaraan de lampen hangen.
    Verder heeft mijn maat een nieuwe Mixer gekocht.
    Deze Numark Mixer.
    Morgen ga ik hem eens even uitgebreid testen bij hem.

Verder ben ik nu aant sparen voor Pioneer spelers. Die hopelijk over 8 maanden aangeschaft kunnen worden.
    Echter is nog de vraag welke CD spelers van Pioneer.

De twijfel is er namelijk tussen:
    2x CDJ 800 MK2
    of
    1x CDJ 1000 MK3

Zoals je ziet verschillen ze flink in prijs. Voor 2x de Pioneer 800 heb je 1x de Pioneer 1000.
    Aangezien het een hoop geld is, is het natuurlijk even kijken wat het slimste investeren is.:)

Wanneer ik meteen voor de Pioneer CDJ 1000 MK3 zou gaan, dan zit ik dus wel een tijdje met 1x een Pioneer speler + 1x Numark speler te draaien die ik nu dus 2 heb.

Wanneer ik voor de CDJ 800 ga zit ik gelijk met een nieuwe mooi setje :). En aangezien de CDJ 800 al top is, lijkt het mij niet nodig om voor de CDJ 1000 te gaan.
    Echter leg ik deze vraag ook voor op verschillende DJ flora's om eens te kijken hoe men erover denkt.

Mocht je een duidelijk mening hierover hebben, dan hoor ik graag een reactie :).

6. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Jij praat nu over georganiseerde festivals denk ik ofniet? :)

Wat ik bedoel is het echte Drive In werk. Dus draaien op feesten bij mensen thuis...
    Als een Drive In.

Dus niet het draaien in Clubs of op Festivallen als Extrema Outdoor en Dance Valley.
    Op dat soort evenementen hoef je inderdaad niet je eigen spullen mee te nemen :cool:.

Overigens ga ik waarschijnlijk voor 2x de CDJ800 MK2 spelers!!

7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Mystery X: Je zou trouwens toch een zomermix maken??
    Is dat wat geworden of niet??

Ik weet nu haast wel zeker dat er de komende tijd geen DJ booth voor mij inzit :mad:
    Voor mijn studie heb ik een laptop nodig, die moet ik helaas gedeeltelijk zelf gaan meebetalen.

Verder, afgelopen donderdag begonnen met een "cursus" geluidstechnicus (meer voor rockbands dan)
    Ik ken iemand die ergens altijd het geluid regelt, die bood aan om mij het een en ander te leren.
    Donderdag alles aangesloten (microfoons, versterkers etc)
    Vrijdag waren de optredens, heeft hij mij een aantal dingen verteld over het "instellen" van het geluid.
    Nog niet zelf gedaan, maar dat komt nog wel.
    Ik ben gewoon altijd al geinteresseerd geweest in geluid, dus ik wilde het wel proberen.
    Ik denk dat het best lastig is om precies te horen wanneer iets écht goed klinkt, maar dat komt vanzelf wel.

8. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ Corossi

Dat is wel tof dan :). Altijd prettig om wat algehele kennis over zaken te doen...
    Dat met die DJ gear komt vanzelf wel goed. Misschien dat je over een jaartje of over een half jaartje voor een leuke prijs mijn 2 Numark Axis CR9 spelers over kan komen aangezien ik dan overstap op Pioneers.

Die ZomerMix moet inderdaad nog gefixt worden. Maar erg veel gewerkt! Dus komt goed!

@ Toa Tek

Inderdaad :cool:.
    Verder draaien we alleen nog maar. Produceren willen we pas over een tijd gaan doen.
    Aangezien we dat meteen goed willen aanpakken.

Eerst wat meer kennis erover hebben en wat ouder zijn. Verder moet er flink wat geld zijn wil je een fatsoenlijke productie maken.

Echter willen we met zijn tweeën wel BACK to BACK gaan draaien :D!!

9. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Luister terwijl ik dit Type even je geproduceerde Sound....
    Zo direct reactie.

Maar dus gemaakt met maar 1 programma? Namelijk die Reason 3?
    Doe je toch netjes, aangezien het lekker klinkt.

Om eens wat aan te pielen en wat kennis te vergaren is het misschien niet zo'n slecht idee om dit ook eens te proberen.

Pm je nog ;)...

10. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Mystery X-Let's Dance

Alloha mensen...

Om toch ook maar eens mijn kunsten te laten horen heb ik een Club/House Mixje opgenomen van 32 Minuten.

Gedraaid met: 2x Numark Axis CR9 + 1x Jb Systems Beat4 MK2

Tijd: 32 Minuten
    Stijl: Club/House

Tracklist:

1- FilturFunk - SOS (Hi Tack Remix)
    2- Djamin - Give You
    3- Amber - Sexual
    4- Pussy Cat Dolls - Buttons (WalterFierce Remix)
    5- Fonzerelli - Moonlight Party
    6- Joey Negro - Make a Move On me
    7- EveryBody on The DanceFloor

Ciao _0/

Hier te Downloaden:
    Mystery X-Let's Dance Mix

11. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor de PM ;) :9
    Ik heb nu ff geen tijd om hem te downloaden en te luisteren, zal vanavond of van het weekend wel worden.
    Maar de tracklist belooft al veel goeds :thumbs:

Ik ben hem nu aan het downloaden, zet ik hem zo op mn mp3 speler voor onderweg ;)
    Je hoort snel mijn mening

Ik heb hem geluisterd. Lekkere tracklist en mooi gemixd ;)
    Klinkt heerlijk.
    Ben je er nu lang mee bezig zoiets écht goed aan elkaar mixen?
    Mij zijn er trouwens geen fouten opgevallen hoor ;)

Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  12. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Je bent zolang bezig als de Mix duurt :cool:.
    Aangezien je hem Live draait kun je er ook niets aan veranderen als het niet zo lekker loopt.

Aangezien ik wel elke dag wat draai, is het gewoon een kwestie van oefenen :)...
    Ik heb gisteren nog op een feest gedraaid!

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, rlxd.
    Nah, ik dacht misschien ben je dr nu wat langer mee bezig geweest voor als dr per ongeluk een hele duidelijk draaifout in zou zitten ofsow.

Of je draaide die mix écht live op n feest?
    Maar klinkt iig heerlijk, net weer geluisterd ;)

Das mooi dat je weer op feest hebt gedraaid ;)
    Hoe vaak draai je nu ongeveer per maand op een feest?
    Of is dat heel wisselend

Je had wel op het introductiekamp van mij kunnen komen draaien :p
    Daar kon ik net zo goed draaien met amper ervaring.
    Dat was gewoon geluid van het oude nr snel wegdraaien en de andere opzetten (geen overgangen dus)

Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  14. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Neej, deze Mix is wel Live op mijn Kamertje gedraaid :).
    Niet op een feest ofso.

Maar het draaien op feesten is nog niet vast per maand ofso. Verschilt namelijk best flink.
    Straks in Mei met die ExamenFeesten is het bijvoorbeeld weer heel wat drukker.
    Het is nu gewoon een kwestie om een naam te krijgen in mijn omgeving.

Er zijn nu namelijk 2 personen. 2 Bedrijven die ons wel willen hebben als Dj's.
    Een ervan is écht vast... 3 tot 4 keer in de maand in een Zaal. Het andere bedrijf organiseert ook Feesten en zoekt dus nog iemand voor de muziek.
    Nu nog beetje onderhandelen :).

Als dit doorgaat, dan zal er eigenlijk best wel wat geld binnenkomen! Mijn pa gaat zo direct naar het bedrijf dat feesten organiseert.

Over je introductie kamp...
    Het ligt natuurlijk ook aan de muziek. Wanneer er alleen Top 40 wordt gedraaid wordt het lastig om te Beatmixen.
    Maar als er nog zo'n Kamp komt, moet je het maar even laten weten ;).

15. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Be Ready...

Alweer tijdje stil hier....

Lopen er eigenlijk behalve Tao_Tek en Jeroenski nog andere Dj's rond op dit forum?
    Of houdt het hier met 3 dj's op? :eek:

In elk geval zal ik binnenkort weer een Mix neerzetten!
    Heel wat ruiger dan mijn vorige zomer mixje, en ook weer wat beter.
    Dus houdt het hier in de gaten :cool:...

16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Marius draaide wel eens wat plaatjes. En ook nog eens helemaal mijn stijl. Weet niet hoe het nu met hem zit.

17. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Verwijs hem maar eens hierheen...
    Ben wel benieuwd naar zijn draaistijl :)!

Mixen van andere mensen zijn namelijk altijd welkom.
    Toa Tek laatst nog iets gemixt toevallig?

18. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Goed bezig dan!
    Ik zelf ben nog altijd bezig om een beetje fatsoenlijk bezig te zijn met Reason :cool:.
    Je bent er inderdaad zoals je al zei een lange tijd mee bezig voordat je het onder de knie hebt!

Ik heb echter nu een Vocal waarvan ik een Remix wil maken.
    Dus Tao Tek:

Kan je een Vocal in Reason zetten? Dus onder een bepaald instrument waarmee je dus de Vocal ook omhoog kan pitchen enz.

Zo jah... Zou je kunnen uitleggen hoe?

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Destijds was zijn stijl als progressive/techno te bestempelen.

20. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo tijd geleden dat ik hier ben geweest...
    Het lijkt mij wel mooi om écht vast te draaien (als je dr tijd genoeg voor hebt)
    Is het al wat geworden met 1 van die bedrijven of niet?
    Wel relaxed als het goed gaat ;)

Het introkamp en beatmixen... Dr werden idd wel nummers gedraaid waarvan ik wel weet dat het lastig om te beatmixen.
    Maar bv. Fedde Le Grand - Put Your Hands for Detroit. Ik weet eigenlijk niet of er ook een kortere radio edit is, maar degene die ze draaide en die ik ook mn comp heb, die duurt echt zo lang. Dan kun je echt wel gemakkelijk beatmixen.

Met van die nummers als Toppertje is het natuurlijk erg lastig, maar dr werden echt genoeg nummers gedraaid waar ze wel konden beatmixen.
    Er werd aardig wat Club muziek gedraaid en zo tegen de ochtend (:9) hardstyle.

Die introductiekampen zijn er elk jaar voor de eerstejaars ;) De eerste week van het studiejaar. Wordt bij jouw op school misschien ook wel gedaan.

Ik zit nu toevallig je zomermix weer te luisteren, hij blijft toch lekker gezellig klinken. Wat ruiger :cool: Dan ga ik het hier zeker in de gaten houden

Deel Deze Pagina