Bush wil marteling legaliseren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 9 sep 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    NY times stuk

. Eerst de geheime CIA gevangenissen en nu dit. Het lijkt me niet dat hier een discussie over gevoert hoeft te worden, maar toch benieuwd naar jullie mening. Om het zwak uit te drukken : Dit is niet goed voor mijn anti bush gevoelens

2. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.097
    Tja... die man is gek in zijn hoofd...
    Een gigantische megalomanische gek, met totaal geen normen en waarden...

Dit voorstel verbaasd me dan ook niets, en ook die beentenis van die gevangenissen niet. Toen de eerste berichten over die gevangenissen naar buiten kwamen, was het al duidelijk dat er weer eens strond ana de knikker was...

Nog 2 jaar en dan hopelijk een goede president in de USA, en anders zou de rest vand e wereld gewoon een grote boycott ofzo moeten houden...

3. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    idd. Er moet trouwens nog "wil" in de topic titel (met me domme hoofd vergeten, dus als een modje zo lief wil zijn dat even toe te voegen ?)

6. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Doei internationale beschaafde mensenrechten...
    Kijk, Amerika wilt altijd al anders doen maar die Bush joh, dit kan hij toch niet maken tegenover de bondgenoten? Waaronder Nederland?
    Hij maakt van Amerika zijn eigen wereld.

7. Wat een freak, zeg.

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het naïef om te denken dat dit niet al gebeurt. Als het in de vorm van een wet beschreven wordt is het duidelijk naar de rest van de wereld toe en kan er meer controle op uitgeoefend worden. Ook sta ik niet negatief tegenover extreem verhoormethodes bij terroristen. Dit kan immers mensenlevens redden.

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    In wat voor opzicht zou dit mensen levens kunnen kosten ? Hij schend al vele rechten en verdragen met zijn manier van handelen in Guantánamo bay. Terrorisme en extremisme is alles behalve gedaald, gestegen zelfs als je het hoofd van de terrorisme afdeling van scotlandyard moeten geloven.

Natuurlijk gebeurde dit al, nu wordt het alleen in de wet vast gelegt dat het nog is mag ook. Dit maakt de weg vrij voor ik weet niet voor gekken die ongetwijfeld loopholes in de wet zullen vinden. Verder is het (voor de zoveelste keer) in strijd met verschillende internationale verdragen.

Als je het stuk ook verder leest staat er expliciet gezegt dat er ondanks dat het dan in de wet zou worden vast gelegt de werkwijze van de CIA en andere geheimen diensten nog net zo oncontrobleerbaar blijft als voorheen.

Om dan nog te zwijgen over het feit dat bus hiermee net zo slecht zoniet slechter is als bijv Saddam him self , die zichzelf nu waarschijnlijk verdrinkt in ironie..

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Typisch George Bush....en typisch amerikaans .....mensenrechten waar zou dat voor dienen,waarschijnlijk vegen ze er hun achterste mee af.
    Gaan zij moslimfundamentalisten iets verwijten ,en dit terwijl ze zelf géén haar beter zijn....
    God bless america....jaja t'zal wel zijn....=(

Edit: waartoe dient de conventie van geneve dan nog eigenlijk....
    Ongelooflijk...die gozer moeten ze ginds direkt gaan afschieten ....het grootste gevaar heden is niet het terrorisme, maar wel figuren als die eikel van amerika .

Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  11. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    alsof ze het nog niet doen...

12. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bush is echt een maf ventje.. hij denkt dat hij vet bruut is enzo met die vage stem van hem maar hij stinkt jonge =P laat my dat werk daar maar es ff doen.. dan word het leuk (y) hahaha

13. mars15

mars15 Guest

Niks mis met die CIA gevangenissen, martelingen om informatie van terroristen te krijgen is imo ook goed

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wat funderen we onze mening weer goed :{

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hoezo.... Ze zijn er destijds al lang voor de burgeroorlog mee begonnen en het lijkt dat ze er nooit of nooit mee gestopt zijn.
    Alleen gieten ze het nu in een legaal jasje zodat ze ongestraft kunnen verdergaan zonder dat er iets of iemand in de rest van de wereld hun nog kan gaan terecht wijzen,omdat hun grondwet het dan toelaat en aangezien zij de machtigste natie op militair gebied op de wereld zijn is er dan ook niemand om hun te beletten hun praktijken verder te zetten...
    Het wordt hoog tijd dat europa zich op militair gebied losmaakt uit de amerikaanse invloed en hier onze eigen europese defensiebeleid op poten zetten en de nodige wapens en technologie ontwikkelen om op te komen tegen deze imprealistische agressor die de hele wereld wil overheersen.

16. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.097

Jammer dat zeer veel van de gevangen in Quantanamo en de gevangenen in Abu Graib er voor zeer kleine vergrijpen vastzaten... en niet met terrorisme te maken hadden...

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg je geheid de 2e koude oorlog zoniet WO3. Dit lijkt me dus niet direct een wenselijk scenario.

18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Omdat de terroristen éxact hetzelfde doen?
    Dus dat betekent dat Bush ook een terroristisch plan heeft verzonnen die mensenrechten schend, daar zullen wat internationale organisaties het echt niet mee eens zijn. Want wat doet Bush nou, hij verlaagt zich naar hetzelfde niveau als de Al-quada clan. Hoewel hij allang daar bij die grens zat natuurlijk, hij zo alleen nog maar meer zien dat hij ook een terrorist is, want dat is ie.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Als dat de prijs is die we moeten betalen om onder de amerikaanse overheersing uit te komen...ja graag dan.
    Nou is er de wereld óók niet beter op geworden....en wat wereldoorlog 3 betreft...de amerikanen zullen heus géén conflict met een europese gemeenschap die vanonder de amerikaanse invloed uit wil aangaan,omdat er dan een grote derde speler op de loer ligt ....en dat zijn de chinezen.
    Daar heeft amerika vooral schrik van en ze zijn nú al tacktische plannen en nieuwe wapens aan het ontwerpen om deze dreiging het hoofd te bieden.....
    En dit zegt al méér dan genoeg over de "vredelievendheid"van amerika....

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ervan overtuigd dat ik de derde wereldoorlog meemaak.
    Als ik nog ongeveer 50 jaar leef iig...
    Er moet dan echt een president gekozen worden in Amerika over een tijdje die echt alles omgooit, om echt ooit een soort van vrede te willen sluiten met oostblok-landen. Maar zal er zo iemand komen? Is het dan niet al te laat?
    Met dit soort ideeén/wetsvoorstellen kom je iig niet dichter bij de vrede, het is dan alleen maar verder weg te vinden.

Deel Deze Pagina