[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tijd terug hadden ze bij Van Leest en FRS waar ik kwam ook altijd een rock afdeling waar veel metal te vinden was. Nu zag ik bij FRS zo snel niets, tenminste, een boek over Epica, maar zo snel geen cd's en bij Van Leest een paar cd's tussen de popartiesten door en dan ook nog eens voor absurd hoge prijs. Heb geen zin om alle schappen af te gaan om te kijken of er een paar leuke cd's tussen zitten.
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah inderdaad. Heb laatst "The rise of brutality" van Hatebreed bij populair onder de H vandaan gevist in FRS :confused:.

    Bij de Fame in de Kalverstraat (amsterdam) hebben ze in de kelder ook een vrij grote rock afdeling.
     
  3. crazysoldier

    crazysoldier -

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij FRS en van leest enzo is het geloof ik zo, dat onder populaire muziek, alle muziek behalve klassiek en nog wat dingen wordt verstaan, dus niet echt als in populaire muziek ;)

    Zag laast dat er volgend jaar ergens eindelijk een album van In This Moment uitkomt, nog meer mensen hiermee bekend?
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    True. In Assen hebben we dan nog een winkel zitten is er een kleine Rockafdeling wat ook echt Metal bevat, alleen het aanbod is niet echt uitzinnig. Vooral ook de echte bekende bands zijn er te vinden. Daar koop ik mijn CD's dan meestal, als ik ze koop.
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Hier in Heerlen hebben we Satisfaction & Psycho Records. Satisfaction heeft een assload aan Metal CD & DVD's, ook veel band kleding enzo. Daarnaast kun je bij die zaak zo'n beetje ALLES bestellen. Het duurt dan wel even, maar je zult het absoluut krijgen. De prijzen liggen tussen de 11-18 euro voor CD's en 15-25 euro voor DVD's. Niet slecht, toch?

    P.S - De nieuwe Deicide is GEWELDIG...absoluut het kopen waard 8)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  6. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel het merendeel tegenwoordig online, vooral bij Displeased en af en toe bij large. In Den Bosch zijn er geen echt boeiende winkels meer (hoewel, er is er laatst 1 geopend met potentie), maar ik werk in Utrecht en daar zit een prima zaak genaamd Boudisque (is er ook in A'dam) met een erg goede selectie! En ja, deicide, geweldig!
     
  7. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoorde dat een tijdj terug(paar maanden) system in paradiso heeft gespeeld.. ik wist het niet eens *slaat zich zelf was er iemand bij?
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik wist het niet, maar ben sowieso niet echt op de hoogte van bands die hier in NL komen spelen.
     
  9. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    de meeste bands die ik goed vind spelen nooit in NL:mad:
     
  10. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Als de band in je avatar een voorbode is van wat je goed vind, ben ik daar erg blij om!!:D

    Het debuut van MH was natuurlijk fantastisch maar daarna is het zo verschrikkelijk ingezakt, maar goed das mijn mening.....
     
  11. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    ohhoooo, schandalig dat je dat zegt:p

    k vin al hun nrs goed, oud en nieuw, en alles wat er tussenin zit:D
     
  12. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand verder nog bekend met Entombed?
    [​IMG]

    [​IMG]
    Left hand path & Clandestine zijn echt klassiekers die in geen death metal verzameling mogen ontbreken!
     
  13. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    schandalig, meh. Burn My Eyes is super, de rest boeit me ook totaal niet.

    Entombed ben ik nooit zo'n enorme fan van geweest, maar dat komt denk ik vooral omdat ik van de nrs die ik gehoord heb de zang maar niks vond. maar volgens mij was dat allemaal wat nieuwer werk, was sowieso van die typische death 'n roll. Left Hand Path moet ik gewoon nog eens kopen, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Bands als Dismember en Grave ken ik wel al van die periode, hebben ook enkele juweeltjes toendertijd uitgebracht zoals Like and Everflowing Stream en You'll Never See. old school zweedse Death is van tijd tot tijd zo heerlijk! Ik neem aan dat je ook naar de geniale tour gaat van Grave, Dismember, Entombed en Unleashed? Hoewel, Unleashed boeit me eigenlijk voor geen meter, maar je kan niet alles hebben.
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet hoor, maar hoor altijd al die mensen zeggen van:

    "MH is nep geworden na debuut etc".

    Als ik naar nummers als Imperium, The burning red, The seasons wither en Five kijk dan moet ik het daar toch echt mee oneens zijn.

    Vooral five drukt een emotie uit die ik maar zelde hoor in muziek. Lees de lyrics en luister het nummer, see what i mean ^^.

    Het kan uiteraard dat je de muziek gewoon niet leuk vindt, maar ik vind het dan lastig te begrijpen dat je het eerste album wel vet vond.

    Goed, ieder zijn mening.

    Wat denken de mensen hier van lamb of god? Ik heb wat vids gechecked via youtube maar weet niet wat ik ervan moet denken. Is t de moeite waard om er eventueel wat van aan te schaffen? Zo ja, welke albums?

    Alvast bedankt.

    /salute
     
  15. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa prezies, nrs zoals Imperium, Seasons Wither, in prescence of my enemy, violate enz zijn heel erg goed. nrs zoals Descend the shades of night zijn wel wat minder maar zijn ook erg goed.:p
     
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah daar ligt een beetje het probleem, ik noem niet voor niets de 2 Entombed albums, wat ze daarna uitgebracht hebben boeit me gewoon niet zo.....

    Dismember daar moet ik nog steeds like an.... van kopen.

    En wat MH betreft, tsja ze hebben naar mijn mening nooit meer het nivo van hun debuut gehaald.
     
  17. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    met het nieuwe album Through the ashes of empires zijn ze er dik overheengegaan. mischien voor jullie niet, maar voor echte MH fans wel, en binnekort komt het album: The Blackening uit, die gaat ook vet worden:D dat weet ik nu al:D
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind eigenlijk ook wel alles vet van Machine Head, Ik vind eigenlijk de albums nĂ¡ het debuut zelfs nog een beetje beter, maar dat ligt puur aan mijn muzieksmaak. Supercharger is een van mn favoriete albums.
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Puur genieten voor de old school hardcore liefhebber. Wat een meesterlijke clip :).
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina