9/11 laten we nog eens kijken...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 23 feb 2006.

  1. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vorige bericht in februari 2006:


    en heb je gekeken? dat moet toch tegengevallen zijn dat ze alles zo van tafel veegde _0/
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wanneer je op pagina 11 kijkt naar bericht nr. 165 zou ie het wel moeten doen, aldus svennies. Bij mij doen ze het nu iig wel. :)

    Wanneer je naar die beelden kijkt van WTC 7 dat instort, zie je op een aantal verdiepingen, met een bepaalde vertraging rookpluimen naar buiten schieten. Lijkt heel erg op een zogenaamde 'controlled demolition'. Zal even zoeken, maar ik heb hier ergens nog een link staan naar een artikel, waar de lease houder van het WTC complex adviseert aan de brandweer commandant, om het gebouw 'op te ruimen'.

    Er gaan ook geruchten rond, dat men van te voren al explosieven had geplaatst in de gebouwen. Tijdens de bouw wel te verstaan. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, want dan waren er geheid een paar afgegaan tijdens de grote brand in één van de torens, voor de aanslagen van 11 sept.

    De facade van de torens namen de winddruk en windzuiging voor hun rekening, terwijl de kern de permanente en veranderlijke belastingen afvoerden naar de fundering. De stijfheid van de gebouwen werd gerealiseerd door de vloeren, die als een 'schijf' functioneerden. De vakwerkliggers waarop de staalplaatbetonvloeren waren opgelegd , waren aan beiden uiteinden opgelegd op een stalen hoekprofiel. Door middel van een boutverbinding werden deze aan elkaar verankerd. Staal verliest bij een bepaalde temperatuur de helft van z'n sterkte, en zal daardoor onder een extreme belasting veel sneller vervormen, doorbuigen, knikken enz...

    De bouten hebben het waarschijnlijk als eerste begeven, doordat de vakwerkliggers flink aan vervorming onderhevig waren, door de temperatuur en de extreme belastingen en permanente belastingen. Wanneer deze bezwijken, moeten de krachten via een andere weg worden afgevoerd, namelijk de omliggende liggers, welke ook verzwakt zijn. Die begeven het dus ook, en zo gaat het verder. Wanneer vervolgens zo'n verdieping of meerdere verdiepingen naar beneden vallen krijgen de zwakste schakels in deze constructie, de opleggingen (hoekprofielen) het aardig voor hun kiezen, en zullen het uiteindelijk ook begeven. En de reden dat mensen die 'tri-pod' op het dak van de toren zagen bewegen, voordat het gebouw instortte, komt doordat deze was gekoppeld aan de stalen kolommen uit de kern, die ook mee naar beneden werden 'gesleurd'. Rookpluimen die vervolgens uit de ramen kwamen, werden veroorzaakt door de bovenliggende vloeren die op een onderliggende verdieping terecht kwamen. De lucht tussen de twee verdiepingen werd als het ware samengedrukt, en ging dus via de openingen in de gevel naar buiten toe.

    Dat WTC 7 door explosieven is neergehaald, kan ik me nog een beetje in vinden, maar WTC 1 en 2 zijn naar mijn mening bezweken door de omstandigheden, en niet door explosieven.
     
  3. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanochtend de doco van zembla gezien, goede doco met goede bronnen. Het goede was dat niets werd uitgesloten. Is het onmogelijk de twin towers op te blazen vanaf bovenaf om het 'echt' te laten lijken, ja. Is het waarschijnlijk dat het gewoon door het vliegtuig komt, ja. Is er een vliegtuig in het pentagon gevlogen, dat kan. Kan het zijn dat het vooraf is geplant, ook dit kan waar zijn.

    Feit blijft dat het pentagon precies op die plek bijna totaal leegstond, en dat er geen viedeobeelden zijn van een vliegtuid behalve die 5 frames. Feit blijft ook dat het wtc7 gebouw ZEKER gecontroleerd is door demolitie. Verder werd er niet ingegaan op de mogelijkheden van andere vliegtuigen(de beruchte bom-vliegtuigen, dievan afstand kunnen worden bestuurd) die erin zouden kunnen vliegen waardoor de wtc torens dus mss geen gecontroleerde demolitie nodig hadden.

    Al met al blijven de vragen gewoon bestaan, als je gelooft in een conspiracy zijn daar zeker aanwijzegingen voor te vinden, als je gelooft in het 'one in a thousend' verhaal van de overheid is dit ook ploucibel en niet om te gooien met de feiten die wij hebben. Ik geloof dat er iets aan de hand moet zijn, als ooggetuigen de zwarte dozen hebben zien meegenomen door de overheid en die hem vervolgens niet openbaar maken en een wtc toren die opgeblazen wordt gaat er bij mij een lichtje branden. Echter, ik kan er best inkomen waarom mensen het officiele verhaal wel geloven. Allebei de verklaringen zijn vooral gebasseerd op interpretatie, de feiten kunnen in beide richtingen wordenuitgelegd, wat het weer zeer moeilijk maakt de 'waarheid' te ontdekken.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  4. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik je vertellen dat ik t 1 van de interesantste docu vond die ik ooit heb gezien. Niet normaal, ik zat me echt in te leven. Moet echt erg zijn geweest als je daarbij bent lijkt me. Je denk volgens mij niet aan aanslagen. Ik denk dat je t gevoel hebt dat er een totale oorlog uitbreekt. Wel mooi om wat die ene brandweerman zei. "Ik had toen ik hier wegging 1 broer, 3 uur later had ik er 50"
     
  5. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    dit lijkt mij niet vreemd, ze hebben het waarschijnlijk uit voorzorg opgeblazen. Anders was hij uiteindelijk toch wel ingestort.
     
  6. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat de CIA achter de aanslagen zitten, waarom hebben ze die black boxen er dan niet uitgehaald? Of is dat onmogelijk, ik heb er niet zoveel verstand van, maar wat ik er wel van weet is dat het informatie opslaat. Maar waarom zou de de CIA het risico laten nemen om die blackboxen in het puin te laten liggen.....ik bedenk nou net wel, dat als er geen black box aanwezig is dat er iets vreemd aan de hand is. Maar ja als alleen de overheid en CiA daar kunnen komen ( bij het puin) was het niet nodig geweest om ze in het vliegtuig te laten
     
  7. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 3 van de 4 blackboxen uit het puin vandaan gehaald toch? Het rare is dat de laatste 3 minuten missen op de banden.
     
  8. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar waarom? Als de CIA erachter zit, waarom zouden ze dat op die manier doen?
     
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Enig idee of deze film/documentaire ook op DVD is verschenen ? :)

    Edit: Hij is hier te koop voor de mensen die 'm op de DVD willen hebben.

    Heeft 'm inmiddels besteld :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2006
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is op DVD te krijgen ja. :)

    Bol.com
     
  11. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    In dat programma (Loose change) hoorde je zo'n opruimer zeggen dat er nog nooit een blackbox ná een crash niet is teruggevonden. Als er nu dus ineens 4 blackboxen zouden verdwijnen na een crash (Hoe groot deze dan ook is.) Lijkt mij meer verdacht. Maar goed, voor mij betekenen die 3 missende minuten ook niet echt iets. Lijkt me wel logisch dat die dingen het niet meer 100% doen na een crash en na de instorting van de gebouwen.
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Had het al gezien ja ;)
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Moet je dit artikel eens lezen: Black Boxes. Erg interessant om te lezen hoe het allemaal werkt. Op pagina zeven staat omschreven waar ze allemaal tegen moeten kunnen.
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit gewoon een heel zielige manier van sensatie zoeken , Loose change hangt van gissen en onwaarheden aan elkaar, helaas gelooft iedereen het weer. er zijn heel veel onderzoeken, en die zeggen allemaal hetzelfde. 1 iemand verzint wat anders. en opeens is dat gebeurd, bij het pentagon ... 100 mensen zien een vliegtuig binnenvliegen , 1 ziet niks en naar wie luisteren we allemaal? precies ... mensen laten we eens niet als een stel schapen achter dit soort sensatie zoekertjes aanlopen. want onderhand lacht hij zich dood en verdient er geld aan.

    die vent die het verzonnen heeft is net zo iemand als Jehova getuigen , wat hij ziet is de waarheid ... en ookal zou het dik bewezen worden dat het tegendeel waar is, zal je altijd van dit soort idioten ( want dat is hij ) houden ... net van die mensen die ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden.

    ohh ja ... in pensylvania en in het pentagon zouden geen vliegtuigen zijn neergestort. maar wie zijn dan die mensen die rouwen om hun familieleden ... en die de lijken begraven? ... is dat ook allemaal in scene gezet?

    kom op mensen en gebruik even je gezonde verstand in plaats van naar dit soort spookverhalen te luisteren
    triest ... en door mensen als dit worden de echte daders vergeten, en die gaan dus vrijuit.
     
  15. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb deze al een paar jaar thuis liggen, is best de moeite waard. Staat ook nog vol met extra interviews.
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap dus echt niet wat je hiermee te kennen wilt geven, je discrimineert naar mijn mening puur. Je vergelijkt de maker van loose change als een idioot, en zijn volgelingen als jehova getuigen die plotseling de waarheid zien, en die zijn volgens jou ook zeker allemaal lotje getikt? Ik weet niet of je alles hebt gevolgt mijn grote vriend maar al is erveel onzin in loose change, 11 september heeft ook veel 'rare' dingen die wel bewezen zijn!

    De al eerder genoemde wtc 7, geen beeldmateriaal van een vliegtuig die neerstort bij het pentagon en ga maar door. Dus iedereen die deze dingen raar vind is een idioot, nee, ik denk dat mensen die andere zo snel beoordelen idioot zijn, wat waarschijnlijk jou niveau ook meteen weergeeft!

    EDIT: Hier een filmpje over de onduidelijkheden van het pentagon mystery en vliegtuigen die in wtc ramden, minstens net zo betrouwbaar als de zembla docu naar mijn mening omdat alles vanuit meerdere(zoniet veel meer) bronnen is gechecked: http://www.maxior.pl/?p=index&id=15769&0
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  17. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen! _O_
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow.. die dingen zijn dus bestand tegen 3400G.. :eek: Dan zou hij er idd wel heelhuids vanaf moeten komen :)
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Er waren in het Pentagon óók mensen. Hier zijn namelijk 200 mensen om het leven gekomen.
     
  20. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    had het over de mensen in het vliegtuig ... :) ( in het pentagon ) want er was wel een passagierslijst

    en ja er was heus wel een vliegtuig ... dat je een vliegtuig heel vaag ziet als hij met 500/600 km per uur op een gebouw afraast op een beveilingscamera ... vind ik niet vreemd.

    wil mezelf nog even verdedigen dat ik racistische opmerkingen zouden maken.

    ik zei alleen dat dit net zo'n iemand is als jehova getuigen en holocaust ontkenners .. omdat die hun waarheid als de waarheid zien en dit aan mensen willen opdringen... en niet naar andere theorien of bewijzen kijken.

    dat is hun visie , prima ... maar dat daar ook van zulke spookverhalen uitkomen zie je vaak!


    Ik bedoel ... over de tweede wereld oorlog etc zijn ook nog veel dingen onbekend en tegenstrijdige "bewijzen" maar iedereen weet wat daar gebeurd is
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006

Deel Deze Pagina