Tweede Kamerverkiezingen 22 November 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 13 sep 2006.

1. mars15

mars15 Guest

Deelnemende partijen
    Lijstnr. Partij Lijsttrekker
    1. CDA Jan Peter Balkenende
    2. PvdA Wouter Bos
    3. VVD Mark Rutte
    4. SP Jan Marijnissen
    5. GroenLinks Femke Halsema
    6. D66 Alexander Pechtold
    7. ChristenUnie André Rouvoet
    8. SGP Bas van der Vlies
    Fortuyn (voorheen LPF)
    Partij voor de Dieren Marianne Thieme
    Partij voor de Vrijheid Geert Wilders
    EénNL Marco Pastors
    Partij voor Nederland Hilbrand Nawijn
    Nieuw Rechts Michiel Smit

Op wie gaan jullie stemmen ? of zouden jullie gaan stemmen als je 18+ was...
    Ik zelf ga op Geert Wilders stemmen, waarom vertel ik later in dit topic

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik stem ook op Geert Wilders, de reden is simpel ! omdat ik het gewoon goed kan vinden in zijn standpunten, en ik het zat ben, om als maar dezelfde aanpak te houden van dat zootje wat er nu zit.

3. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel nog tussen Lijst Pim Fortuyn en Partij voor de Vrijheid Geert Wilders.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik word op 21 november 18 jaar en omdat het me toch interesseert, ga ik zeker stemmen.
    Kwa ideeën kan ik me het beste vinden in het liberalisme. Als er vandaag verkiezingen waren, zou ik stemmen op de VVD. Ik ben het niet geheel eens met hun partijprogramma, maar ik heb nog ruim de tijd om me er goed in te verdiepen en een juiste keuze te maken (ik denk niet dat ik later in mijn leven ooit nog zo ijverig een juiste keuze zal zoeken ;)).
    En om even terug te slaan op de 3 posts boven mij. Ik zou nooit op Geert Wilders stemmen, ik vind hem soms te ver gaan. Maar ik vind zijn aanpak echt goed, ik heb hem een paar keer in debatten gezien en dan zegt hij idd waar het op staat. Geen geauwehoer, maar eerlijkheid. Totaal anders dan die kletskoek-politici die ik verschrikkelijk vind, zoals Lousewies van der Laan. Wilders is recht voor zijn raap, maar ik zou hem nooit te veel macht of invloed willen zien hebben. =(

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik weet nog niet op wat ik ga stemmen. Er is geen partij de mij op het eerste gezicht aansprekt al heb ik mij er ook nog niet al te inverdiept.

Als iemand een site weet waar ze van alle partijen de belangrijkste punten naast elkaar zetten zou dit zeer welkom zijn (geen kieswijzer ofzo)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik stem VVD ;)

en ik denk op deze persoon:

Verkiezings Programma:

7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen en twijfel nog tussen een paar partijen, maar het zal wel aan de linkerkant zijn. :)

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Doet de pedopartij niet mee dan?:+

Stem Ad als je van kleine kindertjes houdt=(

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    :), tjonge, het is dat ik nog niet mag stemmen maar ik had hetzelfde gedaan.
    Jij bent de eerste van dit topic mika.:eek: Maar zou het ook niet handig zijn als iedereen een toelichting geeft van zijn stemkeuze, mits diegene het wilt?
    Lijkt mij wel leuk en interessant om te lezen, je moet het zelf weten natuurlijk.
    En het is allemaal privé maar toch, ik ben wel benieuwd.

Fardo:eek:, dat had ik eigenlijk niet van jou verwacht... je bent zelf beetje een actief vvd'er toch, had ik opgevangen een keer? Ik ken je niet zo goed, daarom dan, maar ik had je meer als een links iemand verwacht.

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Vind het wel grappig dat LPF bijna ophoud met bestaan :9 Denk dat het PvdA wordt, SP wordt een beetje té als je het mij vraagt. Ik vind hun geest zeer sterk en hun principes ook. Maar toch spreekt de PvdA mij meer aan.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was Jan Marijnissen een Hakkinen fan dus dan zal ik maar op hem stemmen. :D

12. mars15

mars15 Guest

Oke korte uitleg, ik vindt dat ik niet meer veilig naar school toe kan gaan in Rotterdam. Mede komt dit door de vele buitenlandse mensen die daar ook op school zitten zoals ( turken, marokanen en mensen uit de antillen.) Dit klinkt misschien hard, maar het is wel degelijk zo :mad:

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    En in limburg voel ik me niet meer veilig door alle 'hil billy's'. Ik zit nu op HBO en heel veel mede studenten praten gewoon plat tegen mij, wtf. Vinden ze het ook raar als ik het niet snap. Wat moet er dan daarmee gebeuren? Als marokkaan in limburg zijn de rollen omgedraaid :+

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik mag nog niet stemmen en als ik mocht stemmen zou ik nergens op stemmen.
    uit principe.

verder hoop ik dat partijen als cda/vvd successen behalen en hoop ik dat links gaat verliezen en dik ook!:D

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je die aflevering van South Park dan niet gezien! :+

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar noem eens een uitleg, want dit is niet echt een reden, ja hun doen dit, en daar ben ik heul niet blij mee :mad:.

17. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga CDA of VVD stemmen, niet links en ook niet (naar mijn mening) tè rechts. Ik weet nog niet zeker op welke van de 2 maar wel één van die twee

Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Precies. Je zou ook voor een partij die een oplossing heeft. Geert Wilders heeft (voor zover ik weet wat ongeveer zijn standpunten zijn, op zijn site kan ik ze niet vinden ) geen oplossing voor het probleem, maar ontwijkt het door vrij anti te zijn tegenover buitenlanders..

19. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga op Rita Verdonk stemmen. Zij is de eerste politicus sinds Pim Fortuyn die me aanspreekt. Zij staat 200% achter haar woorden en laat zich niet gemakkelijk ompraten.

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel als je niets van nature plat kalt, dan ben je automatisch of een allochtoon of een 'hollander' hier. Mijn ouders zijn hartstikke Brabants, maar ik word ondanks mijn zachte G nog steeds "Hollander" genoemd.
    Dus in feite is er weinig verschil tussen Limburg en Rotterdam. O-)

Deel Deze Pagina