-16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)Leuk id maar dit te financieren door te bezuiniggen op ontwikkelings hulp ? :{. Snijden in het ambteranen apparaat ben ik het mee eens (roepen andere partijen ook). Snijden op europa en subsidie`s is niet erg reeel.
-Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven Positief punt ben ik het mee eens. Is ook niet iets wat extreem moeilijk haalbaar is
-Preventief fouilleren in het hele land Door het willen behouden van christelijk/joods/humanistische cultuur als dominant in Nederland lok je hiermee gemakkelijk racisme en ongelijke behandeling uit. Verder vind ik dit een onreeel punt ("IK" dus eigen mening)
-Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Gaat hem nooit lukken. Onreeel punt. Enige wat mischien haalbaar zou zijn is de gratis heroineverstrekking. Maar geheid dat dit een stijging in criminaliteit oplevert.
-Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit Waarom wordt hier "Marokkaanse" expliciet genoemt. Als het in het algemeen niet perse om deze groep gaat. Neigent naar racisme imo
-Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen Niet direct een mening over afgezien dat ik dit een vieze vorm van patriotisme vind.
Weer 1 voor sykes:
-Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president Districten stelsel zorgt juist voor die 2 partijen (kijk naar de VS en Engeland) Iets wat jij niet wou. Verder is er tot nu toe weinig animo geweest voor een gekozen burgemeester ( onderdeel van het parade paardje van de d66 : De bestuurlijke vernieuwing)
-Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
BS je moet de werkgevers aanpakken die deze werknemers voor lokaal Oost-Europese lonen laten werken. Ze werken in Nederland en hebben dus het recht op het voor die sector geldende minimum loon (ik zou zeggen : verplicht de werknemers hier toe)
-Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten Nog meer bouwen , en we hebben al zo`n overvloed aan natuur en ruimte :{
-Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
LOL hierbij moest ik toch wel lachen, een vreselijk onvolwassen punt dit.
-Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren
Sorry ? : ook hier geld weer : We hebben al zoveel natuur. En er dan op deze idiote manier mee omspringen :{
-Geen nieuwe landen bij Europese Unie
Onreeel kan je als nederland nooit bepalen, simpel weg onuitvoerbaar
-Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen Nog zo`n vreselijk onreeel punt. Wel de economische voordelen maar de rest niet.. ook weer onuitvoerbaar.
Dat onuitvoerbaar en onreel geld trouwens voor z`n hele Eu beleid.
# Rechten van het dier in de Grondwet
# Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
# Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren 3 positieve punten. Alhoewel ik het hier volledig mee eens ben is dit in het grotere plaatje van ondergeschikt belang.
# Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
een goed id maar dit zie ik niet direct uitgevoerd worden. Niet omdat het niet reeel is. Maar omdat ook dit in het grotere politieke plaatje van ondergeschikt belang is
# Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
@ conquistador: onder het beleid van paars deed Zalm de financieeen. VVD is dan net zo hard schuldig aan de "puinhopen" van paars...
Klik om te vergroten...