[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooh! Thx voor de tip : ).

    Ik vind de clip btw gewoon grappig :p, al die voorbeelden etc. Moest toch wel ff lachen.
     
  2. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    ff terug op Machine Head (A)

    als ik naar nr's zoals Imperium vergelijk met nrs van vroeger, zitten er in de nrs van tegenwoordig veel meer energie man:p. Het muziek dat erbij speelt, als concentreer je je aleen daarop, dat is ook gewoon verbeterd. k snap niet hie jullie erbij komen dat het slechter is geworden:confused:. (op sommige van jullie na dan)
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, je moet je voorstellen dat toen ik nog een Panzertje was, Pantera de metalband was, dat knalde gewoon niet geloven, Vulgar display of power, Cowboys from hell en Far beyond driven noem ze maar op, die agressie die snelheid die groove en die strakheid was ongeevenaard!!

    Toen kwam bijna uit het niets Burn my eyes uit, ik hoorde Fuck it all (titel werd onder druk van Roadrunner veranderd in block) en werd weggeblazen, ik wist meteen dat ik zo snel mogelijk deze CD moest hebben, en wat een CD klasse gewoon, dit was gewoon nog ruiger dat Pantera!

    Afijn door die impact in die tijd is het voor mij gewoon zo dat alles wat ze daarna maakte voor mij nooit meer aan het debuut kon tippen......
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ja dat kan ik wel een beetje begrijpen :).

    Wat vind je btw van "The great southern trendkill" van Pantera? Over agressie gesproken xD.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vergelijkbare gevoelens over Burn my Eyes. Old en Davidian zijn uit de tijd van het geniale Headbangers Ball toen ik net echt naar heftigere Metal ging luisteren, toen was het echt geweldig. De albums daarna zullen nooit een dergelijke impact kunnen overtreffen, zeker omdat er onderhand ook wel andere betere en zeker brutere bands op mijn pad gekomen zijn.

    wat betreft Pantera, ik vind eigenlijk alleen Cowboys, Vulgar en Far Beyond Driven echt te gek, de rest doet me minder.
     
  6. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer gaan wij een biertje drinken, zo denk ik er ook over!!!!_O_
     
  7. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wel eens 101 proof gehoord van Pantera? Die live cd is echt zo bruut! :D Zo strak :D Fucking Heavy Music!

    Maar idd Vulgar, Far Beyond, The great Southern Trendkill en Cowboys from Hell zijn superieur tegenover de andere albums. Vooral hun laatste albums vind ik echt tegenvallen.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  8. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    101 heb ik en die vind ik op sommige momenten ook wel lekkah ja!
     
  9. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Bleeding Through is ook lkkre muziek(H)
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    satyricon komdende donderdag in de tivoli? :thumbs: :9
     
  11. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, we zijn het kwa muziek dus toch niet helemaal eens......=( ;) \o/

    En om de draad een beetje levend te houden, heeft iemand nog CD's van Suffocation, ik heb vandaag deze 2 binnen gekregen en ik moet zeggen: retegoed, als je de oude CC goed vind is dit zekers een aanrader!!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ga ik eens proberen. Kan DM de laatste tijd best wel waarderen, maar luister tussendoor ook gewoon nog geregeld andere metal en gothic stijlen en zelfs punk.
    Nieuwe cd van Cradle Of Filth (Thornography) aan het beluisteren. Had bij het lezen van een preview mijn twijfels, maar moet zeggen dat het weer erg lekker klinkt.
     
  13. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Eind deze maand eindelijk naar Disturbed, zijn er meer die gaan?
     
  14. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist wel dat mensen wijs worden:cool:

    Suffocation is een geweldige band, vooral live zijn ze erg goed. Heb je de nieuwste CD al gehoord: Suffocation

    Ook zeer goed.
    Mijn Suffo favoriet is Effigy of the forgotten

    HIerbij een filmpje van het nummer Effigy of the forgotten.
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    *Hoeveel mensen hebben Vittra en ik bekeerd?8)
    Wie is na het lezen van dit forum naar death metal gaan luisteren en zich er meer in verdiepen?8)
     
  16. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je andere stijlen luistert is niet erg, het verbreed je muziekale horizon. Je kan nieuwe elementen toevoegen aan death metal en experimenteren. Mooi zo, dat je death metal kan waarderen, het is maar de juiste bands zoeken en vinden. Voor ieder wat wils.

    Spawn of possession filmpje!!:thumbs:
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zojuist de nieuwe cd van Hatebreed gekocht.
    Getiteld Supremacy.

    Heerlijk keiharde cd, precies wat ik van Hatebreed gewend ben. :cool:
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga eigenlijk ook vooral voor Keep of Kalessin, Satyricon was erg goed in het verleden (bv "Nemesis Divina") maar nu niet meer dan redelijk.

    Suffocation is een erg gave band, met name "Effigy of the Forgotten". Ben wel benieuwd naar het nieuwe album, hoop dat het wat beter wordt dan "Souls to Deny"
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Laat ik voor de goede orde even melden dat ik al 12 jaar naar DM luister, en niet ineens omdat er in deze draad over gepraat word!_0/

    Als verdere tip wil ik nog even Immolation meegeven, hun album Dawn of possesion is echt godenstuff:

    [​IMG]

    Al is dit album niet erg makkelijk te verkrijgen, ik heb er een aantal jaren terug erg veel moeite voor moeten doen!!
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    /love

    Ik ben atm overdreven idolaat van Hatebreed. Weet niet wat het is maar ik denk dat het komt doordat ik voor Hatebreed nog nooit zulke brutal maar tegelijkertijd zo mooie muziek heb geluisterd.

    Ik lieg niet als ik zeg dat ik van de 13 nummers op Supremacy alleen "Spitting venom" minder vind.

    Toppers zijn wat mij betreft: Defeatist, Horrors of zelf, To the threshold, Destroy everything, Immortal enemies, Never let it die en As diehard as they come.

    Lol dat is praktisch de hele cd maar ik meen het wel : ).

    Prachtig vind ik vaak ook de boodschap van Hatebreed. Dat die gozer gewoon zo 4 blaadjes volschrijft met zn motivaties etc, erg vet. Laat zien dat ze die hard devoted zijn.

    Om het in het kort uit te drukken: FUCKING VETTE CD!

    Edit: Even een plaatje van gezocht.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina