Ik sta er verbaasd over dat die "zondagsrust" zoals iemand hierboven schrijft, nog immer zo bestaat als vroeger in sommige gezinnen... Het enige wat ik me ervan herinner, is dat mijn ouders het verafschuwden... Ze mochten niets, alleen maar binnen zitten... Een wandeling was zelfs niet toegestaan... Mijn grootouders hebben mijn ouders behoorlijk laten lijden onder deze zinloze regel... En er zijn dus nu nog steeds jongelui die er onder lijden...
Als je zelf zonodig een zondagsrust wilt nemen, doe dat dan zonder dat je je kinderen daarmee lastig valt... Ze moeten al de hele week naar school en dit en dat... Laat ze lekker zelf uitzoeken waarmee ze ontspannen... Wat dat dan is, maakt niks uit... Ik geloof er niks van dat al die generaties op zondag allemaal netjes aan god hebben zitten denken op die dag... Ze verveelden zich rot, totdat ze op maandag weer konden gaan werken of naar school gaan...
Zondagsrust is klinkklare onzin, alsof god zich alleen laat gedenken op een bepaalde dag van de week... God kan zich mijns inziens altijd manifesteren... Mits je daarin gelooft, want ik geloof niet in een god, maar dat is gezien alles wat ik hiervóór in deze topic heb geschreven onderhand wel duidelijk denk ik...
Ik vind het trouwens opvallend (zonder aanvallend te zijn) dat sommige christenen benieuwd waren naar mijn ervaringen met mijn Boeddhistische meester toen ik een jongeling was, maar er op geen enkele manier op hebben gereageerd of vragen hebben gesteld... Niet dat dit verplicht is, maar ik vind het gewoon opvallend dat er zo'n stilte heerst onder de mensen die in Jezus geloven, terwijl Boeddha toch zo ongeveer dezelfde kenmerken had... Alleen beriep Gautama de Boeddha zich niet op hogere machten of dat hij een zoon van een god zou zijn... Hij moedigde mensen aan tot zelfonderzoek... Hij gaf wel een aantal leefregels, die tot op zekere hoogte overeenkomen met christelijke waarden, zoals het niet bedriegen van andere mensen en het niet doden...
En de paus daar wil ik eigenlijk niet eens wat over kwijt, die is nog dommer dan zijn Poolse voorganger... Dat noemt zich een plaatsvervanger van christus, laat me niet lachen...
Laatst bewerkt: 17 sep 2006