[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha..dan kom ik ook bij die robot terecht...nee dank je.

En paus von panzer heeft ook van zich laten horen..lees het linkje maar..

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260412.html?wt.bron=hlnMatrix

En dan is hij hoogstverbaasd dat de islamitische wereld verontwaardigd reageert...
    Die gast wil precies de volgende kruistochten starten...nou maar afwachten tot hij met aflaten begint te gooien net zoals zijn voorganger enkele jaren geleden...

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Van Fok:

De omstreden delen van de toespraak "kwamen uit een middeleeuwse tekst en uitten op geen enkele manier mijn persoonlijke gevoelens. Ik hoop dat deze uitleg voldoende is om de gemoederen te kalmeren en de werkelijke bedoeling van mijn toespraak te begrijpen. Ik heb groot respect voor het islamitische geloof", benadrukte Benedictus.

De paus benadrukte dat de bedoeling van de gehele toespraak ''een uitnodiging tot een open en eerlijke dialoog is, vanuit wederzijds respect''.

3. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta er verbaasd over dat die "zondagsrust" zoals iemand hierboven schrijft, nog immer zo bestaat als vroeger in sommige gezinnen... Het enige wat ik me ervan herinner, is dat mijn ouders het verafschuwden... Ze mochten niets, alleen maar binnen zitten... Een wandeling was zelfs niet toegestaan... Mijn grootouders hebben mijn ouders behoorlijk laten lijden onder deze zinloze regel... En er zijn dus nu nog steeds jongelui die er onder lijden...

Als je zelf zonodig een zondagsrust wilt nemen, doe dat dan zonder dat je je kinderen daarmee lastig valt... Ze moeten al de hele week naar school en dit en dat... Laat ze lekker zelf uitzoeken waarmee ze ontspannen... Wat dat dan is, maakt niks uit... Ik geloof er niks van dat al die generaties op zondag allemaal netjes aan god hebben zitten denken op die dag... Ze verveelden zich rot, totdat ze op maandag weer konden gaan werken of naar school gaan...

Zondagsrust is klinkklare onzin, alsof god zich alleen laat gedenken op een bepaalde dag van de week... God kan zich mijns inziens altijd manifesteren... Mits je daarin gelooft, want ik geloof niet in een god, maar dat is gezien alles wat ik hiervóór in deze topic heb geschreven onderhand wel duidelijk denk ik...

Ik vind het trouwens opvallend (zonder aanvallend te zijn) dat sommige christenen benieuwd waren naar mijn ervaringen met mijn Boeddhistische meester toen ik een jongeling was, maar er op geen enkele manier op hebben gereageerd of vragen hebben gesteld... Niet dat dit verplicht is, maar ik vind het gewoon opvallend dat er zo'n stilte heerst onder de mensen die in Jezus geloven, terwijl Boeddha toch zo ongeveer dezelfde kenmerken had... Alleen beriep Gautama de Boeddha zich niet op hogere machten of dat hij een zoon van een god zou zijn... Hij moedigde mensen aan tot zelfonderzoek... Hij gaf wel een aantal leefregels, die tot op zekere hoogte overeenkomen met christelijke waarden, zoals het niet bedriegen van andere mensen en het niet doden...

En de paus daar wil ik eigenlijk niet eens wat over kwijt, die is nog dommer dan zijn Poolse voorganger... Dat noemt zich een plaatsvervanger van christus, laat me niet lachen...

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja Shriko...dan haal je als paus toch geen citaat aan van een Byzantijnse keizer die de profeet Mohammed als een noodzakelijk kwaad aanzag...
    Diplomatie..weet je ...op zo een positie moet je gewoon op je uitspraken letten.
    Geeft wel aan hoe hij tegenover de islam staat...ander zou hij deze woorden nooit hebben uitgesproken..

5. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt... Vooruit dan maar, toch maar effe over die paus... Hij snapt het geloof van de moslims gewoon niet, terwijl het islamitische geloof het allerdichtst bij het christelijke geloof staat... Ze kennen en erkennen allebei ongeveer dezelfde profeten... Alleen geloven de christenen dat Jezus het allerhoogste is, en de islamieten geloven dat Mohammed het allerhoogste is... De islam erkent zelfs Jezus als één van de profeten... Terwijl de christenen Mohammed op hun beurt niét erkennen als een profeet... Wie is er nu het meest tolerant?

Maar goed, in alle eeuwen zijn er nu wel eens genoeg kruistochten uitgevochten over wie nu de allerhoogste profeet is... Het wordt tijd dat het afgelopen is, en dat we gaan leven in overeenstemming met de menselijke waardigheid... Maar helaas kunnen we dat nog steeds niet, omdat we liever bloedvergieten omwille van onze verschillen in plaats van dat we onze verschillen erkennen en elkaar de hand schudden dat we elkaar eventueel kunnen aanvullen...

Vandaar dat Marx godsdiensten verafschuwde en het opium voor het volk vond... Ik zeg niet dat hij gelijk had, want van zijn woorden hebben ze ook een ideologie gemaakt: het marxisme en communisme... En dat werd opnieuw een onderdrukking, uitmondend in dictatuur en bloedvergieten... Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand met deze mensheid??? :x

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Overheersing mijn vriend,dat is hét sleutelwoord ,en gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks waarbij alle argumenten die hiervoor van pas komen van stal gehaald worden en als het dan nog niet lukt willen ze er allemaal wel voor vechten....waanzinnig gewoon.
    Zo helemaal anders dan het boedhisme dat vrede als zijn eerste doelstelling heeft naast vrijheid en vooral gelijkheid ,alles wat onder de term liefde valt.

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  7. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

ik snap het ook niet :+ de kijkdichtheid is dan zeker laag ! de gelovigen zijn naar de kerk, en de mensen in de doelgroep die thuis zitten door ziekte/onvermogen mogen niet op zondag tv kijken }:] . daar gaat je publiek :9

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De EO heeft lange tijd alleen op 's ochtends uitgezonden en dan voornamelijk kerkdiensten en dergelijke. Dit voor mensen die door ziekte, ouderdom of iets anders niet naar de kerk kunnen.

Het is sinds een paar weken dat ze ook 's avonds wat programma's uitzenden, maar alleen programma's op band :+

9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    En dat geloven mensen? Ik bedoel, serieus. Je citeert iemand, en dan ga je vervolgens terugkrabbelen door te zeggen dat het niet je persoonlijke gevoelens zijn. Het is misschien een extreme vergelijking, maar als ik hier Adolf Hitler citeer zonder verder mijn mening over die woorden erbij geef, denk je dan echt dat ik het doe om 'een discussie los te maken'? Echt, die woorden zijn zo ontzettend cliché, en het is diplomatiek jargon voor 'ik heb dat inderdaad gezegt, maar ik durf er nu niet de verantwoordelijkheid voor op te eisen'.

Het is zelfs zo cliché dat mijn broer dat excuus wist te raden voordat hij het überhaupt ergens had gehoord/gelezen. Ik ga echt kotsen de volgende keer dat mensen met hun ondoordachte acties achteraf gezien 'een discussie proberen los te maken', of, erger nog, 'een dialoog op gang proberen te brengen'. Qua geloofwaardigheid staat het gelijk aan 'dat heeft u mij niet horen zeggen', 'die conclusie trekt u', 'ik ben een commerciële jongen' en 'wij hebben elkaars verhaal aangehoord'. Allemaal 100% zuivere bullshit.

|:- |:- |:-

Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een gezever weer om een geloof. Als iemand als de paus een dergelijke mening heeft, of in elk geval iemand wil citeren wat weer negatieve gevoelens kan opwekken bij andere geloven, laat hem dat dan niet publiekelijk uitspreken..

Wat een baklap.

Krijgen we hier straks ook weer boze moslims (laten we eerlijk zijn, redelijk vaak korte lontjes) en staan er weer wat kerken in brand wat weer tot reacties van de andere kant leidt.

En dat allemaal omdat een of andere Sith Lord kloon weer eens z'n bek een duw heeft gegeven. Is het niet waard toch?

^^'

11. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: Die was grappig.
    Ik moet nu denken aan Darth vader die bij de paus komt....en dan zegt ie what is thy bidding my master.

Maar ja slaat idd nergens op hij had kunnen weten dat deze reacties zouden komen.
    En nou hebben moslimextremisten weer iets om mee te gaan rekruteren....

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zover is het al van sinds gisteren , brandstichtingen in kerken die dan nog het minst van al met de rooms-katholieke strekking te maken hebben tot en met het doodschieten van een non in somalië...maar mensen doodschieten is ginder haast dagelijkse kost...|:-

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_260791.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Voila,zo gaat de kerk met pedofilie-praktijken om.
    De ratzi regeltjes hierover lang geleden geschreven toen hij nog kardinaal was, maar die tot op heden deze dagen nog altijd strikt gevolgd worden

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    dit stond idd ook op nu.nl . Schandalig.

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
  16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    als het waar is vind ik het echt erg, maar ja je zult zulke dingen altijd in alle groepen van de samenleving terugvinden!

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    even een retorische vraag stellen NL Eagle, hoeveel herrie had je geschopt als dit in de radicale regionen van de islam cultuur naar boven was gekomen ?.....

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

en wie heeft god dan gemaakt???

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    niemand.
    god bestaat namelijk niet

20. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, in de hersenen van mensen. Voor hen bestaat ie. Voor ons niet. Denkbeeldig persoon heO-)

Laatst bewerkt: 3 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina