Oblivion crasht bijzonder vaak

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zeroine 83, 20 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat dit gebeurde ben ik enkele dagen flink in de weer geweest met de PC versie van Oblivion. Ik denk dat Oblivion in drie dagen tijd wel 15 tot 20 keer gecrashed is, d.w.z. het spel moest afsluiten omdat het venster in beeld kwam dat er een "ongeldige bewerking was uitgevoerd"....waarna je de mogelijkheid krijgt wel of geen rapport naar Microsoft te verzenden.

Het viel mij op dat sommige crashes op willekeurige momenten plaatsvonden, maar veel ook op klaarblijkelijk vaste punten in het spel. Bij het slapen bij een bepaalde Inn, tijdens het verkennen in een bepaalde Dungeon....of bij het casten van een bepaalde Spell. Nadat het spel op zo'n moment crashte ben ik expres diezelfde Inn/zelfde Dungeon ingegaan, of heb ik expres dezelfde Spell gecast. Hoewel het spel dan niet altijd direct crashte, gebeurde dat naderhand alsnog. Ik heb dit ondervonden tijdens het spelen van een ongemod spel, als wel een gemod spel....dus het lijkt mij niet dat het aan de mods ligt aangezien de foutmeldingen zich op beide varianten voordeden. Voordat Oblivion voor de laatste keer crashte (en daarmee heel mijn PC), had ik de resolutie zelfs drastisch teruggeschoefd in de hoop dat dat zou helpen....maar ook dat mocht niet baten.

Uit de Readme die bij Oblivion zat (waar ik niet meer bij kan komen en die ik dus niet kan citeren om deze rede, het spel zit vast in mijn PC) kan ik me herinneren dat er stond dat ATI's CrossFire techniek nog niet helemaal correct ondersteunt wordt bij Oblivion. Mijn vraag is dus of het daaraan zou kunnen liggen, want ik heb verder de hele installatie netjes volgens de juiste procedure gevolgd....daar komt bij dat al mijn andere PC games gewoon vlekkeloos werken onder CrossFire.
    Of is de PC versie van Oblivion gewoon zo instabiel dat het normaal is dat hij zo opmerkelijk vaak crashed ? Ik weet het in ieder geval niet zeker, maar als mijn PC het straks weer doet en Oblivion blijft deze problemen vertonen dan ben ik bang dat ik snel op zoek ga naar een alternatief voor dit spel....hoe prachtig ik die titel ook vind.

Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  2. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb altijd precies hetzelfde met oblivion, loopt super vaak vast en regelmatig een bsod gehad :mad: het rare is dat ik het alleen in oblivion heb, moet dus gewoon aan dat spel liggen in combinaie met drivers of iets dergelijks..

3. SupahMaster

SupahMaster Guest

Denk idd crossfire als ze dat zeggen. En als het daar niet aan zou liggen zou ik gewoon even herinstalleren.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Herinstalleren....dat heb ik pas 5 of 6 keer gedaan ofzo :+ Moet niet mogen =(

5. SupahMaster

SupahMaster Guest

Nou dan weten in ieder geval dat het niet aan je installatie ligt en dat Oblivion nog niet gewoon Crossfire ondersteund. Aan de resolutie zal het wel niet eliggen want anders hadden ze die er nooit ingestopt.

6. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met de PC versie van Oblivion.
    Soms liep ie wel eens vast, maar dat was ongeveer 1x in de week en altijd prezies na het saven dus echt erg vond ik het nooit.

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij doet ie niks anders dan vastlopen... uit irritatie speel ik het daarom ook gewoon niet meer... ik heb geen crossfire dus daar ligt het niet aan..

8. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders s bij Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken en check wat voor fout er optreed wanneer 'ie vastloopt. Misschien staat er wel iets nuttigs tussen..

Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb dat technische rapport bekeken na de foutmelding. Staat een hoop in, maar allemaal hocus-pocus taal en niets wat mij er direct op duidt wat de fout zou kunnen zijn. En van de site van Bethesda word ik ook niet veel wijzer. Jammer, Oblivion is een prachtige, potentievolle titel waar ik me helemaal in zou kunnen verliezen....mits ie het fatsoenlijk deed.

Gelukkig komt volgende maand Dark Messiah uit, wat niet direct vergelijkbaar is met Oblivion maar wel een beetje dezelfde uitstraling heeft. En anders maar eens gaan kijken voor een goede andere (MMO)RPG op de PC.

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem ook, voordat ik moest formatteren(heeft niets met oblivion te maken hoor:cool:). Maar ik heb hem zon 5u gespeeld, en hij is niet gecrashed.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is heel vaag, maar dat blijf je houden met PC games. Bij de een doen ze het perfect, bij de ander gewoonweg kut....ookal zit je dik over de systeemeisen heen. Je moet de instelling hebben hier niet van gefrustreerd te raken als je veel met de PC werkt/gamed. Dus of je gaat actief je probleem proberen op te lossen, of indien je er echt niet uitkomt....gewoon een ander spel spelen wat wel werkt 8) :+

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de dubbelpost maar het enige wat ik nog kan verzinnen, is straks als mijn PC weer gemaakt is en ik ga Oblivion spelen....de CrossFire functie bij dat spel uitzetten (in principe schakelt ie dan gewoon 1 videokaart uit, toch ?), en de game dan maar op een lagere reso spelen. Kijken of ie het dan beter doet. Zo niet, tja....dan geef ik het op. Wat jullie ?

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb je de nieuwste patches al geïnstalleerd? Dat schijnt een hoop bugs weg te namen.
    Releasenotes
    Patch naar 1.5.511

NB zelf heb ik de patch niet geïnstalleerd, bij mij draait Oblivion als een tiet. Maar het zou voor jou een oplossing kunnen zijn.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die patch had ik gelijk geinstalleerd ja, nog voor het starten van een New Game :)

Mijn enige twee gokken zijn dus deze quotes uit de Readme :

ATI Crossfire
    Performance on systems using ATI Crossfire will be reduced until ATI releases an updated driver with Oblivion listed as a Crossfire Compatible game.

Mogelijke oplossing : CrossFire uitschakelen bij het spelen van Oblivion ?

Frequent Crashing possibly due to old system file
    Some users may experience frequent crashing due to an older system file. These crashes may be attributed to the 'mpeg2dmx.ax' file. Simply renaming the file to "mpeg2dmx.ax.old" may correct this issue.

Mogelijke oplossing : Geen idee, aangezien ik niet weet wat ze hier precies mee bedoelen of waar ik die file kan vinden zodat ik hem ook niet kan renamen. Iemand enig idee ?

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Start => Zoeken => Alle bestanden en mappen => mpeg2dmx.ax intypen en zoeken. Als ie hem dan heeft gevonden, wijzig je de naam van het bestand naar de naam mpeg2dmx.ax.old :)

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke bedankt, zal het dinsdag gelijk proberen :) Ervan uitgaande dat mijn PC dinsdag weer werkt that is, maar ik denk het wel :+

17. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die had ik ook al geprobeerd maar bij mij werkte dat niet... nog steeds craches en bsod's...... :mad: voor mij geen oblivion meer.. werkt gewoon niet..

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm das wel zuur, en niet echt bevordelijk voor mijn hoop dat Oblivion het wel fatsoenlijk gaat doen bij mij =( :+

Maar goed, zo niet, dan ga ik eind oktober lekker aan de slag met Dark Messiah :) :cool:

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    net weer ff oblivion opgepakt, maar als ik een tijdje speelt (zie 10 min) word het beeld ineens zwart en moet de game rebooten op het te verhelpen =/ (gister avond die patch geinstalleerd.) Ik kan wel nog naar de options menu, ik ook gwn me health bar enz, heel vaag.. :eek: :mad:

btw, Dark Messiah gaat te erg worden :D

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel :cool: Misschien door de MP nog wel verslavender als Oblivion, en ik denk ook dat ie veel stabieler zal draaien.....minder bugs enzo :)

Laatst bewerkt: 24 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina