@Airwave,inderdaad ,als je healthbar nog volledig is heb je net méér tijd om dekking te zoeken alvorens je schild aan splinters gaat en onderwijl zie je die vakjes drastisch minderen.
En je schild laadt in dekking terug op,maar de volgende keer dat je dan de volle laag krijgt moet je echt snel wezen om dekking te zoeken alvorens je hélemaal in de puree werd geschoten.
En als je op de laatste vakjes van je healthbar loopt en je schild nog opgeladen is moest je echt oppassen dat je dan geen groep grunts in je rug kreeg,ze mochten dan nog de zwakste tegenstander zijn,maar als je niet snel dekking kon zoeken was je er hopeloos aan,althans in legendary toch.
En in elke voortgang van halo ce keek je dan ook eerst hoe het gesteld was met je schild,en deze telkens veranderende situatie van je verdedigende schild noopte telkens tot aanpassingen wat je aanvalpatroon betrof,hoe dikwijls je het ook herspeelde.
Je kwam altijd in diezelfde situatie terecht,maar je toestand van je mjolnirpack bepaalde steeds weer je tacktiek,grof geweld of het toch maar proberen om tijdens de volgende gevechten het volgende checkpoint te halen of ergens onderweg een aanvulling op je healthpack op te scharrelen.
Net zoals het gebruik van wapens en munitie,telkens weer moest je besluiten nemen wat je wapens betreft,en telkens weer had je problemen met je ammunitie,dit voortdurende gebrek eraan en het voortdurende verandering van de staat van je mjolnirpack was juist een van de grote meeslepende punten die halo ce zo sterk maakt buiten die onbekende wereld die je mocht ontdekken en waarbij je het gevoel kreeg dat het niet de masterchief was die de mensheid van de ondergang moest redden,nee je kreeg het gevoel dat het net van jou,en jou alleen afhangt dat de mensheid gered wordt.
En dat is nou net wat halo ce zo bijzonder maakt....dat en de bijbehorende muziek.
En nét dat kwam halo2 tekort....in één woord magie dat mooie gevoel alsof het lot van de mensheid van jou en jou alleen afhangt .:b:
Laatst bewerkt: 23 sep 2006