Voordat
dit gebeurde ben ik enkele dagen flink in de weer geweest met de PC versie van Oblivion. Ik denk dat Oblivion in drie dagen tijd wel 15 tot 20 keer gecrashed is, d.w.z. het spel moest afsluiten omdat het venster in beeld kwam dat er een "ongeldige bewerking was uitgevoerd"....waarna je de mogelijkheid krijgt wel of geen rapport naar Microsoft te verzenden.
Het viel mij op dat sommige crashes op willekeurige momenten plaatsvonden, maar veel ook op klaarblijkelijk vaste punten in het spel. Bij het slapen bij een bepaalde Inn, tijdens het verkennen in een bepaalde Dungeon....of bij het casten van een bepaalde Spell. Nadat het spel op zo'n moment crashte ben ik expres diezelfde Inn/zelfde Dungeon ingegaan, of heb ik expres dezelfde Spell gecast. Hoewel het spel dan niet altijd direct crashte, gebeurde dat naderhand alsnog. Ik heb dit ondervonden tijdens het spelen van een ongemod spel, als wel een gemod spel....dus het lijkt mij niet dat het aan de mods ligt aangezien de foutmeldingen zich op beide varianten voordeden.
Uit de Readme die bij Oblivion zat (waar ik niet meer bij kan komen en die ik dus niet kan citeren om
deze rede, het spel zit vast in mijn PC) kan ik me herinneren dat er stond dat ATI's CrossFire techniek nog niet helemaal correct ondersteunt wordt bij Oblivion. Mijn vraag is dus of het daaraan zou kunnen liggen, want ik heb verder de hele installatie netjes volgens de juiste procedure gevolgd....daar komt bij dat al mijn andere PC games gewoon vlekkeloos werken onder CrossFire.
Of is de PC versie van Oblivion gewoon zo instabiel dat het normaal is dat hij zo opmerkelijk vaak crashed ? Ik weet het in ieder geval niet zeker, maar als mijn PC het straks weer doet en Oblivion blijft deze problemen vertonen dan ben ik bang dat ik snel op zoek ga naar een alternatief voor dit spel....hoe prachtig ik die titel ook vind.
Klik om te vergroten...