Ik heb al iets gelezen op IGN, dus dat is kennelijk al te communiceren.
Het re-load systeem is echt heel gaaf.
Als je niks doet en domweg je gun leegknalt, dan reload je automatisch zodra je leeg gaat. Dat duurt een 2- of 3 tal seconden, waarin je dus kwetsbaar bent. Let wel, deze game draait om schieten vanuit cover en continu op zoek gaan naar nieuwe cover mogelijkheden. Een tegenstander die reloadt is dus een bruikbaar moment.
Je kunt echter ook handmatig reloaden door op de rechterbumper knop te drukken. Doe je dit als een klik, dan gebeurt er hetzelfde als bij de automatische reload, je bent 2 of 3 seconden aan het reloaden en je hebt weer een volle gun. Uiteraard verstandig om te doen als je weet dat je even die tijd hebt en daarmee voorkomen dat je tijdens een vuurgevecht leeg gaat.
Echter je kunt ook een trucje leren. Als je op de rechterbumper drukt en je houdt hem wat langer ingedrukt, dan gaat rechtsboven in beeld een timerbalkje lopen, net zoals de riskshot bij Top Spin. Laat je op het juiste moment los, dan heb je een instant reload, ofwel direct een volle gun. Laat je echter niet op het juiste moment los, dan jamt je gun en ben je juist langer aan het reloaden aangezien je de gejamde munitie uit je gun moet slopen (coole animatie trouwens).
In MP heeft dit dus aardig wat consequenties. Ofwel heb je een tegenstander die moet gaan reloaden, jij loopt op hem af en hij begint acuut weer te knallen. Ofwel je ziet dat hij aan het prutsen begint met zijn gun en je weet dat hij voorlopig uitgeschakeld is, aangezien zijn gun is gejamd.
Hoewel ik deze nuance nog niet in de praktijk gebracht heb zien worden, weet ik zeker dat dit voor fantastisch nieuwe gameplay momenten gaat zorgen. Het duurt even voordat je alle nuances van GoW onder de knie hebt en de 2 uur die ik er aan besteed heb bestond uit hand doeken op mijn rug leggen tegen de zweetplekken en niet uit rationeel nadenken hoe ik mijn tegenstanders het beste om zeep kon helpen. In het begin gaat iedereen denk ik als kippen zonder kop rondrennen schietend op alles wat beweegt, voordat er teamplay in het spel komt en mensen 2 aan 2 de map leegmoorden. (Twee aan twee kun je namelijk heel mooi die reload momenten overleven)
PS Pin me niet vast op de exacte tijden die reloaden kost. Als je moet reloaden terwijl er een Locust op je afrent, dan lijkt alles een eeuwigheid
Laatst bewerkt: 25 sep 2006