1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    BZB ook wel bekend als Band Zonder Banaan
    De BZB Site

BZB; HOE HET ALLEMAAL BEGON
    VOLKEL - Het is allemaal begonnen toen een tiental jaren geleden een kerstviering moest worden opgeluisterd. De oerknal van de Band Zonder Banaan…! Inmiddels heeft deze zevenkoppige dwaze band afkomstig uit Volkel en Uden al vele mensen versteld doen staan.

Met een mix van metal en meligheid wordt elke zaal, feesttent of festival omgetoverd in een groot feest. Wat je ziet zijn onmogelijke acts, volop theater en gekkigheid. Wat je hoort zijn ongepolijste d(r)euntjes en verder veelal eigen werk, met een duidelijk herkenbaar BZB-geluid.

Lowlands, Pinkpop en Parkpop; de Band Zonder Banaan kwam, zag en overwon. Het gaat dus goed met deze "Circusband" waarvoor de belangstelling nog steeds groeit en die, zolang alles wordt platgespeeld, niet lijkt te stoppen.

Van de in september 1997 in eigen beheer verschenen CD 'De Baksteen van de Samenleving' zijn inmiddels 14.000 exemplaren over de toonbank gegaan. En de opvolger 'Eeuwig duurt het langst', welke werd gepresenteerd in een uitverkocht Paradiso heeft inmiddels de inhaalrace Ingezet. Later verscheen 'Het Feest Zonder Fruit – Unplugged', die live is opgenomen met publiek in een rokerig café in hun home-town Volkel. Dit album vormde de basis van de succesvol verlopen theatertour eind 2002 en begin 2003.

Daarna wist de Band Zonder Banaan de aandacht op zich te vestigen met een ludieke actie ter promotie van hun volgende CD 'De Muur'. Plaats van handeling was het benzinestation De Lucht langs de A2. Hier waren, tijdens een live optreden op de parkeerplaats, de nieuwe CD's uit de snackmuur te trekken. In mei 2005 presenteerde zij hun nieuwste album 'Kroonjuweel' in een bomvol 013 in Tilburg. Nu trekken ze door het land met hun totaal vernieuwde show waar ze op koninklijke wijze de nieuwe nummers van de bühne laten knallen. Komt dat zien ...!

Ik vroeg me af of er hier op dit forum nog meer fans van BZB rondhangen. Ik was gister in schijndel op een feest met BZB-Rowwen Hèze-Normaal en was echt top feest. Hun stijl is niet echt goed te beschrijven, maar wel zeer herkenbaar. Veder weten ze de sfeer er altijd in 10 seconden in te krijgen. Dus zijn er nog fans? Laat je horen......

Dus dit topic voor alles over BZB en om fans te vereningen :thumbs: :cool:

Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  2. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ja hun maken wel grappige liedjes. Hun waren ook een keer bij een feest in tiel. Toen heb geprobeert om een paar liedjes van hun te downloaden, maar ik vond helemaal niks. En toen was ik hun vergeten :'-(

Nu weer ff een paar liedjes zoeken :cool:

3. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    Fantastische band:)

Zelfs een orginele cd van ze, dat zegt genoeg:D

4. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

je zou er genoeg moete kunnen vinden.... Maar ik neem aan dat je gewoon een orginele cd koopt }:]

5. hayabusa halo

Leuk Bevonden:
    253
    Ja idd ik vind nu genoeg :+

6. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    en wat vind je er van \o/

7. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze voor het eerst gezien in het voorprogramma van normaal, toen vond ik het echt super, is denk ik wel zo'n tien jaar geleden, ik heb ze afgelopen jaar gezien bij ons op deurp en toen vond ik het 16 keer niets, ik ben na 2 nummers al afgehaakt, ik heb er zelfs in een opwelling een CD van gekocht die ik nog nooit gedraaid heb.............

8. hayabusa halo

Leuk Bevonden:
    253
    Nog steeds leuk :+

9. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben naar een Concert gegaan van ze! :)
    Maat van mij is er helemaal gek van.... Aangezien zijn broer ook er helemaal fan van is, en persoonlijke contacten heeft.

Die vriend van mij heeft zelfs een Fiets van BZB :cool:...
    Zelf heb ik alle CD's thuis!
    En zelfs een gesigneerde Single!

10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    hoe gaaf :thumbs:

Iemand toevallig ook lid van het fan-blad?

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Een deel van mijn familie is er helemaal gek van, maar die komen dan ook uit Volkel

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het drumstel van de drummer vind ik inelkgeval goed. Ken de band niet maar met zo'n setup kan je leuke dingen doen lijkt me. Iemand soundsamples?

13. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Zou zeggen koop een cd'tje O-)

Je kan er ook op een andere lugubere wijze aankomen natuurlijk =(

@ Ramon
    Ik kom uit een dorpje naast volkel en ze zijn hier in de buurt zeer bekend. Vraag me alleen af hoe het buiten brabant is, of daar ooit de naam BZB is doorgedronge ;). Anders moet daar nu maar eens voor gezorgt worden.

Check anders ook eens www.bzb.nl

Laatst bewerkt: 25 sep 2006
  14. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze live in Woerden gezien, erg geinige band.
    Geweldige liedjes ook, alleen misschien niet zo leuk voor de kerkse mensen onder ons, denk ik. Ze zongen namelijk sommige kerkliedjes in een rockversie, wat ik wel vetjes vond.:+

15. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

BZB - Hallelujah! is idd een mooi voorbeeld van BZB. Tekst (klik}

Het mooie aan BZB is dat ze wel gewaagde teksten maken, maar ze zijn niet echt beledegent. Zo word de kerk hier niet eens afgezeken zoals velen andere band (zo gemakkelijk) wel doen =(

Ze maken er gewoon een totaal andere versie van als je gewent bent \o/ :b:

Vedere hele bekende nummers zijn natuurlijk:

Alle Remmen los
    Koning Pinteman
    Schijt aan de bazen
    Hertog Jan (die mee doet aan de brabantsvolklied verkiezing (waar hij zoals het er nu et ziet 2de word na brabant van Guusje)
    Oh my Gothic (K3 meets within temtation :D)
    En een van mijn favoriete: Jazzballet is Vet

Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  16. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand dat nummer?
    Hallelujah? Ik kan hem nergens downloaden....:confused:

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    klik

Dan naar cd's en dan staat hij op unplugged album 2

zie het dat hij officeel ook Samen onderweg heet O-)

edit: link aangepast

18. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Gewoon op BZB kijken...
    Een nummer als PinteMan moet men ook buitenbrabant toch wel kennen. Een leuk nummer om als Dj eens op Stap te draaien.

Altijd feest, als ik hem midden op de avond draai :).
    Persoonlijk ook mijn favorieten:
    "Pinteman" en "Vet Jah!"
    Maar alle Nummers op de Cd's zijn eigenlijk relaxt! Zoals Het Café, en dat nummer met de tekst "Hee, Lieve meid. Hoe heet je ook alweer?" :cool:
    (weet de titel zo gauw niet)

Deel Deze Pagina