De E6400 is niet zoveel sneller dan de X2 4600+. De X2 4600+ zit tussen de E6300 en de E6400 in.
Maar Robbertje, ik zou voor twee Gygabyte geheugen gaan. Dan kom je grotendeels op mijn systeem uit, waar ik ZEER tevreden mee ben \o/ .
Ik heb er trouwens inclusief assemblage en verzending 1170,- voor neergetelt, maar dat kwam vooral doordat de videokaart toen nog 372,- kostte: .
Maar ik moet toegeven, de Core 2 Duo is wel iets sneller. Nadeel bij de Core 2 Duo is dat de moederborden best prijzig zijn, terwijl je met de X2 4600+ voor 85,- een Asus M2N-E haalt, wat echt een goed bordje is, zeker voor die prijs.
Dus je moet gewoon een Core 2 Duo systeem samenstellen(dan beter met DDR667 geheugen, aangezien DDR800 nauwelijks invloed heeft op performance bij de Core 2 Duo).
En dan een AMD X2 4600+ systeem, met DDR800 geheugen(AMD's processoren zijn meer afhankelijk van snel geheugen).
Dan vergelijk je de prijzen, en maak je aan de hand daarvan je keuze. Let erop dat lang niet al het werkgeheugen samenkan met de Asus M2N-E, aangezien deze maximaal 1.9 volt levert voor het geheugen. Daarom heb ik ook (maar) DDR667 geheugen, omdat het andere geheugen wat wel op 1.9V werkte, en DDR800 was, veel te duur was(350,- voor 2GB, dit geheugen was 180,- voor 2GB).
Die x1900xt link voor 250,- is down trouwens
Wat is dat voor een tip dan? Leg mij eens uit waarom reviews Maxtor tegenwoordig de hemel in prijzen? En waarom tweakers.net bijna altijd een Maxtor in haar best-buy guide heeft staan?(HIER DUS
Ik vind het jammer als mensen 'tips' gaan geven zonder argumenten te geven, en helemaal als het gewoon bullshit is. Jaren terug heeft Maxtor een slechte tijd gehad, maar dat is al LANG voorbij. Tip: Geef geen onnodige, niet op waarheid gebaseerde negatieve publiciteit.
Laatst bewerkt: 26 sep 2006