1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt ja, maarja, ik heb altijd al AMD gebruikt en de keuze om dan weer voor AMD te gaan is groter dan dat je overstapt op Intel. Maarja, ik heb me nog helemaal niet verdiept in de nieuwe processoren van Intel, heb je misschien een benchmark of wat ook gevonden waarop je kan zeggen dat de E6400 beter is dan een X2 4600?
     
  2. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Supahmastah op welke site kom jij dan rond de 900 euro?? aangezien ik met jou specs altijd over de 1000 ga.
     
  3. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eens Alternate.nl en Hardwaretotaal.nl of check de pricewatch op tweakers.net eens.

    Edit:
    Check dit:
    € 1047 dus. Maar als je nou eens begint met 1 GB geheugen ipv 2, dan kom je op € 898. Er vanuitgaande dat je wel ergens een kast hebt liggen, of een kennis die een kast overheeft. Ik heb ff een 320GB HD gekozen want een 160GB voor € 65 is niks natuurlijk, maar wel een optie. De 320GB HD kost € 109. Tip; neem geen Maxtor HD, dat is zonde van je geld ;).

    Edit 2:
    Wacht even met het kopen van geheugen. Het geheugen is met 30-70% gestegen in vergelijking met een paar weken terug. Aan het einde van het jaar zullen de prijzen weer redelijk zijn met wat het een maand terug was. Waarom het zo gigantisch duur geworden is weet ik niet, misschien tekorten door de schooltijd :p.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heeft iemand ervaring met deze site ? Voor mij totaal onbekend, maar de prijzen staan me zeker wel aan hier !

    Die kaart kost bijvoorbeeld bij Alternate een kleine 50 euro meer (tenminste in vergelijking met de 512 versie van Saphire)
     
  5. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf geen ervaring met die site maar voor die prijzen wil ik het zeker eens gaan proberen, zeker omdat sommige dingen goedkoper zijn dan bij Alternate, ondanks dat je dubbel verzendkosten betaalt. Niet alles is goedkoper dan bij Alternate maar zoals een X2 4600+ en die X1900XT zijn veel goedkoper dan bij Alternate en als het een slechte shop zou zijn, dan zou hij al wel offline zijn denk ik :p.
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De E6400 is niet zoveel sneller dan de X2 4600+. De X2 4600+ zit tussen de E6300 en de E6400 in.

    Maar Robbertje, ik zou voor twee Gygabyte geheugen gaan. Dan kom je grotendeels op mijn systeem uit, waar ik ZEER tevreden mee ben:) \o/ .

    Ik heb er trouwens inclusief assemblage en verzending 1170,- voor neergetelt, maar dat kwam vooral doordat de videokaart toen nog 372,- kostte:): .

    Maar ik moet toegeven, de Core 2 Duo is wel iets sneller. Nadeel bij de Core 2 Duo is dat de moederborden best prijzig zijn, terwijl je met de X2 4600+ voor 85,- een Asus M2N-E haalt, wat echt een goed bordje is, zeker voor die prijs.

    Dus je moet gewoon een Core 2 Duo systeem samenstellen(dan beter met DDR667 geheugen, aangezien DDR800 nauwelijks invloed heeft op performance bij de Core 2 Duo).

    En dan een AMD X2 4600+ systeem, met DDR800 geheugen(AMD's processoren zijn meer afhankelijk van snel geheugen).

    Dan vergelijk je de prijzen, en maak je aan de hand daarvan je keuze. Let erop dat lang niet al het werkgeheugen samenkan met de Asus M2N-E, aangezien deze maximaal 1.9 volt levert voor het geheugen. Daarom heb ik ook (maar) DDR667 geheugen, omdat het andere geheugen wat wel op 1.9V werkte, en DDR800 was, veel te duur was(350,- voor 2GB, dit geheugen was 180,- voor 2GB).

    Die x1900xt link voor 250,- is down trouwens8)

    Wat is dat voor een tip dan? Leg mij eens uit waarom reviews Maxtor tegenwoordig de hemel in prijzen? En waarom tweakers.net bijna altijd een Maxtor in haar best-buy guide heeft staan?(HIER DUS

    Ik vind het jammer als mensen 'tips' gaan geven zonder argumenten te geven, en helemaal als het gewoon bullshit is. Jaren terug heeft Maxtor een slechte tijd gehad, maar dat is al LANG voorbij. Tip: Geef geen onnodige, niet op waarheid gebaseerde negatieve publiciteit;).
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  7. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was van plan naderhand geheugen bij te proppen en iig te gaan voor DDR800 geheugen omdat je met 667 geen prestatiewinst hebt tegenover oud geheugen, je snapt wel wat ik bedoel denk ik ;).

    Maar ik wou een Gygabite bordje met SLI mogelijkheden, weliswaar iets duurder dan een simpele ASRock van € 80 maarja, die ASRock borden zijn retetraag in vergelijking met andere borden. Ik zat ook te denken aan ASUS bordjes, maar of ik wel ASUS wil weet ik niet. Als ik een ASUS X1900XT neem zal het een ASUS bordje worden, heb ik ook allemaal al uitgezocht wat ik eventueel zou willen hebben :p.

    Maar het hangt van het budget af of ik meteen 2GB neem, of dat ik dat naderhand bijkoop. Als ik over 3 maanden meer heb dan dat ik verwacht, zal er 2 GB komen, DDR800, en anders wacht ik daar even mee. Het is ook afhakelijk van wat de prijzen gaan doen, hoe erg die weer zakken naar de oude prijs van een maand terug.

    Dat is dus even afwachten hoe alles gaat verlopen :).

    Maar over de E6400, ik vond het al raar dat het onder segment van de nieuwe processoren van Intel alle AMD's dik konden verslaan. Want de E6400 is tenslotten geen Conroe, waarvan ik weet dat ze de AMD's FX serie kunnen verslaan, als je het geld ervoor hebt natuurlijk ;). Maarja, zoals ik steeds al zei, ik heb AMD en blijf bij AMD, dit omdat ik daar betere ervaringen mee heb :).
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  8. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is best kortzichtig. En ik ben nog steeds benieuwd waarom Maxtor volgens jou geen goede keus is
     
  9. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hoe ik kan verhelpen dat als ik een bestand download en afspeel op windows media player. dat veel bestanden dan helemaal groen zijn of gekke kleuren etc. en heel erg gaat stotteren. wie heeft dit ook en hoe kan ik het verhelpen?

    ik weet dat ik hier extreem offtopic zit, hier zou ik eigenlijk een topic voor mogen aanmaken. maar omdat dit een veel voorkomend probleem is volgens mij zouden vast wel mensen het weten hier? bedankt alvast :thumbs:
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan niet meer op beveiligde pagina's komen zoals de friends list op xbox.com, msn, internet bankieren. Het lukt me alleen als de firewall uit is. Iemand die me kan helpen?
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    alternate lijkt mij niet zo slecht aangezien ze altijd in de pcm staat
     
  13. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik kom op 950 euro uit. Maar dat komt omdat ik die Maxtor HDD al hhier heb liggen. Ik heb toch geen grotere harde schijf nodig.
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    * Heeft weer vraag :cool:

    Onlangs is mijn pc finaal naar de knoppen gegaan, en heb nu dus een nieuw mobo + cpu + graka nodig.

    Dit was een skt 478 + Agp mobo'tje. Ik ga nu ik ik mijn moederbord móet vervangen, gewoon gelijk nieuwe spullen aanschaffen.

    Op dat nieuwe moederbord zit dus PCIe (gelukkig xD) En ik ging is even wat rondvragen op school, of iemand niet wat leuke kaarten heeft liggen. Zo kan ik relatief goedkoop aan 2 7600 GT's komen, en deze dan in SLI draaien. Is dit een verstandige keus ? Of kan ik beter gaan voor 1 veel duurdere kaart. Ik zat net wat re- en previews te lezen, en kwam tot de ontdekking dat deze kaart (in SLI) toch redelijk meekomt met de huidige games.

    Wat is jullie adies ? Het hoeft van mij niet alles op z'n allerhoogst te spelen, maar ik wil er wel eventjes mee vooruit kunnen.
     
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er helemaal aan wat je er voor betaalt. Als je <250 betaalt, is het een erg goede deal.
     
  16. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat die schijven van Maxtor low-budget schijven zijn voor de prijs van een merkschijf. Oftewel, de ASRock onder de hardeschijven. Dus die gaan kapot dus al je gegevens weg, dus dat is niet al te mooi. De enige redding is er dan nog om de HD in de vriezer te leggen in de hoop dat hij de volgende dag weer gaat draaien, maar of je daar alle files mee terugkrijgt is de vraag en of het sowieso helpt is een nog grotere vraag.

    Daarom ben ik van mening dat je beter een goed merk kunt kopen ipv Maxtor, zelfs al betaal je er € 10 meer voor. Ik spreek uit ervaring, al 2 Maxtor's naar de knoppen terwijl mijn Seagate van anno oertijd het nog steeds doet, datzelfde gelf voor een oertijd Western Digital. Misschien ietsje duurder, maar langer lol.
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Kleine toevoeging: Op mijn stage kregen wij regelmatig HD's van klanten die deffect waren, en je raad het al, dit waren voornamelijk Maxtor en Seagate schijven.

    Ik wil hier absoluut geen conclusies uit trekken, maar het gebeurde bijvoorbeeld zelden dat WD schijven slecht of niet functioneerden. Hierdoor is dus mijn voorkeur van HD's op WD komen te liggen.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2006
  18. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, WD is voor mij ook heer en meester op het gebied van HD's, dat deze Seagate het nog doet, ach, toeval misschien, of toch beter dan Maxtor? Dat zal het zijn ja :).
     
  19. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde ervaring: meerdere Maxtors versleten en toen overgestapt op WD. Deze doen het al jaren zonder problemen en ze worden aardig belast. Heb laatst een extra WD Raptor (74GB, 10k rpm) erbij gezet en ben daar zeer tevreden over.
     
  20. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    OMG 5x mijn post.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina